Chat-ensivaikutelman viesti ja entäs sitten?

sMack

Minkälaisen ensivaikutelman annat on tietysti tärkeätä, mutta kuinka tärkeätä se on chatissa? Täälläkin on muutaman kerran kirjoiteltu keskustelun avauksista, nickeistä ja profiileista, jotka liittyvät ensivaikutelmaan.

Olen muutaman kerran huomannut, että ensivaikutelma, mistä se sitten virtuaalissa koostuukaan, on antanut melko virheellisen kuvan jostakin pärsuunasta. Chatissa usein ylenykköset osoittautuvat varsin lempeiksi ja ”minä nyt olen tuollainen joskus vahingossa/tarkoituksellisesti” –hahmoiksi. Toisaalta taas kaapeissa piileskelevät kuikuilijat voivat olla mitä tahansa. Minkälaisia kokemuksia teillä on ollut? Vai onko sillä edes väliä?

Selailin noita tälle palstalle kirjoitettavien mitä ilmeisemmin vakiokirjoittajien juttuja ja yritin muodostaa jonkinlaista muistikuvaa niistä ensivaikutelmista, joita heihin on joskus muinoin liittynyt, mutta jääkööt nyt tällä kertaa kirjoittamatta, koska en tietenkään halua loukata kenenkään syvimpiä tuntoja. Sen verran voin nopeasti todeta, että joukosta erottautuivat mm. ”kaktus”, ”kumilelu”, ”tulppaani”, ”alusastia”, ”nektariini” ”vinkulelu”, ”tähtisädetikku”, ”rollaattori”, ”ikiliikkuja” ymv. Yksi telaketjumiinakin tuli vastaan ja toisaalta tutun tuntuinen rynnäkkövaunu. Vappunaamarikin oli eräällä kasvoillaan.

Chateissa vietetään kuitenkin parhaimmat naamiaiset ja sekin on jo jotakin :D

39

3121

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rymy

Virtuaalinimimerkeillä kirjoittaminen luo kuitenkin jonkinlaista kommunikaation tynkää, joka myös minulle suotakoon. Sepustukset ovat usein juuri senhetkisiä heijastettuja olotiloja. Ei mielestäni mitään heikkoa. Nämä henkireiät voivat tuntua tosikirjoittajista häiriköinniltä ja joskus jopa solvaavilta, mutta HEY, ollaan yleisellä foorumilla! Onko sillä väliä? Mielestäni ei! Kokemukseni mukaan kirjoittajat osaavat eroitella tappelukset ja vakavammin otettavat keskustelut toisistaan.
      Toivon edelleenkin, että keskustelu pysyy mahdollimman monipuolisena boikotoimatta ketään. Olkoon myös hauskanpito sallittua tällä muutoin niin vakavalla foorumilla.

• sMack

Jos jätettäisiin ne tosikirjoittajat suosiolla väliin ja kirjoitetaan tänne mitä mieleen tulee. Veikkaanpa, että lopputulos on sillä tavoin parempi. Ja puhtaanapitolaitos huolehtii omista jutuistaan...

Ja ja, yleisellä anonyymi-foorumilla kirjoittelu on paljon hauskempaakin sitä paitsi.

• Rymy
        sMack kirjoitti:

Jos jätettäisiin ne tosikirjoittajat suosiolla väliin ja kirjoitetaan tänne mitä mieleen tulee. Veikkaanpa, että lopputulos on sillä tavoin parempi. Ja puhtaanapitolaitos huolehtii omista jutuistaan...

Ja ja, yleisellä anonyymi-foorumilla kirjoittelu on paljon hauskempaakin sitä paitsi.

minä tarkoitin! Hauskanpitoa. Välitetään kuitenkin vasta-argumenttien asettajista. Ei pidä päästää keskustelua liian vakavalle asteelle! Annettaisiin "runosuonten" kukkia ilman potkuja alle navan. Peruskoulunälväilylle löytynee omat foorumit?

• sMack
        Rymy kirjoitti:

minä tarkoitin! Hauskanpitoa. Välitetään kuitenkin vasta-argumenttien asettajista. Ei pidä päästää keskustelua liian vakavalle asteelle! Annettaisiin "runosuonten" kukkia ilman potkuja alle navan. Peruskoulunälväilylle löytynee omat foorumit?

että tänne näköjään satunnaisesti kirjoittavasta simanaisesta tuli ensivaikutelman vuoksi se vappunaamari mieleen, niin kuinka montaa kirjoittajaa arvelisit sen edes kiinnostavan? yhtä, kahta tai kolmea tai useampaa? Ja varmasti ensivaikutelma oli väärä...

Ja oliko tuo navan alle lyönti :) Jos se oli vaikka silottelua.

Ja jos väittäisin, että wirnix muistutti silloin aikoinaan kaktusta, niin olisiko se väärin kirjoitettu? Tai että Jermu ajoi ojaan fillarillaan? Tai että Stonemanin jutut muistuttavat edelleenkin (ensivaikutelmasta huolimatta) erehdyttävästi toisiaan aina säännöllisin väliajoin :) tai että katusutaisija tai herra X ovat todella huvittavia tekonäppäryydeessään kirjoittamattakaan Savon seisauttajasta tai oscar-pojusta ;)

Olisiko se hauskanpitoa? Veikkaanpa, että olisi jonkun mielestä. Jotkut jopa väittävät, että vahingonilo on kateuden jälkeen 3. liikkeellepanevimpia voimia ihmisenä olona ;) Sen ensimmäisen tietävät toki kaikki.

