Kysymys tuli mieleen toisesta aloituksesta.
Voiko maailma olla aivojen tuottamaa harhaa?
25
218
Vastaukset
- fhhgdd
Ajatuksemme luovat maailmamme.
- tilassa olo
"
Viimeiset ehkä noin sata vuotta vallalla ollut tapa tarkkailla asioita ja ilmiöitä on pitkälti reduktiivinen; esimerkiksi ihmisen tietoisuuden, tunteiden ja ajatusten oletetaan lähtökohtaisesti olevan seurausta aivoissa tapahtuvista sähkökemiallisista reaktioista. Koko ihmisen henkinen maailma on haluttu nähdä "vain" biologis-mekaanisen prosessin seurauksena, ja tästä poikkeavien näkemysten esittäjien oletetaan automaattisesti olevan joko tyhmiä tai jonkin sortin hihhuleita. Nyt kuitenkin myös kvanttifysiikka näyttää vahvistavan monissa henkisissä ajatusmalleissa jo pitkään vallalla olleen käsityksen siitä, että itse asiassa tietoisuus synnyttää koko fyysisen todellisuuden, ei suinkaan toisin päin. Tässä ei ole mitään yliluonnollista, mutta ajatuksen sisäistämisellä on silti koko maailman- ja minäkuvan mullistava vaikutus.
Elämme todella eräänlaisessa Matrixissa, itse synnyttämässämme keinotodellisuudessa. Kokemus on hyvin todentuntuinen, ja tietyllä tavalla se onkin; en yritä sanoa, että "tämä kaikki" olisi "vain" unta, jolla ei olisi merkitystä. Tähän illuusioon kolmi- tai neliulotteisesta todellisuudesta liittyy myös käsitys oman itsen erillisyydestä; koemme siis yleensä olevamme biologiseen ruumiiseen rajattu tietoisuus, joka on tietoinen itsestään ja erillään kaikesta. Tämä erillisyyden tai irrallisuuden kokemus on osa illuusiota — todellisuudessa olemme yhtä kaiken kanssa. Käsittääkseni koko tämän illuusion tarkoitus, siis tavallaan myös elämän tarkoitus, on tulla tietoiseksi kaiken ykseydestä; ja tarkoitan jälleen kaiken ykseyttä täysin konkreettisena juttuna, en vain kielikuvana tai kivana filosofiana. Siksi tällä todellisuudella, tai siis illuusiolla, on mitä suurin merkitys; uskomme siihen, jotta voisimme herätä tajuamaan että se ei olekaan läheskään koko todellisuus. Ilman vakaata uskoa tämän "todellisuuden" todellisuuteen emme voisi kokea heräämistä laajempaan tietoisuuteen."
http://www.olotila.net/ - Sinä olet Jumala
SINÄ olet Jumala, kaiken luoja, joka yksinäisyydessäsi loit itsellesi tämän maailman harhan. Ei ole ketään muuta, vain sinä yksin, ja sinua ympäröivä harhamaailma. Minkä itse itsellesi loit.
- nii'iin
Jos ilman lovea niin ennemmin yksinäinen pirulainen.
On tää vähän hankala aihe, mutta jos me luomme harhoja, sen on oltava egon tuottetta.
Tämän tunnetun todellisuuden "kingin".
Ovatkohan muilla planeetoilla ja tähdillä, muilla tasoilla elävät olennot vapaita egon rasitteista...
Uskon, että näin on.
Jo siitäkin syystä että muuten he eivät voisi olla meitä kehittyneempiä.- rwgrge
Maailmamme on hologrammin jonka paras todistus on se, kun valonnopeus kasvaa. Tietokoneet kehittyvät ja siten kasvavan laksentanopeuden myötä homma pyörii....
Toistaiseksi, kunnes kohta olemme kaikki neljännessä ulottuvuudessa. - Neon2 mansikkaa
eli että mitään ei ole olemassa ennenkuin sen näkee?
- Helppo testi.
Nappaa itseäsi nuppineulalla käteen. Jos se ei tunnu missään, niin harhaa on. Jos tuntuu, on realistista.
- mikä on totta?
Henki on vahvempi kuin materia. Näin viime yönä unta eräästä entisestä hoidostani joka on erityisen tiukkalihainen nainen. Ja jumankauta se tuntui aivan samalta kuin livenä ja olin "kipeä" aamun valjettua.
- Mr. Pisto Leero
Harhaa se voisi olla se tuntemus kuin mitä kaikki muukin.
Entä tuntemuksineen kaikkineen, voisiko se siltikin olla harhaa?
Ja jos olisi, mitä tarkoitusta varten?- Mr. Pisto Leero
Voisi hyvinkin olla...
