Ja jos saitte niin niitä rahoja ei sitten haaskata minnekkään kaljaan eikä tupakkaan tai muuhunkaan turhuuteen, lyhennätte velkojanne jos sitä on ja lopun jätätte tilille ja käytätte sen sitten kun tulee todella tarpeellista ostamista.
Se on usealla köyhällä sellainen vika että kun sitä rahaa saadaan niin heti keksimällä keksitään jotain "kivaa" ostamista eikä ajatella yhtään tulevaisuuden tarpeita ja sitten kun kerrankin on millä ostella niin ei osata katsoa hintaa eikä tinkiä hinnasta.
Saitteko köyhät veronpalautusta ?
32
256
Vastaukset
- pienipieni
mä sain vaan 20 euroa takas mutten silläkään osta mitään turhaa :)
- pikku mökin akka
Juu, minäkin sain sen parikymppiä palautusta, eli liikaa perityn televisioveron. Köyhiltä pidätetään Yle-veroa 1%.
- Valintojen maailma
Juuri näin!
Jokaisella köyhällä on mahdollisuus maksaa velkansa ja sijoittaa ylimääräiset rahat vaikkapa osakkeisiin tai rahastoihin, joista saa sitten 3-20%:n voitot.
Tai sitten voitte ostaa niitä "raksuja ja naksuja" ja jatkaa pikavippien ottamista ja maksaa omasta elämästänne jatkuvasti sadan prosentin vuosikorkoa. Sitten voitte vielä ihmetellä miksi pysytte köyhinä ja miksi joulu tuli taas yllätyksenä. 120€ tuli ja kolmen hengen ruokaan se menee, paitsi 7€, millä ostin pyörään lampun. Olen pyörän kolmas omistaja ja se maksoi minulle vain 50€. Autoa meillä ei ole, ja pyöräkin vain minulla. Onneksi tästä on vain km kaupoille.
- Mz76z
Tuli satanen tilille! Vielä on v-palautuksista 35e jäljellä! Ostin lintsikortin 30pv, eli ei mennyt ihan turhuuteen! Loput aion tuhlata! Lähden huomenna katsomaan linja-autoillen potentiaalisia ostoskohteita, en aja itse linja-autoa, vaan kuski! Toivottavasti ale-myynnit alkaisi jo. Täyttä en aio maksaa mistään, tai sitten ostoskohde on valittava siten, missä harvoin alennuksia. En maksa myöskään mistään korkoja, kun ei ole maksusitoomuksia ja ne vähätkin eräpäivään mennessä. Liian kallista on lysti vetkuttaa näitten kanssa. Ai niin! Saan tuhlata tämän 35e ihan itse!
Ap:n moraalisaarnalle, että monet ovat ennen työttömyyttä lyöneet kulutukset ihan minimiin? Veloista on hankkiuduttu eroon ja paheet on lopetettu! Ihmiset tajuaa että näin selviää, kun tulot tippuu. Tiedän monia jotka näin ovat tehneet, että äläs yleistä!- olkaa nuukempia
Aloittaja tässä hei!
Täällähän onkin vastuuntuntoisia vastaajia.
Luulin todellakin että kaikilla köyhillä raha rupeaa polttelemaan kämmeniä ja siitä on hankkiuduttava eroon mitä pikimmin, ilmeisesti ne humputtelijat ovat shoppaamassa ja oluella edellisen viikon ja vielä tätäkin viikkoa ennen kuin palaavat netin äärelle.
Hyvää joulun odotusta ja pitäkää lompakon nyörit jatkossakin tiukalla. - Onnellinen köyhä.
olkaa nuukempia kirjoitti:
Aloittaja tässä hei!
Täällähän onkin vastuuntuntoisia vastaajia.
Luulin todellakin että kaikilla köyhillä raha rupeaa polttelemaan kämmeniä ja siitä on hankkiuduttava eroon mitä pikimmin, ilmeisesti ne humputtelijat ovat shoppaamassa ja oluella edellisen viikon ja vielä tätäkin viikkoa ennen kuin palaavat netin äärelle.
Hyvää joulun odotusta ja pitäkää lompakon nyörit jatkossakin tiukalla.Olin viime vuonna köyhä ja pätkä töissä silloin tällöin. Verottaja pamautti pommin ja palautti noin 800 euroa.
Ne ovat koskemattomina pankkitilillä, en keksinyt niille käyttöä, vielä. Vaikka köyhä olen edelleen.