Sorry Rymy, en malttanut olla kirjoittamatta peruskoulunälväilyjä, mutta senhän varmaan arvasitkin.

• Rymy
        sMack kirjoitti:

että tänne näköjään satunnaisesti kirjoittavasta simanaisesta tuli ensivaikutelman vuoksi se vappunaamari mieleen, niin kuinka montaa kirjoittajaa arvelisit sen edes kiinnostavan? yhtä, kahta tai kolmea tai useampaa? Ja varmasti ensivaikutelma oli väärä...

Ja oliko tuo navan alle lyönti :) Jos se oli vaikka silottelua.

Ja jos väittäisin, että wirnix muistutti silloin aikoinaan kaktusta, niin olisiko se väärin kirjoitettu? Tai että Jermu ajoi ojaan fillarillaan? Tai että Stonemanin jutut muistuttavat edelleenkin (ensivaikutelmasta huolimatta) erehdyttävästi toisiaan aina säännöllisin väliajoin :) tai että katusutaisija tai herra X ovat todella huvittavia tekonäppäryydeessään kirjoittamattakaan Savon seisauttajasta tai oscar-pojusta ;)

Olisiko se hauskanpitoa? Veikkaanpa, että olisi jonkun mielestä. Jotkut jopa väittävät, että vahingonilo on kateuden jälkeen 3. liikkeellepanevimpia voimia ihmisenä olona ;) Sen ensimmäisen tietävät toki kaikki.

Sorry Rymy, en malttanut olla kirjoittamatta peruskoulunälväilyjä, mutta senhän varmaan arvasitkin.

Itse pidän ns. vakkareiden enempi-vähempi-solvausketjuja saippuaoopperana, jonka juonen ovat luoneet kaikki yhdessä. Mieti, miten virtuaali on mahdollistanut karvalakkioopperan teon. Mahtavaa! Roolijako on monesti ollut ennalta nähtävissä. Ainut heikko piirre onkin ollut siinä, etteivät kaikki ole käsittäneet sanailun olleen osa suurempaa vakkareiden tahattomasti järjestämää virtuaalishowta. Primääritunteiden puhuessa lyhyellä sytytyslangalla on saatu aikaan aito-suomalainen "rumat ja röyhkeät" tai vastaava.
        Ja hauskanpitoa? sMack, luulen, että puolet ei tiedä miten naurettavaa homma on ollut. Sehän on se tabasco tässä hässäkässä.

• sMack
        Rymy kirjoitti:

Itse pidän ns. vakkareiden enempi-vähempi-solvausketjuja saippuaoopperana, jonka juonen ovat luoneet kaikki yhdessä. Mieti, miten virtuaali on mahdollistanut karvalakkioopperan teon. Mahtavaa! Roolijako on monesti ollut ennalta nähtävissä. Ainut heikko piirre onkin ollut siinä, etteivät kaikki ole käsittäneet sanailun olleen osa suurempaa vakkareiden tahattomasti järjestämää virtuaalishowta. Primääritunteiden puhuessa lyhyellä sytytyslangalla on saatu aikaan aito-suomalainen "rumat ja röyhkeät" tai vastaava.
        Ja hauskanpitoa? sMack, luulen, että puolet ei tiedä miten naurettavaa homma on ollut. Sehän on se tabasco tässä hässäkässä.

Olen samaa mieltä kanssasi tuosta tietoisesta mielikuvaharjoituksesta. Vakkarit huvittavine sanakäänteineen ja satunnaisine oivalluksineen miellyttävät monien lukijoiden nauruhermoja eri syistä johtuen ja varmasti vakkarit nauttivat myös omista kirjoituksistaan. Toki he myös iloitsevat omasta pienestä chat-hiekkalaatikostaan.

Tabascoa lisää keittoon niin hyvää tulee. Mut oikeesti, sehän kruunaa kokonaisuuden. Harvinaisen oikeassa olet.

• Rymy
        sMack kirjoitti:

Olen samaa mieltä kanssasi tuosta tietoisesta mielikuvaharjoituksesta. Vakkarit huvittavine sanakäänteineen ja satunnaisine oivalluksineen miellyttävät monien lukijoiden nauruhermoja eri syistä johtuen ja varmasti vakkarit nauttivat myös omista kirjoituksistaan. Toki he myös iloitsevat omasta pienestä chat-hiekkalaatikostaan.

Tabascoa lisää keittoon niin hyvää tulee. Mut oikeesti, sehän kruunaa kokonaisuuden. Harvinaisen oikeassa olet.

sMack sananvapaudesta. Mahtavaa! Ei kaikkialla!

• sMack *pus* Ehinpäs eka! *maastoutuu*

Asiaan *kröhöm*! Tai asian vierestä kun minä olen kyseessä.. ilmaisen asian omalla tavallani ;o)

Kun kyseessä on minulle ennen tuntematon ihminen, nikillä O N väliä, sanoipa joku mitä hyvänsä... Ja "pelinavauksella" on kans merkitystä, varsinkin jos tungetaan kaappiin väen väkisin... ja täytyypä tunnustaa, että nyt näitten profiilien ja rekattujen nikkien aikakautena on turvallisemman tuntuista jos sellaiset jutulle tunkevalla on...

