Haluaisin muuttaa ensimmäiseen asuntooni. Tuleeko työttömyys olemaan ongelma asunnon etsimisessä? Saan tällä hetkellä liitolta ansiosidonnaista päivärahaa n. 1000e/kk nettona ja rahaa minulla on käytettävissä n. 4000e.
Mitään isoja menoja minulla ei tule olemaan lähiaikoina, uuden tietokoneen hankintaa lukuunottamatta (olen juuri ostanut auton ja maksanut verot vuodeksi eteenpäin).
Paikkakunnallani vuokrat pyörii keskimäärin 500 euron yläpuolella
ja takuuksi pyydetään 1-2 kuukautta.
Vuokrataanko työttömälle asunto helposti?
3
152
Vastaukset
- mielipide....
Jo vuokran jälkeen sinulle jäisi vähemmän käteen kun sossun asiakkaalla. Lisäksi sinulla auto. Tuo 4,000 euron säästö on äkkiä syöty pois. Hanki nyt ensin työ ja sitten haet asunnon.
- Liikaa riskejä
"Tuleeko työttömyys olemaan ongelma asunnon etsimisessä?"
Suuri ongelma. Koska vuokralaisehdokkaita on jonoksi asti, niin kukaan järkevä vuokranantaja ei työttömälle vuokraa.
Vaikka nyt oletkin ansiosidonnaisella, niin sekin loppuu aikanaan, jos et töitä löydä.
Ja taloudenpidosta kertoo paljon se, että olet ostanut auton, ja vielä uudesta tietokoneesta haaveilet. Jos olisit järkevä, niin auto myyntiin, ja tietokone sitten, kun muut asiat (työ) on järjestyksessä.
Lisäksi kirjoituksesi perusteella olet nuori, joten riskit senkun kasvaa. - Ei onnaa
Itse en ole koskaan vuokrannut yksityiselle, oli töissä tai ei. Ainoastaa firmalle, nimetyn työntekijän asunnoksi. Jos työntekijä saa kenkää niin vuokranmaksu ei heti katkea.
Vaikka työtön saisi sossun maksamaan se ei tilannetta muuta. Ongelma on ettei rahat tule suoraan vuokranantajalle. Vaan kiertää vuokralaisen kautta. Jos kiertää. Kummasti kuulema tahtovat hävitä välille.
Joku sanoo että vuokranantajat on kiskureita eivät ymmärrä vuokralaisia. Vuokraaminen on yritystoimintaa ei mitään hyväntekeväisyyttä. Vuokralaiset ovat ihan itse saaneet tilanteen aikaiseksi. Jätetään maksamatta ja kämppä harjoitetaan. Turha kuvitella saavansa mitään myötätuntoa ja ymmärrystä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465377Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5561947Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771120Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591028- 77973
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53941- 59880
- 228834
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50823Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58748