Vähän aikaa sitten kävi ilmi, että vapaa-ajattelijoita kritisoinut henkilö oli ilman hänen lupaansa erotettu kirkosta ek.fi:n kautta. Samantapaisia juttuja tulee aina silloin tällöin esiin.
Järjestelmä siis sallii toisen henkilön pakkoerottamisen.
Nyt huomaisin toisessa ketjussa aloituksen, jossa kyseltiin sitä, kuinka moni eroaa pakotettuna.
Pakottaminen voi olla sitä mitä alussa sanottiin, mutta ketjussa on myös toisenlainen tapaus. Kopsaan sen tähän: "Kuulin just eilen, miten lapsi oli pakotettu eroamaan. Nyt täysi-ikäisenä liittyi takaisin. Suomessa Vapaa-ajattelijain Liitto panostaa siihen, että syntyisi sosiaalinen paine erota kirkosta. Mielestäni sitä liittoa pitäisi jotenkin rajoittaa. Se on oikeasti tosi pieni, mutta ne haluavat käyttää aikamoista valtaa."
http://keskustelu.suomi24.fi/node/13214202
Onko tehty mitään kokoavaa tutkimusta siitä, miten paljon pakkoeroja tapahtuu ja miksi? Joillain tietysti ideologian takia on vaikeaa ajatella, että tällaista tapahtuu ja varmaan heti sanotaan, että se on marginaalista. Mutta onko sitä tutkittu?
Pakotetut erot kirkosta
12
106
Vastaukset
Apulaisoikeusasiamies on tehnyt selvityksen. Siihen voi tutustua kuudennessa kappalessa sivulla kaksi dokumentissa http://www.eroakirkosta.fi/static/media/muut/eoa_3066.pdf .
- tutkimaton sara?
Ei tuo nyt vastaa niihin kysymyksiin, mitä on herännyt.
- minä vaan kysyn
Miten kirkosta erottaminen toisten toimesta voisi olla sen kummallisempi juttu kuin vauvana toisten toimesta kirkkoon pakkoliittäminen?
- tutkimaton sara?
No kannatatko sinä pakkoliittämistä?
- bjfhbdbv
tutkimaton sara? kirjoitti:
No kannatatko sinä pakkoliittämistä?
En kannata vauvojen kirkkoon liittämistä. Mutta miksi ihmisen pitää kirkosta itse erota, kun ei ole sinne itse edes liittynyt?
- hjhjhjhjhjhj
Ei kirkko liitä vauvoja, vaan VANHEMMAT!
Onko täällä muita kuin puusta pudonneita.....
- FUCKIFUUU
Älä valehtele, toisen voi erottaa vain jos tuntee toisen henkilötunnuksen, osoitteen ja muutaman muun tärkeän yksityiskohdan ihmisestä. Silloinkin henkilö saa kotiinsa ilmoituksen eroamisesta, jonka voi sitten peruuttaa. On täysin mahdotonta kenenkään tietämättä saada erotetuksi ketään.
Toisekseen jos ihmisestä saa tietää eroamiseen tarvittavia tietoja, niin silloin voi tehdä paljon ikävämpiäkin asioita kuten tilata vaikkapa kotiovelle 2000kg lehmän lantaa tms. pahempia jäyniä.
Kannatan kuitenkin sitä että eroaminen pitäisi tehdä pankkitunnuksilla ja muilla vahvan tunnistautumisen vaativilla menetelmillä. Näin voitaisiin automatisoida koko järjestelmä ja maistraateissa ei tarvisi käsitellä kyseisiä tietoja työntekijöiden toimesta.
Todennäköisempää on se, että maistraatin hihhuli työntekijä liittää ihmisiä kirkon jäseneksi kuin se että joku pystyisi erottamaan tuntemattoman ihmisen netissä.- tutkimaton sara?
"Todennäköisempää on se, että maistraatin hihhuli työntekijä liittää ihmisiä kirkon jäseneksi kuin se että joku pystyisi erottamaan tuntemattoman ihmisen netissä."
Jälkimmäistä on tapahtunut. Onko edellisestä esimerkkejä?
- mitäs sitten?
"Kuulin just eilen, miten lapsi oli pakotettu eroamaan."
Ai, minä taas tiedän että jokainen lapsi, joka kasteella liitetään kirkkoon, on vanhempien toimesta pakolla tehty.- tiliakkus
Kirkossa katsotaan että vanhemilla on lupa pakkoliittää
lapsi kirkkoon,mutta ei pakkoerottaa, eikö tuossa ole
mitään ristiriitaa?
Kirkosta ei voi erota kuten muista yhteisöistä,jättää vain
jäsenmaksu maksamatta.
Kahden uskontokunnan jäsenmaksut (kirkollisverot)
hoidetaan valtion toimesta verotuksen yhteydessä.
Erikoista että kaksi uskontokuntaa saa erityiskohtelun,
eikö tuossa jo ole kylliksi syytä erota ko.yhteisöistä?
- rauha maassa ja
Pakko ei ole demokratiaa eli sovitaan tässä ja nyt, että ketään ei voi erottaa eikä liittää kirkkon ilman omaa lupaansa.
Ja kun lasten oikeudet on aina kaikkilla ensimmäisenä mielessä, niin lasten liittäminen kirkkoon lopetetaan tässä samalla.- uskonnoton
Miksi uskovaiset vauhkoavat jos vanhemmat ovat liittäneet
lapsensa kirkkoon ja myöhemmin erottavat hänet,eikai
he mitään lakia ole rikkoneet.
Lakimääräiset huoltajat ovat vastuussa lapsestaan,eikä
lastensuojelulaissa edes mainita uskontokuntia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1363817- 122586
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos372005Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211751Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?311546- 1251511
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101331Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo4941281- 141266
- 821262