Live-elämästä: sättiurani aikana on sattunut eteen monenlaisia immeisiä, joita on sitten tullut enemmän tai vähemmän tavattuakin.
      Mutta mun kohdalle ei ole sattunut kun yks rimanalitus, sen suhteen millainen henkilö on sitten ollut livessä vaikka chatissa juttu luisti ja nauru raikui(sattui olemaan sellainen ihminen joka ei muusta sitten puhunutkaan kuin rahasta ja miten hän on sitä kerryttänyt ja mihin sitä kuluttaa ja kuinka paljon....)..PLÄÄH!

Mutta kyllä mä edellytän, että ihminen osaa ilmaista itseään kirjoittamalla, verbaliikka on POP! Ja hauskaa pitää olla! Tosin osaan minä puhua syvällisiäkin, mutta niitä ihmisiä on harvassa... ja sitä osaa arvostaa, kun sellaisen ihmisen löytää tästä massasta... Tai löytää minut, ihan kummin päin päin..

Mitäs tässä muuta analysois? En tiedä mitä hait sMack tolla kirjoituksellasi, mutta ensivaikutelma on se joka ratkaisee mulla vastaanko edes vai kohautanko vain olkiani.. Eri asia on sitten vielä ne, jotka saa vaivansa palkaksi vain mulkaisun tai jotainvieläkinpahempaa.. ARGH!

Lopetan tällä erää tähän..

• sMack

Kirjoittamasi lause "verbaliikka on pop" sointuu hyvin.

Niinpä, kyllähän nuo mainitsemasi asiat tietysti merkitsevät. Tuo vaivan palkaksi mulkaisu voidaan kyllä käsittää väärin ;)

• merliNella

nickillä on samanlainen vaikutus täällä, kuin ulkonäöllä laiffissa.
      Elikkä siihen se huomio ensiksi kiinnittyy.

Chatissa koitetaan keksiä nikki, joka todella säväyttää.
      Laiffissa ulkonäölle voi tehdä saman, mutta kuinka monen rahkaat siihen riittävät.

Ensivaikutelma antaa suunnan, miten toiseen suhtautuu.Chattaillessa ja keskusteluissa olen huomannut usein erehtyneeni...mukavalta tuntuva henkilö, onkin kettuilemisen mestari ja töykeilijän alta paljastuu mukava juttukumppani.

Eipä sillä kai niin väliä, erehdysten kautta oppii ja erehdyksiäkin tarvitaan.. pitämään jalat maan pinnalla:)

-huvittuen tutkii jookosta erottuneita:)-

• sMack

"nickillä on samanlainen vaikutus täällä, kuin ulkonäöllä laiffissa."

Siis nyt on pakko todeta, että sun asiasi ovat todella huonosti. Että ihan sama vaikutus kuin ulkonäöllä laiffissa...

Ehkä tämä vastaa sinun käsitystäsi laiffista, mutta että nickyn rinnastat ulkonäköön reaalissa niin se kyllä ylittää kaiken käsityskykyni ihmisten ajattelukyvystä täällä.

Täytyy sanoa, että tuo oli todella veret seisauttava kommentti. Vastaavan koin sex-barissa, mutta se on toinen juttu ja k-18.

Nooh... ymmärsin toki mitä tarkoitit, joten älä ota nokkiisi :D

• merliNella
        sMack kirjoitti:

"nickillä on samanlainen vaikutus täällä, kuin ulkonäöllä laiffissa."

Siis nyt on pakko todeta, että sun asiasi ovat todella huonosti. Että ihan sama vaikutus kuin ulkonäöllä laiffissa...

Ehkä tämä vastaa sinun käsitystäsi laiffista, mutta että nickyn rinnastat ulkonäköön reaalissa niin se kyllä ylittää kaiken käsityskykyni ihmisten ajattelukyvystä täällä.

Täytyy sanoa, että tuo oli todella veret seisauttava kommentti. Vastaavan koin sex-barissa, mutta se on toinen juttu ja k-18.

Nooh... ymmärsin toki mitä tarkoitit, joten älä ota nokkiisi :D

ei kuulu tähän asiaan ollenkaan:)

Luulenpa tietäväni..mutta olkoon..

Jotenkinhan ihmiset tunnistaa toisistaan, nimi, ulkonäkö, tutustuminen jne...

Rinnastuksista, mutta tottahan tuntemattomaan ihmiseen syntyy laiffissa ensin katsekontakti ja täällä taas nicki pistää silmäään..:D

Alentavasti kohtelet muita, jos minua vertaat kaikkien ajattelukykyyn.

En halua ruumiita tunnolleni, joten jatka rauhassa..:D

• Annu.liina

luule mitä luulet... olet kuitenkin väärässä...
      Se ensivaikutelmasta. Ja toiset ei koskaan näe sen taakse, sokeat.

;)

• sMack

Pitäiskös luulla jotakin?

• Annu.liina
        sMack kirjoitti:

Pitäiskös luulla jotakin?

mä taidan olla vanhanaikainen... Kattelin vähän mallia, että pitäis vaihtaa nikkinsä AnNuliinaks. Vai oisko AnnuliiNa parempi?

