Nyt toivon ihan rehellistä vastausta kaikilta niin katsotaa millaisia savuttelijoita täällä on:
1. Paljonko rahaa käytät tupakkatuotteisiin kuussa?
2. Poltatko jotain tiettyä merkkiä? Mitä?
3. Poltatko kuinka monta savuketta noin yleensä päivässä?
Rehellinen vastaus, paljonko tupakkaan menee kuussa?
37
210
Vastaukset
- zubi
mulla menee noin neljä kymppiä kuukaudessa,punasta lm;sätkätoppana.
siin on 8 toppaa tupakkia ja muutama pussi filsuja, ja sätkäpaperit haen virosta noin kaksi kertaa vuodessa.
ne maksaa noin kympin,sata kappaletta.
tupakkaa menee noin10-15 päivässä - Lol amikset
1. 0e
2. En.
3. En polta.
En polta. Tosi nolo tapa. Vain juntit ja työttömät amikset polttavat. Tilastot kertovat, että köyhät ja huonosti koulutetut ihmiset polttavat. Katsopa jotain raksaduunareita, siellä ne syövät roskaruokaa ja polttavat tupakkaa. Tosi nolo juttu aikuisilta ihmisiltä!
Lopettakaa heti se tupakanpoltto! - entosiaan
En käytä tupakkatuotteita enkä rahaa niihin. Olen kyllä joskus kauan sitten käyttänyt, mutta se oli hullun hommaa. Vain tyhmä sauhuttelee rahansa tupakkana ilmaan.
En ole vielä aloittanut tupakanpolttoa, enkä taida aloittaa. Tätini mies kuoli keuhkosyöpään. Mies tupakoi paljon.
- Pitkäaikatyötön
Ei mene senttiäkään tupakkatuotteisiin, koska lopetin viitisen vuotta sitten. No, viikon sisällä on tullut raapaistua kolme tulitikkua, mutta eivät olleet omiani. Vierailin nimittäin vanhempieni luona ja sytytin varaavassa takassa muutaman pesällisen polttopuuta.
- pikku mökin akka
En käytä tupakkatuotteita.
- Kyykkyjaska
0€ mennyt koko elämän aikana. En ole koskaan kokeillut enkä meinaa kokeillakaan.
- josrikasmiesmäoisin
Ei mene yhtään euroa tupakkaan eikä alkoholiin. Aikoinaan tupakoin mutta pääsin siitä onneksi eroon. Nykyisin ei olisi varaa moiseen haisemiseen.
- Kyrpis kimmo
No tämähän ketju meni totaalisen persiilleen!! tänne ilmoittautui vaan kaikki terveysintoilijat ja puhtaiden keuhkojen onnelliset omistajat :)) Missä on tupruttelijat?
- Voi eikä
Kyrpis kimmo kirjoitti:
No tämähän ketju meni totaalisen persiilleen!! tänne ilmoittautui vaan kaikki terveysintoilijat ja puhtaiden keuhkojen onnelliset omistajat :)) Missä on tupruttelijat?
On tuskin terveysintoilija jos ei ole niin tyhmä, että haluaa maksaa itsensä tappamisesta. Olipa tyhmä ja nolo kommentti sinulta. Taidat röökata amiksen lailla?
- rait15
Kyrpis kimmo kirjoitti:
Oletat siis, että köyhät tupakoivat? Miksi luulet niin?
En ole koskaan kokeillut. Syöpää saa muutenkin, vaikka stressillä. Toimii. Olen kokeillut. Nyt olen oppinut relaamaan. - Tupakkaa ja viinaa
Kyrpis kimmo kirjoitti:
Kyrpis kimmo, tupakkaa menee mutta vielä enemmän menee viinaa. Neljän viikon välein reissu Viroon josta tulen reppu täynnä viinaa ja yksi tupakkakartonki. Sillä pärjää neljä viikkoa.
- Jos,
Ne on kuolleet jo
keuhkosyöpään....- Tupruttelija
Minä poltan 2 askia Camelia päivässä eli rahaa palaa melkeen 320€ kuussa.
