Miten kotonanne on esim. valettu tinaa, tai muita mukavia perinneleikkejä ?
Onko perinne sama koko maassa, vai onko eroavaisuuksia ?
Vai onko perinne katoamassa ?
Uudenvuoden aaton tina
3
183
Vastaukset
- Onnea ja PAM
Uudenvuoden perinneleikkeihin kuuluu viinanjuonti sekä roomalaisilla kynttilöillä käyty leikkisä sota kunnes jonkun äidin seppälästä ostama satasen takki saa uuden reiän tai jopa leimahtaa puoliksi tuleen.Perinteistä on myös postilaatikoiden vandalisointi tykäreillä.Toiset perheet kokevat omaksi jutukseen riidellä ja tapellä päissään niin, että tilannetta rauhoittamaan tulee koko naapurusto sekä poliisi.
- valurikin
Meillä oli puutalossa asuessani uunilämmitys, jossa tina sulatettiin. Hevosenkenkiä oli paljon ja lisäksi tinatankoja.
Pistin metalliastiaan kiehuvaa vettä ja olkia täyteen, pystyasentoon. Sinne kaadettiin sula tina.
Kauneimman "Sibelius monumentin tinasta saaneella oli tietysti parhaat mahdollisuudet pärjätä tulevaisuudessa.- Tina töönör
Tämä oli kaunis kuvaus. Meillä tinaa sulatettiin vain kun olin lapsi mutta vaimon vanhempien luona sulatellaan näin aikuisiälläkin taas! Hyvää uutta vuotta!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1018043- 1075657
- 2795003
- 494943
- 763717
- 542940
- 642667
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222508Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292442- 422358