Että muut tietäis, että olen nainen eikä LUULIS mieheks?

• sMack
        Annu.liina kirjoitti:

mä taidan olla vanhanaikainen... Kattelin vähän mallia, että pitäis vaihtaa nikkinsä AnNuliinaks. Vai oisko AnnuliiNa parempi?

Että muut tietäis, että olen nainen eikä LUULIS mieheks?

Siis tuo oli törkeä viesti! Ettäs kehtaat tulla mokomillakin jutuillasi häiritsemään syvällisiä keskustelujani tänne :D

Sovitaanko niin, että olen edelleen sMack ja sinä annuliina. Helpottaisiko se yhtään?

Tai jos se ei sovi niin sinä voit olla vaikkapa deepthroat ja minä vaikkapa gentleman. Kummallakin olisi luontainen rooli :D

• Annu.liina
        sMack kirjoitti:

Siis tuo oli törkeä viesti! Ettäs kehtaat tulla mokomillakin jutuillasi häiritsemään syvällisiä keskustelujani tänne :D

Sovitaanko niin, että olen edelleen sMack ja sinä annuliina. Helpottaisiko se yhtään?

Tai jos se ei sovi niin sinä voit olla vaikkapa deepthroat ja minä vaikkapa gentleman. Kummallakin olisi luontainen rooli :D

Olipa puhe yks päivä sätissä, että mun pitäisi vaihtaa nikkiä johonkin "houkuttelevampaan", arvelin että "HemasevaNeito-64" olis hyvä, mutta kauanko sitä iloa sitten kestäis, kun sanoisin "pöh :f " ?

Nii ett ööö... sovitaan että mä oon sitten edelleen ihan vaan Annuliina?

Ettei kukaan vaan LUULe mitään... :-o

Enkä mä "häiritse sun syvällisiä keskusteluja" mähän puhun nimenomaan itse aiheesta; nikin aiheuttamasta ensivaikutelmasta. Itsepä rupesit "syventämään" tuonne kurkkuun asti...

hmm...

• sMack
        Annu.liina kirjoitti:

Olipa puhe yks päivä sätissä, että mun pitäisi vaihtaa nikkiä johonkin "houkuttelevampaan", arvelin että "HemasevaNeito-64" olis hyvä, mutta kauanko sitä iloa sitten kestäis, kun sanoisin "pöh :f " ?

Nii ett ööö... sovitaan että mä oon sitten edelleen ihan vaan Annuliina?

Ettei kukaan vaan LUULe mitään... :-o

Enkä mä "häiritse sun syvällisiä keskusteluja" mähän puhun nimenomaan itse aiheesta; nikin aiheuttamasta ensivaikutelmasta. Itsepä rupesit "syventämään" tuonne kurkkuun asti...

hmm...

Hmm... hermafrodiittiN-64 olis kieltämättä eksoottinen tuttavuus näiden nikien joukossa.

Sinä olet kuitenkin mitä olet, enkä luule mitään, mutta lupauksestani pidän kiinni :D

remember!

• FraNsesga

Ensivaikutelma on täälläkin aika tärkeää, kirjoittaako muutaman sanan vai kykeneekö useamman sanan ilmaisuun. Tuo pätee elävään elämäänkin, ainakin joka meinaa minun kanssa tulla toimeen....:D
      Tässä sattumoisin (hiljattain chatissa) huomasi kuinka juttu sujui toisen kanssa paremmin kuin hyvin, mutta toisen kanssa parin sanan palautuskuori oli työn ja tuskan takana.

Olen niin uusi palstalla, että en voi vielä suuremmalti ottaa kantaa kaikkeen, mihin ajan ollen tulen ehkä ottamaan. Opettelua

• aavistan

olla sNake...

pois paratiisista.hus hus

• sMack

Mielikuvasta siis ja sen jälkeisestä (kun menin lupaamaan tätä kirjoittaessa 5 min sitten)...

Ensiksi P-Pipsasta tuli mieleen, ei parkki-pirkko tietenkään höhlä, vaan tekopirteä pitkän istumisen tuloksena syntynyt virtuaali-seriffi ylipainoineen ja itsetunto-ongelmineen. Muistutti melkeinpä Binseä ajoittain (siis mielikuvissani).

Mutta, uskokaa tai älkää, PP olikin seksikäs lähivakuutusmyyjä ilman mitään sovinnaista moraalia loukkaamatta ketään. Ja hän tietää, että kirjoitan aina totta chatissa :D

• Piparminttupipsa

Hän tuli, hän selvitti ja hän melkeinpä todensi sen :P Ostaisitko yhä sen vakuutuksen? :u

• sMack
        Piparminttupipsa kirjoitti:

Hän tuli, hän selvitti ja hän melkeinpä todensi sen :P Ostaisitko yhä sen vakuutuksen? :u

täysvastuutonvakuutuksen chattiin ilman estoja ja bannivapaus pitää olla.

Kiitos :D

• Piparminttupipsa
        sMack kirjoitti:

täysvastuutonvakuutuksen chattiin ilman estoja ja bannivapaus pitää olla.

Kiitos :D

... niin heltyyhän sitä edessäsi kovasydämisinkin poliisi ;) Haluat varmaan myös liittää vakuutukseesi rajattoman revittelyoikeuden?