- Bror-Erik
Tupruttelija kirjoitti:
Aski Cherterfieldiä (red) per päivä.Mielestäni tästä merkistä saa paraat sauhut!
Norttikin on ok. - non-smoker.
Tupruttelija kirjoitti:
Miten joku pystyy polttamaan KAKSI askia päivässä huh. Mulle tulee huono olo jo tupakan hajustakin!
- Rehellinen vastaus
1. 0€
2. En
3. En polta
Olen kerran joutunut polttamaan terveydellisistä syistä yhden "pilli" Klubi-tupakan, kun toin opiskeluaikanani kaverilleni kioskilta askin Klubi-tupakkaa, kun en tiennyt hänen polttavan Marlboroa. Kaveri (minua hieman isompi) suuttui aivan silmittömästi ja oli jo kaatamassa pientä Fiat 600 henkilöautoakin helmoista nostmalla, mutta tekniikkaa puuttui ja se kottero jäi kaatamaatta. Ilmeisesti kaverilla adrenaliinia virtassi sen verran suonissa, että minä olin seuraava kohde... katsoin terveellisemmäksi polttaa yhden tupakan kaverin mieliksi.
Kaveri kuoli syöpään kymmenisen vuotta sitten alle 50 vuotiaana. - xdw
N.160 e kuussa mikä on mielestäni paljon. Yritän vähentää tupakanpolttoa... Jos saisi vähennetyksi edes puoleen, niin olisin tyytyväinen.
- syyllistääkökoetat
Mikäs tupakkapoliisi sinä olet? Miks ihmisten pitäis tänne sännätä kertomaan paljonko polttaa? Omiaanhan jokainen polttelee.
- köyhä mies.
MEnee nolla euroa koska en polta enkäole ikinä polttanut. Sen sijaan tienaan rahaa kun haen kavereille röökiä ja kaljaa koska niillä ei ole henkkareita. Viime viikolla tienasin 60 euroa kun hain kaljaa ja röökiä. Kaverit on epätoivoisia ja soittavat aina viikonloppuisin että kaljaa pitää hakea. Antavat kyllä hakista aina. Tulisi niille halvemmaksi hankkia ne henkkarit koska ovat kuitenkin täysi ikäisiä. olen varmaan tänä vuonna tienannut 600 euroa hakemalla kaljaa ja röökiä kavereille.
- leskinen
Joskus olen polttanut, useamman askin päivässä, mutta nyt en pysty ymmärtämään koko touhua. Miten minulla on ollut koko "harrastukseen" edes varaa? Onneksi sain loppumaan n. 10 vuotta sitten. Kannattaa yrittää, suosittelen lämpimästi.
Joten vain ensimmäiseen kysymykseen tarvinnee vastata:
1. Paljonko rahaa käytät tupakkatuotteisiin kuussa? 0€
Ja vain tuohon minulla enää varaa onkin. - marimira
Poltin 30 vuotta joten olen omat tupakkarahani maksanut. 7,5 vuotta sitten lopetin. Sitä päätöstä en ole katunut kertaakaan. Sijoitin muutaman kympin tupakastavieroituslääke Campixiin joka tehosi minuun ihan kympin arvoisesti. Sen jälkeen ei tupakkaa ole mieli tehnyt.
siis 0 e. - kikkeliukkeli
Olen polttanut n. 50 vuotta josta pitää vähentää toki lakoissa olemani ajat; yht ehkä 3 vuotta.
Olen 68 vuotias, suht. terve eikä keuhkoissa mitään vikaa, Jos ovat mustuneet niin ei se naamassa näy. Reipas kävely ja pienimuotoinen rautojen nosto sujuu mainiosti. Lääkärini passitti minut keuhkokuviin pari vuotta sitten, kunnossa olivat. Vähän sitä hämmästeli. Ei ole aikoihin enää höpötellyt minulle mitään lopettamisesta eikä vähentämisestä.