Se on vaan niin, että kun on asunto, ruokaa ja kaikki perustarpeellinen tietokonetta myöden, mihin ihminen tarvitsee "ylimääräistä" rahaa? - juuri näin
Onnellinen köyhä. kirjoitti:
Olin viime vuonna köyhä ja pätkä töissä silloin tällöin. Verottaja pamautti pommin ja palautti noin 800 euroa.
Ne ovat koskemattomina pankkitilillä, en keksinyt niille käyttöä, vielä. Vaikka köyhä olen edelleen.
Se on vaan niin, että kun on asunto, ruokaa ja kaikki perustarpeellinen tietokonetta myöden, mihin ihminen tarvitsee "ylimääräistä" rahaa?Juuri näin onnellinen köyhä.
Mutta sen verran täytyy kuitenkin olla sukanvarressa että yllättävät menot eivät kaada taloutta.
- Eipä tullut ei
No mulle tuli 128€ mätkyjä. On se vaan hienoa olla köyhä, maksaa 20% ennakonpidätystä alle 700€ bruttotuloista ja sitten vielä raapia kasaan jostan nuo mätkyrahat.....
- Mitä ihmeen mätkyjä
Tuskin sait mätkyjä, vaan jäännösveroa. Mätky on, kun verottaja ei usko ilmoittamiasi tuloja, vaan mätkäisee verot arviolta taikka harkinnalla.
- Ulosottomies vei
Ei tullut. Olen köyhä pienyrittäjä. Tienasin vain jokusen satasen kuukaudessa pitemmän aikaa, mutta sitten jäi tuo kirjanpito tekemäti kun ei rahat riittänyt enää siihen. Siksi verottaja arvioi minun tienanneen ainakin 5000€ joka kuukausi ja lähetti 1200€ alv-arviolaskuja, jotka heti kertautuivat ulosotossa siten, että tuossa tuokiossa velkaa oli yli 10 000€. Niinpä ulosotto lienee ulosmitannut kaikki veronpalautukseni näiden arvioverojen ja niiden oheiskulujen maksuun. Tonnia odottelin palautuksia palkkatulosta. Sillä makseleekin parin viikon edestä arviolaskuja ja erilaisia arvioiden oheiskuluja ja korkoja.
En tiedä pitää kai soittaa verottajan palvelupuhelimeen ja kysyä kuinka pitkän köyden he arvioivat tarvittavan 2.4 metriä korkean huoneen kattoon. Jos arvioperuste on sama kuin yrittäjän alv-arvioverossa, he neuvovat minua ripustamaan 24 metrisen köyden kattoon ja hirttäytymään siihen.- yrittäjäeläkeläinen
Kuules. Katsos nyt peiliin ja näet aidon ALV tyhmyys naaman. Kirjanpidon voi hoitaa itsekin vaikka 1 euron ruutuvihkoon tyyliin tulot / menot ja esimerkiksi netistä löytyy sellainen kuin alv.laskuri jos on ongelmia matematiikan kanssa.
Siinä vaiheessa kun verottaja laittaa 1200 euron alv lappuja, pitää olla yhteydessä verottajaan kiireen vilkkaa ja pyytää oikaisua ja kertoa tuloarvio paljon paljon pienemmäksi.
Kerroit juuri kaiken oleellisen ja malliesimerkin ihmisestä jolla on niin alkeellinen elämänasenne yrittää yhtään mitään ja jonka ei olisi pitänyt ryhtyä yrittäjäksi ikävitun päivänä.
Tuollaisen yrittäjän kanssa yhdenkään normaali ihmisen ei pitäisi olla tekemisissä asiakkaana.
Sinun kannattaa oikeasti pyytää verottajalta köyttä, ei asiaa.
- GFEG
170 € tuli tilille :)e
- ILOINEN YRITTÄJÄ
toinen köyhä yrittäjä joko on maksanu veronsa kunniellisesti ja palautuksiakin tuli vähän rapiat reilu 3000e nyt olen tänä vuonna jo maksanu ennakoita 30 000e ei taida ihan vielä riittää pitää maksaa vielä muutamia tonne lisää niin saa ne seuraavana jouluna takas PALAUKSINA on tää mukavaa tää yrittäminen kun rahaa tulee ovista ja ikkunoista
- 100 000 nokkiin.