*hymy*

• sMack

... niin heltyyhän sitä edessäsi kovasydämisinkin poliisi ;) Haluat varmaan myös liittää vakuutukseesi rajattoman revittelyoikeuden?

*hymy*

HALUAN sen ehdottomasti! Vaikuttaa kyllä todelta hyvältä. Laita vakuutus heti voimaan.

Kyllä sitä nyt taas uskaltaa :D

Pakko kysyä, vaikka ei täällä virtuaalimiljoonista olekaan puutetta, että ei kait se paljoa maksa...?

• Piparminttupipsa
        sMack kirjoitti:

HALUAN sen ehdottomasti! Vaikuttaa kyllä todelta hyvältä. Laita vakuutus heti voimaan.

Kyllä sitä nyt taas uskaltaa :D

Pakko kysyä, vaikka ei täällä virtuaalimiljoonista olekaan puutetta, että ei kait se paljoa maksa...?

... sopukauppa, sopuhintaan :)

Eli, rajaton ja vastuuton vakuutus voimaan tästä hetkestä alkaen, voimassa tietenkin toistaiseksi?

Varoituksen sananen... Mikään ei ole ilmaista, tääläkään :u Asioista voidaan keskustella, eiköhän joustoa löydy puolin ja toisin...

• sMaC2k

... sopukauppa, sopuhintaan :)

Eli, rajaton ja vastuuton vakuutus voimaan tästä hetkestä alkaen, voimassa tietenkin toistaiseksi?

Varoituksen sananen... Mikään ei ole ilmaista, tääläkään :u Asioista voidaan keskustella, eiköhän joustoa löydy puolin ja toisin...

Ja mihin kohtaan laitan sen signeerauksen? sMac2k-tatska pukisi sinua hienosti ;-)

• Piparminttupipsa
        sMaC2k kirjoitti:

Ja mihin kohtaan laitan sen signeerauksen? sMac2k-tatska pukisi sinua hienosti ;-)

... minut omaksi henkilökohtaiseksi lainvartijaksesi? Se täytyykin laittaa sitten näkyvälle paikalle, että näkyy jonossa muille kökkiville :u

Allekirjoitus on aina tapahtuma sinänsä - kohdallamme vieläpä tavanomaista merkittävämpi ;) Suhtautunemme siihen tilanteen vaatimalla arvokkuudella?

• sMaC2k

... minut omaksi henkilökohtaiseksi lainvartijaksesi? Se täytyykin laittaa sitten näkyvälle paikalle, että näkyy jonossa muille kökkiville :u

Allekirjoitus on aina tapahtuma sinänsä - kohdallamme vieläpä tavanomaista merkittävämpi ;) Suhtautunemme siihen tilanteen vaatimalla arvokkuudella?

Jos totta kirjoitan, niin olen jo pidemmän aikaa miettinyt, että tarvitsisin paitsi vakuutusta liittyen virtuaaliseen koskemattomuuteeni, niin myös henkilökohtaista naisseriffiä. Vai voitaisiiko se tulkita hätävarjelun liioitteluksi? Olen ehdottomasti kuitenkin sitä mieltä, että turvallisuustakuista ei voi olla koskaan liian varma näillä foorumeilla.

Ja suhtaudun erittäin vakavasti siihen allekirjoitustilaisuuteen, pukeudun asianmukaisesti, käyttäydyn arvokkaasti ja kohtelen Sinua hienotunteisesti. Mutta kyllähän sinä minut tunnet, joten no hätä.

• Piparminttupipsa
        sMaC2k kirjoitti:

Jos totta kirjoitan, niin olen jo pidemmän aikaa miettinyt, että tarvitsisin paitsi vakuutusta liittyen virtuaaliseen koskemattomuuteeni, niin myös henkilökohtaista naisseriffiä. Vai voitaisiiko se tulkita hätävarjelun liioitteluksi? Olen ehdottomasti kuitenkin sitä mieltä, että turvallisuustakuista ei voi olla koskaan liian varma näillä foorumeilla.

Ja suhtaudun erittäin vakavasti siihen allekirjoitustilaisuuteen, pukeudun asianmukaisesti, käyttäydyn arvokkaasti ja kohtelen Sinua hienotunteisesti. Mutta kyllähän sinä minut tunnet, joten no hätä.

Koskaan ei voi olla liian varovainen - näinä sekasorron päivinä tarvitsemme takeita joidenkin asioiden totaalisesta turvaamisesta. Tässä tilanteessa siis asianosaava seriffi - nainen eritoten, tuntosarvet aistillisen hienovaraisesti pystyssä - on enemmän kuin paikallaan. On jopa suositeltavaa hakeutua sellaisen ilmestyksen suojelukseen, mikäli onnistuu yhyttämään ja herättämään ansaitsemaansa tai ansaitsematontakin huomiota. Tuo täytyykin pyytää lisäämään sätin ohjeisiin...

