Kirkko vuotaa kuin seula

Kirkko vuotaa kuin seula

Viime viikonlopun aikana luterilaisesta kirkosta erosi yli 13 000 ihmistä. Suurin osa erosi arkkipiispa Kari Mäkisen myönteisen homokannan takia. Eroajat ovat tällä kertaa arvokonservatiiveja uskovia.

Aiemmin kirkosta erosi lähinnä arvoliberaaleja kristittyjä, jotka suuttuivat Päivi Räsäsen homoutta vastustavista puheenvuoroista.

Kirkkoon vielä kuuluvat ihmiset joutuvat miettimään, mitä tässä tilanteessa tulisi tehdä? Erotako vai eikö erota?

Olen itse päätynyt ratkaisuun, että en eroa, koska kirkossa ja sen toiminnassa on paljon hyvääkin. En halua myöskään tehdä äkkinäistä ja tunteenomaista päätöstä.

Mutta ymmärrän kyllä varsin hyvin niitä, jotka eivät halua olla enää jäsenenä tämän maailman liberaaliin mielipiteeseen mukautuneessa maallistuneessa kirkossa.

Pitäisikö kirkon jakaantua kahdeksi eri kirkoksi?

6

71

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iika1

Jokainen päätelköön itse. Kuitenkin on niin, etteivät kansalaiset voi tähän asiaan, päätökseen muulla tavalla vaikuttaa tai sitä prostestoida, ainoa keino erota kirkosta, jota itse kannatan. Uskoa voi ilman kirkkoakin, emme sitä siihen tarvitse. Kirkon kanta, tai oikeastaan Mäkisen kanta oli aivan käsittämätön loukkaus ei-homoja kohtaan kahdestakin syystä. Toinen, tärkeämpi syy oli tämä homoadoptio. Illan TV-lähetyksessä tuotiin esille eroamisen syitä. Yksi oli kaukaa haettu; haluttiin välttyä ensi vuodenkirkollisverolta ..no huh huh..Kyllä se ei tähän nyt jo nyt 15000 ihmisen eroon vaikuttanut. Näitä teorioitahan voi kehitellä mieleisekseen, mutta kyllä kaikki eronneet sen totuuden tietää. Perhearvot heitetiin kerralla roskiin oikein eduskunnan ja hallituksen, tietysti myös piispan, siunaamana.

• Tosi on

Kyllä voivat vaikuttaa, kun äänestävät seuraavissa vaaleissa homottajia vastaan.
      Ei se ole kiveen hakattu tuo laki vielä ja kaikkia lakeja voi muuttaa tai korjata, jos ne ovat huonoja. Missä se kuuluisa Suomalainen Sisu ja Jääräpäisyys on?
      Että silleen.

• He Tero

"Pitäisikö kirkon jakaantua kahdeksi eri kirkoksi? "

Oikea vastaus on: Kyllä pitäisi!

Kun olisi Homokirkko Hoki ja Heterokirkko Heki, kaikki ristiriidat haihtuisivat taivaan tuuliin...

• hellari...

Kirkkoon jää se penseä, ei kuuma eikä kylmä porukka, jonka Herra on oksentava suustaan. En näe mitään raamatullista järkeä olla tuon buulaagin jäsenenä.

• Säätiön mies

Kirkko on jo jakautunut. On iso kirkko ja sitten on pikkukirkko nimeltä Luther-säätiö/ Lähetyshiippakunta. Vaihda sinäkin hiippakuntaa:

http://www.lhpk.fi/

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      47
      2245
    2. Pysy kaukana musta

Ja kaikista mun läheisistä. Oon tosissani.
      Ikävä
      26
      1843
    3. Katu täyttyy askelista...

Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.
      Ikävä
      27
      1465
    4. Näin susta unta

Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!
      Ikävä
      15
      1289
    5. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä. 💡
      Ikävä
      110
      1289
    6. Mitä hämminkiä Halkokarilla?

Poliiseja ja ambulansseja pyörii, laukauksia kuultu.
      Kokkola
      18
      1035
    7. Tiedätkö nainen sen tunteen

Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.
      Ikävä
      71
      954
    8. Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta

Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut
      Ikävä
      107
      874
    9. Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta

Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva
      Hindulaisuus
      333
      853
    10. Mikset päästä irti ja hae apua

Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad
      Ikävä
      74
      846
    Aihe