Tarkoitus saattaisi olla se sama syy miksi mekin pelaamme "simejä"?
Esim. hammaskipu todistaa, ettei ole.
- Mr. Pisto Leero
Samalla tavalla se kipu olisi "ohjelmoitu" kuin kaikki muutkin aistit, eli ei todista yhtään mitään.
Mr. Pisto Leero kirjoitti:
Samalla tavalla se kipu olisi "ohjelmoitu" kuin kaikki muutkin aistit, eli ei todista yhtään mitään.
Kokeile!
- Mr. Pisto Leero
kekek-kekek kirjoitti:
Kokeile!
Mikä kivusta tekee niin erikoisen mielestäsi, ettei sitä voisi harhassa olla? Ainakin itse olen tuntenut sitä kipuakin unessa muutamaan otteeseen ja ihan täydestä on mennyt.
- mh777
Mr. Pisto Leero kirjoitti:
Mikä kivusta tekee niin erikoisen mielestäsi, ettei sitä voisi harhassa olla? Ainakin itse olen tuntenut sitä kipuakin unessa muutamaan otteeseen ja ihan täydestä on mennyt.
En sano mitään siitä että mikä on harhaa tai ei, koska se taitaa olla täysin mahdotonta määritellä.
Mutta hypnoosilla on poistettu kipu esim. hammaslääkärissä tai jopa leikkauksen aikana. Vale-leikkauksella on parannettu ihmisten vaivoja. Lääketiede tietää täysin nämä asiat mutta vaikenee, koska ne menevät niin täysin yli ymmärryksen.
Todellisuus ei selvästikään ole sellainen kuin yleisesti uskotaan, tai paremminkin: sellainen mihin meidät on saatu kovalla työllä ja kurilla uskomaan. mh777 kirjoitti:
En sano mitään siitä että mikä on harhaa tai ei, koska se taitaa olla täysin mahdotonta määritellä.
Mutta hypnoosilla on poistettu kipu esim. hammaslääkärissä tai jopa leikkauksen aikana. Vale-leikkauksella on parannettu ihmisten vaivoja. Lääketiede tietää täysin nämä asiat mutta vaikenee, koska ne menevät niin täysin yli ymmärryksen.
Todellisuus ei selvästikään ole sellainen kuin yleisesti uskotaan, tai paremminkin: sellainen mihin meidät on saatu kovalla työllä ja kurilla uskomaan.Länsimainen lääketiede ei tiedä mitään ihmisen energiakentistä ja niihin vaikuttamismahdollisuuksista vaikka esimerkiksi kiinalaiset ovat tienneet niistä jo 6000 vuotta ja sillä on paranneltu sairauksia iät ajat.
Tämä on ristiriidassa taasen länsimaisen muun tieteen kanssa joka tietää että olemme energiaa.
Suunta tutkimuksissa on kylläkin ymmärtävämpään päin ja sähköllä on saatu monenlaisia vaikutuksia esimerkiksi aivotoimintaan ja aisteihin.
Akupunktionkin tietää toimivaksi kaikki osaavassa akupunktiossa käyneet. Sitähän tehdään monista eri syistä.
Länsimaisen ja kiinalaisen osaamisen yhdistelmä on tulosta tekevä moneen vaivaan ja säästäisi monet suomalaiset terveyskeskusasiakkaat puukolta ja sairaseläkkeiltä. Mutta mitä siihen sanoisi skepsisfanit jos potilaita ohjattaisiin apteekkien ja leikkaussalien sijaan muuallekin?
Kroonisetkin kivut senverran tuttuja, että lainkaan kenenkään kipuja/särkyjä vähättelemättä nekin saattaisivat olla harha-aistimus, jos koko "todellisuus" sellaisena kuin sen tunnemme olisi...
Totta on , ettei ne sillähetkellä tai jatkuvana todellakaan harhalta tunnu :(
Pahimmillaan hel- ve- til- li -sil- tä.
Olen lukenut kuitenkin tapauksista, joissa ajatuksen/mielen voimalla niitäkin on pystytty
hallitsemaan.
Siihen sitten tarvitaan tod näk paljon harjoitusta..Unohtui mainita, että olen lukenut tapauksista, joissa ufokontaktin yhteydessä on tapahtunut "selittämättömiä" paranemisia joillakin ihmisillä, ja myös yliaistillisia kykyjä ilmaantunut, joita ei ennen ole ollut.
Joillakin siis on "homma hallussa" ja saattaisi liittyä enemmän tietoisuuden tasoon, kuin vain pelkkään älykkyyteen.
Joten eikö tuokin olisi pikkuhiljaa opittavissa? Täälläkin, ja meilläkin...- Kokenut ja nähnyt
Stigma on ihan aito esimerkki siitä mitä ihminen voi tahdonvoimalla tehdä. Ihmeparantumisia on todellakin sattunut kuten myöskin sikiön katoamisia. Suomessakin.