Sinun kohdallasi mitkään tavanomaiset keinot eivät riitä. No, sinun kohdallasi, mikään ei riitä ;) Mutta ehkä minä olisinkin vastaus kaikkiin tarpeisiisi, siis näihin virkavaltaa kaipaaviin :P

Jälleen kerran, olen kiitollinen huomaavaisuudestasi. Sinut tuntien, en ylläty mistään. Mutta senhän sinä taas tiesitkin :D

• sMaC2k

Koskaan ei voi olla liian varovainen - näinä sekasorron päivinä tarvitsemme takeita joidenkin asioiden totaalisesta turvaamisesta. Tässä tilanteessa siis asianosaava seriffi - nainen eritoten, tuntosarvet aistillisen hienovaraisesti pystyssä - on enemmän kuin paikallaan. On jopa suositeltavaa hakeutua sellaisen ilmestyksen suojelukseen, mikäli onnistuu yhyttämään ja herättämään ansaitsemaansa tai ansaitsematontakin huomiota. Tuo täytyykin pyytää lisäämään sätin ohjeisiin...

Sinun kohdallasi mitkään tavanomaiset keinot eivät riitä. No, sinun kohdallasi, mikään ei riitä ;) Mutta ehkä minä olisinkin vastaus kaikkiin tarpeisiisi, siis näihin virkavaltaa kaipaaviin :P

Jälleen kerran, olen kiitollinen huomaavaisuudestasi. Sinut tuntien, en ylläty mistään. Mutta senhän sinä taas tiesitkin :D

Onhan se kammottavaa kun hakkereita, nickynvaihtajia, seksin wonkaajia, arvelluttavia vähemmistöjen edustajia, hankieläimiä, ärsyttäviä nikejä ja ruudut täyttäviä provokaattoreita sikiää jatkuvasti mainitsemattakaan kaapeissa lymyäviä seireeneitä, luurankoja ja freddy kruegereita.

Olen myönteisesti yllättynyt asiantuntevasta suhtautumisestasi tähän minulle tärkeään aiheeseen. Mainitsemasi chatiketin lisäys on varmasti paikallaan ja takaisi myös seriffeille paremmat työolosuhteet ja lisäetuuksia, jolloin heidän työmotivaationsakin paranisi ja varmasti myös suvaitsevaisuuskin (ainakin hieman) siinä samassa.

Olen vakuuttunut siitä, että (vaikka vakuutus onkin jo voimassa) vakuutusestojen osalta pääsemme kumpaakin meitä miellyttävään täsmällisempään kokonaisratkaisuun ja virallinen allekirjoitustilaisuus on kaikin puolin tyydyttävä tilaisuus.

Urs sincerely

:D

Smack!

• Piparminttupipsa
        sMaC2k kirjoitti:

Onhan se kammottavaa kun hakkereita, nickynvaihtajia, seksin wonkaajia, arvelluttavia vähemmistöjen edustajia, hankieläimiä, ärsyttäviä nikejä ja ruudut täyttäviä provokaattoreita sikiää jatkuvasti mainitsemattakaan kaapeissa lymyäviä seireeneitä, luurankoja ja freddy kruegereita.

Olen myönteisesti yllättynyt asiantuntevasta suhtautumisestasi tähän minulle tärkeään aiheeseen. Mainitsemasi chatiketin lisäys on varmasti paikallaan ja takaisi myös seriffeille paremmat työolosuhteet ja lisäetuuksia, jolloin heidän työmotivaationsakin paranisi ja varmasti myös suvaitsevaisuuskin (ainakin hieman) siinä samassa.

Olen vakuuttunut siitä, että (vaikka vakuutus onkin jo voimassa) vakuutusestojen osalta pääsemme kumpaakin meitä miellyttävään täsmällisempään kokonaisratkaisuun ja virallinen allekirjoitustilaisuus on kaikin puolin tyydyttävä tilaisuus.

Urs sincerely

:D

Smack!

.. on minulle tässä arvokkaassa työssäni kunnia-asia, josta en tingi. Tällä hetkellä jumalattaret hymyilevät - koen täyttäneeni seriffiltä vaaditut kriteerit (ulkoisista avuista puhumattakaan :P) saadessani kaltaisesi arvokkaan ja asiantuntevan sättihuoneen asiakkaan tyytyväiseksi. Tänä iltana voin nukahtaa täydelliseen uneen :D

Tunnen kanssasi suurta huolta vähemmistön pärjäämisestä. Mutta, kuten kaikessa elämässä, myös täällä pätee sama sääntö: nopeat syövät hitaat, vain vahvimmat elävät. Jälleen kerran osoitit olevasi kaiken maininnan arvoinen - ei yllättäne ketään.

Vakuutusehtoja kirjatessa on syytä kiinnittää huomiota muutamaan merkitykselliseen seikkaan, kuten työtapoihin paineen alla sekä ns. sättivapaiden sopivaan hyödyntämiseen. Joustavina henkilöinä - flexibility on nykyhetken trendi myös meillä vakuutus- ja seriffipuolella - kykenemme kyllä saamaan pykälät kaikkia asianosaisia tasapuolisesti ajatellen kohdilleen.

Tästä päivästä saakka myös Sinä voit nukkua rauhallista unta - harvojen herkkua :D

Olen kaikinpuolin tyytyväinen, että saimme nämä pitkälliset neuvottelut viimein tähän pisteeseen. Sinua on ikävästi palloteltu pisteeltä ja käsittelijältä toiselle, mutta nyt olet saapunut kotiin. :D

Kunnioittavasti, vakuuttajanne ja henkilökohtainen taustatukenne.

