Optiikkaa Kiinasta

kannattaakohan

Olisi tilaisuus käydä Kiinassa ja saisin sikäläisen paikallisen tuttavani "asialle" etsimään kameraani optiikkaa. Mutta kannattaakohan? En tiedä vielä mitään hinnoista enkä laadusta. Paikallisena hän luultavasti tietää kohtuullisen turvallisia ostopaikkoja. Samyang lienee merkki, jota saa aitona? Uskaltaakohan ostaa Nikonia, Tamronia tai Sigmaa? Kuulin, että ne saattavat olla jotain muuta kuin aitoja (tämä siis netistä luettua tietoa). Jotain laajakulmaa kaipailisin ja makroakin ehkä.

4

152

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Canonisti minäkin

Samyang on noista ainakin korealainen. En tiedä, onko sillä ollenkaan tuotantoa Kiinassa. Noita muita tuotetaan todennäköisesti myös Kiinassa.

• YONGNUO YN 50mm F1.8

http://www.hkyongnuo.com/e-detaily.php?ID=353

Tuo on ainakin kiinalainen yritys joka tekee Canonin EF kiinnitykselle 35 ja 50 mm objektiiveja. Onhan noilla kameravalmistajilla tehtaita Kiinassa mutta onko se optiikka siellä halvempaa, en tiedä??

• Pitkään Canonilla ku

Canonin objketiivi, joita tehdään sekä Japanissa että muualla Aasiassa on esimerkiksi f/1.4 50 mm. Siitä on nettitieto, että kannattaa ostaa vain japanilainen yksilö (PASSED tarra).

• kkk27

Kamera tarvikeista en tiedä mutta ylesesti ottaen elämä oli Pekingissa suunilleen Euroopalaista tasoa hinnoilta.Oli tietysti halpojakin paikkoja mutta laatu on sitten eri asia.Mitä olen katsonut Aasiassa hintoja niin ei juurikaan eroa täänne mutta sitten takuu on aivan eria asia.Vaikka ostaa alkuperäisen niin ei se takuu välttämättää toimii enää rajojen ulkopuolella,kokemusta on.Itse maksan mielummin vähän korkeamman hinnan kun tietää että takuu toimii ainakin paremmin.Eri asia jos hankki jotain halvemmasta päästä olevia laitteita sitten ei takuulla niin väliä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2733
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2674
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1627
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1550
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1490
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1392
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1247
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1207
    Aihe