Niin, elikkä jos tilaa akustisen kitaran, niin tuleeko se viritettynä kotia/postiin, vai pitääkö se itte virittää sitten myöhemmin?(:
tuleeko kitara viritettynä .... ?
7
142
Vastaukset
- Mika.......
Pitää virittää itse. Se on ihan ensimmäinen asia joka kannattaa opetella tekemään. Itse vaihtaisin kieletkin ihan suoraan uusiin kun kitaran ostan.
- ByVV
Tilatut kitarat viritetään yleensä standard E- vireeseen ennen lähetystä. Vire tosin muuttunee matkan aikana.
Jos kielet on sopivat paksuudeltaan, miksi ne pitäisi heti vaihtaa, Mika?
Itse vaihdan aina kaksi matalinta kieltä paksummiksi, 36-46- Mika....
Ei tarvitse aina vaihtaa. Jos kielet ovat hyvässä iskussa ja muuten sopivat, niin voi ne tietenkin ensin käyttää loppuun. Tuo kommenttini lähti siitä kun itse olen ostanut kitarani kivijalkaliikkeestä, niin seinällä olleen kitaran kielet ovat yleensä jo niin tuhnuiseksi klahmitty ettei niitä viitsi pitää. Toinen juttu on, että jos kitaran käyttöön ottaessa säätää, niin kielten vaihto on luonnolinen osa operaatiota.
Mutta ei ole aina pakko vaihtaa. Laatukitaroihin laitetaan yleensä ihan hyvät ensiasennuskielet ja niitä voi ihan hyvin käyttää jos ovat hyvässä kunnossa.
- FarkMerkErk
osta tällainen tai joku vastaava:
http://www.huuto.net/kohteet/kitaraviritin-3in1-uusi/329334620
Itse tilasin vastaavan ebaystä 3€ postikuluineen... - virittäää
Skitta pitää usein virittää jopa kesken kappaleen.
- känny virittimenä
Android-puhelimiin voi ladata ilmaisia kitaravirittimiä.
- "opettaja"
Kitaraahan ei tietenkään osaa heti soittaa, vaikka olisi uusikin laite, se edellyttää opettelua !!!
Soitto-oppaassa on yleensä myös viritysohjeet ym. niksit.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih374875Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j4981541Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771080Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä359998- 77923
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53901- 59850
- 228804
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.48758Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses57717