• sMaC2k

.. on minulle tässä arvokkaassa työssäni kunnia-asia, josta en tingi. Tällä hetkellä jumalattaret hymyilevät - koen täyttäneeni seriffiltä vaaditut kriteerit (ulkoisista avuista puhumattakaan :P) saadessani kaltaisesi arvokkaan ja asiantuntevan sättihuoneen asiakkaan tyytyväiseksi. Tänä iltana voin nukahtaa täydelliseen uneen :D

Tunnen kanssasi suurta huolta vähemmistön pärjäämisestä. Mutta, kuten kaikessa elämässä, myös täällä pätee sama sääntö: nopeat syövät hitaat, vain vahvimmat elävät. Jälleen kerran osoitit olevasi kaiken maininnan arvoinen - ei yllättäne ketään.

Vakuutusehtoja kirjatessa on syytä kiinnittää huomiota muutamaan merkitykselliseen seikkaan, kuten työtapoihin paineen alla sekä ns. sättivapaiden sopivaan hyödyntämiseen. Joustavina henkilöinä - flexibility on nykyhetken trendi myös meillä vakuutus- ja seriffipuolella - kykenemme kyllä saamaan pykälät kaikkia asianosaisia tasapuolisesti ajatellen kohdilleen.

Tästä päivästä saakka myös Sinä voit nukkua rauhallista unta - harvojen herkkua :D

Olen kaikinpuolin tyytyväinen, että saimme nämä pitkälliset neuvottelut viimein tähän pisteeseen. Sinua on ikävästi palloteltu pisteeltä ja käsittelijältä toiselle, mutta nyt olet saapunut kotiin. :D

Kunnioittavasti, vakuuttajanne ja henkilökohtainen taustatukenne.

Tekijänoikeuksien ja väärinkäsitysten välttämiseksi minun pitää vaihtaa signeerausta.

En halua nimittäin tulla sotketuksi sMack30:een - ties mitä se kirjoittelee :D

Tunnistat kyllä sitten.

Onneksi ei ehditty allekirjoittaa. Huoh....

• Piparminttupipsa
        sMaC2k kirjoitti:

Tekijänoikeuksien ja väärinkäsitysten välttämiseksi minun pitää vaihtaa signeerausta.

En halua nimittäin tulla sotketuksi sMack30:een - ties mitä se kirjoittelee :D

Tunnistat kyllä sitten.

Onneksi ei ehditty allekirjoittaa. Huoh....

Onneksi tämä pieni epäkohta selvisi ennen merkitsevää allekirjoitusta. Seuraukset olisivat saattaneet olla ehkä kohtalokkaat. :)

Tunnistettavuutesi on onneksi aivan omaa luokkaansa. Tusinatavaraa Sinusta ei saa tekemälläkään - ei sillä, että edes haluaisin yrittää :P

*panttaa vakuutuskirjaa toistaiseksi*

• Vakikaunotar

Sättinickien arviointi, mahdollinen arvostelu ja sen pohjalta tapahtuva reagointi on aina hyvin persoonakohtaista. Se mihin silmä sattuu ja miten sen sattumuksen vuoksi sitten käyttäytyy riippuu siitä millaiset eväät on elämäänsä kasannut. Kas.. tulipas ympäripyöreästi sanottua. Kiusallanikaan en laita tähän esimerkkejä näkemistäni nickeistä! :-))))

Olen huomioinut seuraavia asioita:
      - tavanomaiset nimen ja mahdollisen syntymäajan tai iän sisältävät nickit tekevät tai useimmiten jättävät tekemättä lähtemättömän vaikutuksen ---> tavallisia-ihmisiä-joita-mahtuu-13-tusinaan-harvemmin-tuottavat-positiivisia-ahaa-elämyksiä
      - numeroilla brassailevat ja seksistiset nickit kertovat enemmän siitä, että meillä seksuaalisuus on vieläkin tabu, uskallamme olla omana pervona itsenämme vasta, kun tiedämme, ettei meistä paljastu kasvoja, nimeä eikä muutakaan josta voisi tunnistaa ihmisen (paperikassi päähän ja paljastetaan ulkoiset sukupuolitunnukset) ---> pikkulapset-asialla-vai-todella-ongelmaihminen
      - humoristiset nickit saavat hymyn kareilemaan kasvoilla ja hyvälle tuulelle heti, kun nickilista ilmestyy ruudulle (tosin myönnän, ettei huumorintaju iske aina yksiin ja se on fiiliksestä kiinni) ---> hauska-ihminen-koitanpa-ottaa-selvää-saisko-tuosta-tunnin-parin-ajaksi-loistavaa-seuraa
      - provoilevat nickit voivat olla äärilaitoja siitä mitä nickinkäyttäjä on tai haluaa olla nössöstä maailmanvalloittajaan ---> fiilis-ratkaisee-ruksaako-heti
      - kukka-aineet, eläimet, värit tai jotain muuta kun ihmiseen tai allakan mahdollistamiin nimiin viittaavista nickistä tulee mieleen, että käyttäjä on tehnyt valintansa sen mukaan mitä tietokoneen lähellä, silmänetäisyydellä on ollut näkyvissä ---> mielikuvitus-on-rajallinen-tai-rajaton-huh-sentään
      - ulkomaankieliset tai tunnettuun henkilöön viittaavat nickit jäävät joskus askarruttamaan, kenestä hemmetistä on oikein kyse ja onko tuo oikeinkirjoitettu ---> googlella-äkkiä-tarkistamaan
      - tutut nickit ovat niitä, joiden kanssa on itse jutellut joskus tai paljonkin, joihin ei enää kiinnitä paljonkaan huomiota, koska persoona sieltä takaa on ruudulla jo joko kumonnut vai vahvistanut ensivaikutelmaa
      - vakiruuduntäyttäjien nickit saattavat joskus huonona päivänä saada verenpaineen nousukiitoon väärässä päässä ja raivonpunan poskille, pelkkä nicki ei näin vaikuta, vaan se mitä nickin jäljessä ruudulla näkyy päivästä toiseen ---> ikiruksia-ikiruksia