ILOINEN YRITTÄJÄ kirjoitti:
toinen köyhä yrittäjä joko on maksanu veronsa kunniellisesti ja palautuksiakin tuli vähän rapiat reilu 3000e nyt olen tänä vuonna jo maksanu ennakoita 30 000e ei taida ihan vielä riittää pitää maksaa vielä muutamia tonne lisää niin saa ne seuraavana jouluna takas PALAUKSINA on tää mukavaa tää yrittäminen kun rahaa tulee ovista ja ikkunoista
Kuinka kouluja käymätön kirjoitustaidoton on päässyt yrittäjäksi? Luulen että kaltaisesi tapauksen onnistumisesta olisi kiinnostunut moni muukin?
- kylhän sitä...
tuli reilu 20e, ostin samantien kolme annosta kebabbilasta.
- verot
Melkein 200€ joudun maksamaan, työttömyyspäivärahoista 20% veroa ei siis riittänyt. Olenkin viisastunut ja maksanut tänä vuona 24% suosiolla. Niin että köyhä on joulu kiitos verottajan.
- Ilmaista lainaa
Moni ottaa tuollaisen 200 euroa pikavippinä pariksi viikoksi ja maksaa siitä kymppikaupalla korkoja. Sinä olet saanut valtiolta yli vuodeksi lähes korottoman lainan. Niin minäkin, jäännösveroa tuli maksettavaksi 1500, mutta en valita vähääkään. Jos ei pidätys riitä, tulot ovat olleet suuremmat.
- 167-176
Sain 18,61€. Ostin ison pullon kossua (18€) ja loput 61 senttiä tuhlasin. Kossu muuten tulee 7% halvemmaksi jos ostaa sen 0,7 litran muovipullossa, ei tosin sovi juopoille. Mulle riittää yksi 0,7 litran pullo 2-4 illaksi.
- stop päihteille.
Tiesitkö että alkoholi aiheuttaa mm virtsarakonsyöpää ym erilaisia sairauksia ja lisää masentuneen ihmisen masennusta entisestään.
Suosittelen että otat itseäsi niskasta kiinni ja lopetat alkoholin käytön kokonaan.
Hankit tilalle jonkun terveen harrastuksen esim lähdet kävelylle kun tuntuu että viinan himo yltyy tai vaikka hiihtämään kun lumet saadaan maahan.
- Niukkuus kunniaan
Sain veronpalautusta 939 €. Minulla on vuokratuloja sijoitusyksiöstä ja ilmeisesti ennakonpidätysprosentti on ollut liian korkea. Ensi vuoden syksyllä haluaisin lähteä esim. kolmen viikon etelänmatkalle Tunisiaan, jos vai tilillä on riittävästi varoja.
- Köyhä.
En saanut kun en ole palkkatöissäkään ollut 4 vuoteen. Kelasta rahaa en saa vaan saan sossusta. Tein kyllä pimeitä hommia pari kuukautta ja sain eilen 2800 käteen. Ekaa kertaa 10 vuoteen varasin itselleni loman. Menen rukalle viikoksi laskettelemaan ja ryyppäämään kaverin kanssa tammikuussa. Kerrankin saan tehdä jotain hauskaa ja olla vaan ja juhlia ilma murheita. Toivottavasti tulis vielä paljon lunta niin saisin lumen auraus hommia ja tienaisin siitä lisää rahaa talvella.
- Rehellinen.
Köyhä. kirjoitti:
En saanut kun en ole palkkatöissäkään ollut 4 vuoteen. Kelasta rahaa en saa vaan saan sossusta. Tein kyllä pimeitä hommia pari kuukautta ja sain eilen 2800 käteen. Ekaa kertaa 10 vuoteen varasin itselleni loman. Menen rukalle viikoksi laskettelemaan ja ryyppäämään kaverin kanssa tammikuussa. Kerrankin saan tehdä jotain hauskaa ja olla vaan ja juhlia ilma murheita. Toivottavasti tulis vielä paljon lunta niin saisin lumen auraus hommia ja tienaisin siitä lisää rahaa talvella.
Kyllä ne ilot murheiksi vaihtuvat, kun jäät pimeistä töistäsi kiinni. Seurauksina joudut mm ensinnäkin verottajan hampaisiin ja toisekseen sossu vetää rahaa takaisin.
Rikollinen häviää elämässä aina.
- 819
Olen saanut n. 40 vuotta, aina jouluruokiin menevät rahat veron palautuksina.
Ei suuri eikä aivan olematon summa, riittävä Hyvän jolun mieleen. - irimem
Minäkin pidän veroprosenttiani tarkoituksella parisen prosenttia liian korkeana. Saan sillä tavalla pakkosäästettyä joulua varten lahja- ja ruokarahaa. Ylijäävät rahat talletan erilliselle tilille, joka on pesämunana, jos tapahtuu jotain yllättävää kulua.