Vihreää LM:mää kuluu nykyisin n. 1,5 askia. Kuukaudessa maksaa n. 300 €. Eläke on pieni mutta tupakkirahat säästän nykyisin helpsti jo sillä kun en käy enää huorissa.- Stands
Mikset käy huorissa? Eikö stondaa enää?
- rehellinen2
Olen minäkin tupakoinut yli 50 vuotta ja poltan yhä, mutta pääosin piippua. Täytän pian 72, ja takanani on reilusti yli 50 vuoden työura. Keukojen nykykunnosta en tiedä, mutta tupakkayskä on.
Olen pitänyt kirjaa kaikista menoista jo vuosia, ja tämän vuoden keskiarvo/kk on:
Tupakka 132 e, viina 151 e ja ruoka 165 e. Eniten rahaa on kulunut autoiluun, 410 e/kk, sillä olen nykyisin yksinäinen ja turhautuisin elämään, jollen saisi kulkea.
Yhteensä olen tänä vuonna käyttänyt rahaa 1850 e/kk ja lisäksi keväällä 25000 e auton vaihtoon.
Eläkkeeni, 1250 e/kk netto, ei ole riittänyt, mutta lisäksi minulla on pääomatuloja, sillä olen vanhuuden turvaksi hiukan säästänyt.
Huorissa olen elämäni aikana käynyt vain pari kertaa Tallinnassa, sillä ilmaisista alkaa jo olla ylitarjontaa, eikä se asia enää aina kiinnosta. - Pitkäaikatyötön
rehellinen2 kirjoitti:
Olen minäkin tupakoinut yli 50 vuotta ja poltan yhä, mutta pääosin piippua. Täytän pian 72, ja takanani on reilusti yli 50 vuoden työura. Keukojen nykykunnosta en tiedä, mutta tupakkayskä on.
Olen pitänyt kirjaa kaikista menoista jo vuosia, ja tämän vuoden keskiarvo/kk on:
Tupakka 132 e, viina 151 e ja ruoka 165 e. Eniten rahaa on kulunut autoiluun, 410 e/kk, sillä olen nykyisin yksinäinen ja turhautuisin elämään, jollen saisi kulkea.
Yhteensä olen tänä vuonna käyttänyt rahaa 1850 e/kk ja lisäksi keväällä 25000 e auton vaihtoon.
Eläkkeeni, 1250 e/kk netto, ei ole riittänyt, mutta lisäksi minulla on pääomatuloja, sillä olen vanhuuden turvaksi hiukan säästänyt.
Huorissa olen elämäni aikana käynyt vain pari kertaa Tallinnassa, sillä ilmaisista alkaa jo olla ylitarjontaa, eikä se asia enää aina kiinnosta.Tupakkayskä on oire siitä, että hengityselimet eivät ole kunnossa. Usein on kysymys keuhkoputkentulehduksesta eli bronkiitista.
"Tupakkayskäksi kutsutusta keuhkoputkentulehduksesta voi kehittyä keuhkolaajentuma (emfyseema), joka lopulta edellyttää jatkuvaa kotihappihoitoa. 80–90 prosenttia näistä sairauksista johtuu tupakoinnista."
http://tupakkaverkko.fi/tupakointi-ja-terveys/
"keuhkot alkavat puhdistua jo vuorokauden kuluessa tupakoinnin lopettamisesta. Hengittäminen helpottuu jo 3 päivässä hapetuksen korjauduttua ja muutamassa kuukaudessa yskä, vinkuva hengitys ja hengenahdistus vähenevät sekä keuhkotoiminta paranee jonkin verran."
Jos lopettaminen tuntuu vaikealta, myös tupakoinnin vähentäminen on hyödyllistä.
Autoilijan on hyvä huomata sekin, että ikä heikentää hämäränäköä. Sitä on turha pahentaa tupakoimalla, sillä hämäränäköleikkauksia ei ole tarjolla.
1. 50-80€, riippuen siitä paljonko oluelta jää ja paljonko ystävät tarjoavat. Miehet ovat yllättävän auliita tarjoamaan.