Lääketiede ei tiedä selitystä tapauksille ja siksipä lääketiede ei niistä juurikaan halua keskustella vaan mappi laitetaan hyllyyn ja kohautetaan hartioita. Kasvaimia on kadonnut päästä yms.
Joillakin on parantamiseen erilaiset lahjat kuin toisella. Jokaisen ihmisen kosketus tuntuu erilaiselta ja heistä saa erilaisen vaikutelman. "Tatsi" voi olla henkistä tai fysikaalista laatua.
Pidän mahdollisena että minut on ihmeparannettu tuntemattomalta taholta. Kärsin selittämättömistä tajunnan ja tuntoaistin menettämiskohtauksista liki kahden vuoden ajan noin 1-2 x viikossa. Ne tulivat ja menivät omia aikojaan. Kaikki mahdolliset kuvaukset ja testit tehtiin ja mitään syytä ei löydetty ei yksityisellä puolella eikä julkisen terveydenhuollon puolella.
Erään mahdollisen vierailun jälkeen, oli se sitten unta tai ei, kohtaukset loppuivat siihen paikkaan.
Olen kokenut samankaltaisia asioita.
Ei taida mikään terv huollon taho ottaa näihin kantaa, eivät osaa, eivätkä varsinkaan uskalla.- Hoitsu xx
Lääketieteellinen on sellainen aivopesujärjestelmä joka tuhoaa maalaisjärjen ja valjastaa lääketehtaiden palvelukseen ja opettaa herran pelkoa roppakaupalla. Uskotaan tiukasti siihen mitä on opetettu koska siitä se palkka maksetaan ja säästösyistä annetaan ihmisten kuolla koska niin on opetettu että toivoa ei ole.
Huumattuna maailma näyttää varmaankin erilaiselta. Mutta että tämä kaikki olisi jonkinlaista harhaa, niin siihen en oikein jaksa uskoa. Ihmisiä kyllä harhautetaan tavalla tai toisella, mutta se on taas eri juttu se.
Mutta mistäs sitä koskaan tietää, voimmehan olla jonkin muinaisen superälykkään olion itselleen kehittämän ajatusleikin tuotosta, tai kuten tuolla aiemmin kirjoitettu, tietokonepeli vain käynnissä :D. Ehkä mahdollista jo tuhannen vuoden sisällä meidänkin tuottaa samanlaista "keinoelämää"?
Muuten, meilii kyllä tulee tässä taas jossain käänteessä :)Asia vilpitön.
Minulla on "harhan" tiimoilta lähinnä visio,
etteivät kehittyneemmät exterrestriaaliset rodut enää joudu painimaan kuvitteellisen ja todellisemman maailmanjärjestyksen kanssa.
Ehkä, ja mitäpä jos tämä selittäisi sen, ettei heidän tarvitsekkaan "syntyä" tänne, voivat vain vierailla, eikä myöskään mitään tarvetta "maailmanvalloitukseen" minkäsuuntaisia noita skifileffoja on rustattu...
"Olkaa maailmassa, muttei maailmasta".
Miten tämänkin kukakin itselleen selvittää.
Itselleni se lähinnä on havahtumista siihen, miten ulkoapäin ohjattua koko käsityksemme elämästä täällä ja planeetallamme on.
Entä jos elämämme tärkeimpiin asioihin kuuluisi herätä sellaisesta unesta, joka näyttää nykyisen "todellisuuden" aivan eri valossa, ja vain yhtenä lukemattomien erilaisten todellisuuksien joukossa...
Kokemus mistä tahansa asiasta ei olisi harha, vaan todellinen kokemus.
Tunne olisi todellinen tunne.
Mutta perimmäinen todellisuus sisältäisi havainnon siitä, ettei tämä ole pysyvä tila.
Vaan muutoksenalainen.
Ja että erilaisia maailmoja on myös olemassa, kuin tämä tuntemamme.
Joka muuten varmaan tarpeellinen meille,
tässä kehityksen vaiheessa.
Mitään en pysty todistamaan, turha kysellä :)
Vaan eipä pysty tiedemiehetkään.
Niin, ettei unohdu, pähkäillyt sitä, miksi kummassa kaiken tiedon pitäisi olla vanhaa tietoa, ollakseen "uskottavaa"...
Jos Einstein tai vaikka Jung eläisivät täällä ja nyt tätä päivää, niin eivätkö he korjaisi mahdollisesti joitakin tekemiään päätelmiä, no
ainakin päivittäisivät niitä.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1363667- 122396
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371955Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211721Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?301493- 1241448
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101311- 141246
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo4781221- 761135