Ensivaikutelma on aina tärkeä, koska annamme sen niin voimakkaasti vaikuttaa. Jos tietoisesti annamme toiselle mahdollisuuden niiden sekuntien jälkeenkin, olemme jo lähempänä suvaitsevaisuutta ja toisen ihmisen aitoa kunnioittamista.

Olen käynyt omien nickivalintojeni (*ei tällä nickillä koskaan sättäillyt*) pohjalta useita keskusteluja, jopa kädenvääntöjä, joissa lopputulema on aina ollut se, että fiksu vastavääntäjä on sanonut erehtyneensä alkumetreillä ottamaan nickistäni mittaa ja joutunut sitten myöntämään, että metsään meni, mutta onneksi tuli käytyä taistelu. Vähemmän fiksu hyökkää sitten henkilökohtaisilla loukkauksilla ja katoaa bittiavaruuteen, ilmestyäkseen takasin toisella nickillä kokeilemaan kepillä jäätä uudelleen.

Miten sitten pääsee eroon niistä, jotka taistelun jälkeen jäisivätkin helmoihin roikkumaan ihastuksesta sekaisin???

• sMack

Eli edelleen nickyn merkitys on tietenkin huomattava. Tämänkin viestiketjun parista kommentista näkyi selvästi, että tämä sMack -nicky ärsytti vähintään paria kommentoijaa ilmeisesti sen vuoksi, että miehinen lyönti, pusu tai masto näkyy niin selvästi.

Toisaalta kyllähän sinäkin sinäkin korostat vakikaunottaruuttasi (just joo), miten sen sitten kukin ymmärtääkin.

Tuolla yhdellä normaalilla keskustelupalstalla (ei siis sex-barissa) oli joku nimimerkillä "häpyhuuliM". Ensimmäinen mielleyhtymä oli kieltämättä huvittava, kun hahmoa hänen nickynsä takaa yritti mielikuvittaa. Jäi kyllä epäselväksi, oliko häpis huumorimiehiä tai tosissaan.

Tuohon viimeiseen kysymykseesi "Miten sitten pääsee eroon niistä, jotka taistelun jälkeen jäisivätkin helmoihin roikkumaan ihastuksesta sekaisin???" on liian helppoa vastata ja koko kysymyksenasettelu oli huono. En usko sitä, koska valehtelet ilmiselvästi :D

• Tsuba

Aika hyvä analyysi.

Itse mieluiten kyllä juttelen noiden "tavisten" kanssa, eli ihmisten, jotka eivät yritä esittää mitään hienoa virtuaalikikkailua nikillään ja etenkään koristele nikkiään naurettavilla ikoneilla.

Poikkeuksiakin olen toki kohdannut, mutta yleissääntönä olen alkanut pitämään, että mitä enemmän nikillään kikkailee, sitä enemmän wanna-be-ääliö löytyy nikin takaa. Jotku korostavat itseään vaatteilla ja muilla ulkoisilla jutuilla, jotku nikeillä, sisältö yhtä onttoa...(minkä huomaa, jos jaksaa hetken seurata ko. nikkityyppien aivotonta höpötystä ylellä).

Noniin, ja yleistettäväksihän tämä ei sovi, vaan edustaa niukkaa mutta vaatimatonta kokemustani sätistä.

• Seppojuhani

Käsialassasi on jotakin tuttua... ihankuin olisit joskus ennenkin kirjoittanut tällä palstalla... osaatkohan itse kertoa, ketä mahdat muistuttaa.

Ja kirjoittaa sopii edelleen.

• Vakikaunotar
        Seppojuhani kirjoitti:

Käsialassasi on jotakin tuttua... ihankuin olisit joskus ennenkin kirjoittanut tällä palstalla... osaatkohan itse kertoa, ketä mahdat muistuttaa.

Ja kirjoittaa sopii edelleen.

Hakusanalla Vakikaunotar voit löytää aikaisemmat kirjoitukseni. Varmuuden vuoksi rekkasinkin tämän, ettei tarvitse arvailla kuka on tekstin takana.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      4953
    2. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      672
      4188
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      173
      2311
    4. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      16
      2067
    5. MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!

No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1878
    6. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      96
      1706
    7. TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa

Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka
      Maailman menoa
      167
      1461
    8. OP Kaskimaa

Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.
      Kuhmo
      30
      1218
    9. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      91
      1164
    10. Viimeiset helmiterveiset

kaivatullesi tähän alas 🙇💙
      Ikävä
      94