Luomutuotteiden myynti verkossa lisää luomun myyntiä. Tämän myötä myös posti on parantanut kylmäkuljetustaan, joka omalta osaltaan vauhdittaa verkkokaupankäyntiä entisestään. Lisääntyvä kysyntä aiheuttaa ajoittain luomutuotteille jopa niin suurta kysyntää, etteivät tuottajat pysy perässä.
”Luomuyritysten on ollut pakko mennä verkkoon, koska asiakaskunta on niin hajallaan eri paikoissa. Jopa monilta luomutuotteita myyviltä maatiloilta löytyy oma verkkokauppa”, Luomuliiton toiminnanjohtaja Elisa Niemi kertoo.
Verkkokaupan ohella toinen tärkeä kauppamuoto on kuluttajien itsejärjestämät ruokapiirit, joissa tuotteet tilataan yhteistilauksena ja jaetaan piiriläisten kesken. Tällöin piiriläiset saavat tilattua suurempia eriä luomuruokaa edullisempaan hintaan. Tietäväinen Foodsilla 60–70 prosenttia myynnistä tulee ruokapiireiltä.
Piirin aloittaminen on helppoa. Luomupiiri on puhtaasti ja kestävää kehitystä silmällä pitäen tuotettujen elintarvikkeiden hankintakanavana verraton, pienestä yhteisöllisyyden siemenen kylvämisestä puhumattakaan – voittaahan yksissä tuumin hankittujen elintarvikkeiden jakaminenkin aina sieluttomassa hypermarketissa asioinnin!
Lähde: Maaseudun tulevaisuus
http://www.patriootti.com/verkkokauppa-lisaa-luomutuotteiden-myyntia-entisestaan/
Verkkokauppa lisää luomutuotteiden myyntiä entisestään
futur
2
102
Vastaukset
- Luomua ja Superia!
Joo, hienoa että homma lähtee liikkeelle.
Myös jotkut nettikaupat ovat pudottaneet hintatasoa rajusti.
Halvin paikka mitä olen ikinä löytänyt mistä luomusuperfoodeja saa, on www.jokka.fi. Eipä ole muilla superfoodkaupoilla noihin hintoihin juurikaan sanomista! Hurraa Jokka! Murrat suomen korkean hintatason!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih395150Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5181730Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771100Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591008- 77943
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53921- 59870
- 228814
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50803Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58738