2. Punaista Bonusta, paperit mahdollisuuksien mukaan kavereilta Virosta.
3. 20-30. Enemmänkin, jos olen seurassa jossa tarjotaan hövelisti tai saan pummattua.- Likaa varmaan
Minä poltan norttia n 1,5 askia päivässä eli kk se tekee n 270e savuna ilmaan, olen aloittanut polttamisen jo 12 vuotiaana ja nyt olen 75 vuotias, koskaan en ole lakkoa tehnyt vielä, eli vuosia kertyy 63 vuotta tupakalle, ihan hirvittää mutta tällä mennään hautaan asti.
- wertyu
Maxiaskin sinistä Smartia ostan joka kolmas päivä.
- 167-176
Vaihdoin vähän yli 2 vuotta sitten sähkötupakkaan. Rahaa menee n. 30€/kk tarvikkeet nikotiinineste. Suomen viranomaiset ovat tyhmyyttään kieltäneet nikotiininesteiden myynnin ja suomalaiset sähkötupakkakauppiaat pitävät hintoja liian korkealla ahneuden vuoksi. Tilaan kaiken nykyisin Irlannista, jonne myös verot höyryttelystä menee, sossun raha kelpaa sinnekin eikä sossu ole kysynyt mitään vaikka osotot näkyy tiliotteella.
- Ollaan rehellisiä
Minä itse menetin kaiken aikoinaan huumesekoilun ansiosta, meni työ ja rahat ja mielenterveys. Kävin pohjamudissa.
- Bror-Erik
Poltitko sillat takanasi tupakilla häh? On tässä muutkin tupakkimiehet psykiatrin
pakeilla käyneet ja rööki palaa edelleen mutta mieli on kirkastunut.Avartunut.
Määrällä ei äärtä ei laitaa :) Hoplaa nortti! - yleinen nainen
Bror-Erik kirjoitti:
Poltitko sillat takanasi tupakilla häh? On tässä muutkin tupakkimiehet psykiatrin
pakeilla käyneet ja rööki palaa edelleen mutta mieli on kirkastunut.Avartunut.
Määrällä ei äärtä ei laitaa :) Hoplaa nortti!Rööki palaa aina kun tarjotaan, ja se ei ole vähän.
- Lepää rauhassa.
yleinen nainen kirjoitti:
Rööki palaa aina kun tarjotaan, ja se ei ole vähän.
Minun rakas ystäväni kuoli keuhkosyöpään vuosi sitten, seurasin hänen vierellä sen lähes koko ajan ja näin miten tuskaista hänellä oli välillä ja miten hän kertoi elämän loppuneen kesken ja monet asiat jäivät tekemättä ja kokematta, hän toivoi monesti jo pääsevänsä pois tuskistaan....lopetin tupakoinnin tamän tapauksen seurauksesta ja en koskaan enää tupakkaa laita huuleen.
- Bror-Erik
Lepää rauhassa. kirjoitti:
Minun rakas ystäväni kuoli keuhkosyöpään vuosi sitten, seurasin hänen vierellä sen lähes koko ajan ja näin miten tuskaista hänellä oli välillä ja miten hän kertoi elämän loppuneen kesken ja monet asiat jäivät tekemättä ja kokematta, hän toivoi monesti jo pääsevänsä pois tuskistaan....lopetin tupakoinnin tamän tapauksen seurauksesta ja en koskaan enää tupakkaa laita huuleen.
Surullinen juttu mutta elämä jatkuu meistä huolimatta joten juominen,tupakointi
ja muu riehakointi tekee hyvää ihmisluonnolle - raitisjareilu
Mitä enemmän te kommarit ryyppäätte ja poltatte, sitä parempi, koska kuolette nuorina kuten ryssätkin.
- junttapulla
Haha jos nukkuu alle 6-7 tuntia yössä on se yhtä lailla kuolemaksi kuin tupakointi.
Repikää juntit siitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1038182- 1105733
- 2875158
- 535146
- 773803
- 583021
- 662737
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222538Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292522- 452471