- vouti vei
Olisin saanu veronpalaututa yli tuhat euro, mutta vouti vei. Mitä teen? Mite tenaville joululahjat? Odottavatten ipadeja. Auttakaa hyvät ihmiset.
- Näin se vaan menee
No tuskinpa tuli ihan puskista tuo ulosotto, eiköhän se ole ollut varsin hyvin tiedossa jo pidemmän aikaa.... ja kyllä, veronpalautukset menee AINA ulosottoon, jos sulla vaan ulosotossa on jotain hoidettavana!
- Järkeä sulle
Älä osta lisää, ennen kuin vanhat velat on maksettu.
- lunaari
Yhteensä kahdelta 33,98€. Ostimme pojan tyttären ristiäislahjaksi australian lunar kolikon 0,5oz.. Palautus ei aivan riittänyt joten joudimme sijoittamaan hieman säästöjäkin.
- skhfgfrughfrugy
En ole lapsiperheellinen.
- Nuukuus ei kannata
Joo, en ole minäkään lapsiperheellinen niin ei ole tullut koskaan yli varojensa elettyä.
Kusi ei ole noussut päähän koskaan vaan on eletty tasaisen köyhää elämää kun ei ole tukia ja toisilta kiristettyjä elatusmaksuja ei ole tottunut vaatimaan. Olen koko ikäni laskenut budjetin ja jättänyt yllätysmenoja varten jotain. Jos ei ole tullut yllätysmenoja olen sitten sen törsännyt johonkin tarpeelliseen.
En tee koskaan heräteostoksia vaan suunnittelen kaiken etukäteen. Koskaan vaan ei ole ollut varaa lähteä shoppailemaan jotain ihan älytöntä paitsi nuorena kun asuin vielä vanhemmilla ja tienasin jo. Kotoa lähdön jälkeen loppui se ilo.
Ensin lasketaan laskut pois ja sitten mitä jää ruoka & talouskulujen jälkeen jää törsättävää. Matikka ei ole koskaan ollut vahvin puoleni mutta osaan sentäs laskea yksinkertaisemmat laskut niin kuin monilta jotka itseään pätevämmäksi luokittelevat puuttuu laskukyky kokonaan. Montaa helvetin mukamas lukenutta rehvastelijaa olen tavannut tässä maailmassa jotka osaa ihan kaiken mutta plus ja miinus laskua eivät. Helvetin rehvakkaita mutteivat ole yksinkertaista talouttaan osanneet edes hoitaa. Arvaa arvostanko sellaista ja onko sellainen puhuja uskottava? Kusetusta ja keinottelua takana ja arvaa onko sellainen ihminen uskottava joka puhuu toista ja teot ovat toista.
Helppoahan köyhällä on tehdä pikavipeillä ym lainan tyrkyttäjillä melkoinen velka ja laittaa se sitten muiden maksettaviksi. Sen jälkeen ketkuttelee vain yhteiskunnan tuilla ettei tarvitse maksaa mitään takaisin. Jos ei luottotietoja enää tarvitse niin ottaa lainaa vaan niin paljon kun saa ja tekeytyy sen jälkeen maksukyvyttömäksi. Tämä velkojen anteeksi antaminen saa sen homman helpoksi. En jumalauta ymmärrä kuinka voidaan antaa ilmaista rahaa antamalla velat anteeksi, kuitatuksi jonkin tietyn ajan jälkeen. Veronmaksajat maksaa ja velallinen on tietyn ajan jälkeen velaton. Ei jumalauta mikä systeemi mitä en ymmärrä koskaan. Ei ole oikeudenmukainen tämä yhteiskunta asiansa hoitaneiden tai niiden hoitamattomien suhteen kun ei ole väliä hoitaako asiansa vai ei. Velkasaneerauksessa jättivelat veronmaksajille jättänyt porskuttaa samalla lailla kuin asiansa ja laskunsa hoitanut. Rehellisyys ei kannata eikä tehdä töitä millään pienellä palkalla. Pienipalkkaisesta työstä ei saa muuta kuin elinikäiset vaivat joidenka hoidatuttaminen maksaa sen palkan kokonaan. Tyhmä siis täällä liikaa siis tekee sillä tekemättömänä pärjää paremmin. - ads1
Siitä hieman lisätuloja
http://www.points2shop.com?ref=uin1428137591
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1018033- 1075647
- 2794993
- 494933
- 763707
- 542940
- 642667
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222498Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292432- 422358