Joulu takana ja sanotaanko, että viimeiset 2 vkoa on tullut syötyä tosi paljon. Kirosinkin että nyt tulee laihdutetut kilot takaisin. Mutta mitä hittoa, menin vaa'alle ja paino onkin jopa pudonnut 200 g! Olen ilonen toki siitä, mutta ihmeissäni. Kooltani olen 166/65 nainen ja olen tosiaan viimeiset kaksi viikkoa syönyt yli kulutuksen, olen ihan laskenut. Miten on siis mahdollista että paino ei ole noussut? Ennen se ainakin olisi noussut..mitkä asiat siihen sitten vaikuttaa. Ja tällä yli kulutuksen tarkoitan päivässä esim. 2500-3000 kcal yht. Liikuntaa en juurikaan harrastanut viimeisinä viikkoina..
Miten on mahdollista etten lihonnut??
6
92
Vastaukset
- PersRaineri
Kukaan ei mitenkään voi laskea omaa kulutustaan, ihminen kun ei ole kone. Ja joku 200g muutos painossa ei kerro yhtään mitään läskin määrästä. Eikä se lihominenkaan tapahdu niin että kaikki "ylimääräinen" menisi suoraan vyötärölle, vaan suuri osa hukkuu johonkin matkalla.
- +12345
Sulta lienee rasvaprosentti noussut ja lihasta kadonnut? Miltä vaatteet tuntuu päällä verrattuna edelliseen? Lihashan painaa enemmän kun läski.
- cuba libre
Ei ne lihakset katoa syödessä...
Eikä tuossa muutamassa viikossa muutenkaan mitään mainittavaa ehdi tapahtumaan...
Eli ei muuta kun jatkoa vaan :) Todellinen kulutus on usein suurempi kuin mitä kitudieetillä kuvittelee... Itse huomasin, että sain nostella aika tavallakin syömisiä ennen kuin pääsi oikeasti plussan puolelle.
Toki tuossa voi muutakin selitystä olla. Esimerkiksi se, että on syönyt paljon rasvasta, ja jättänyt hiilarit vähemmälle. Näin muutama kilo poistuu nesteenä (glykogeenin poistumisen mukana), mutta rasvaa voi samalla kertyä.
Oli miten oli. Niin mitään käänteentekevää ei ole tapahtunut. Elämänmuutos kun on pitkäjänteinen prosessi, se kun kestää koko elämän eikä neljää viikkoa.... - diplomiliikkuja
Niinpä niin, kaksviikkoo olet vähän herkutellut ja nyt on lihakset kadonneet ja rasvaprosentti noussut. Voi kevät näitä juttuja.
- freud1
No jos on tuon 2viikko lähinnä löhöillyt ei mikään ihmekkään olisi.
- Vanha_ja_rahaton
Lihakset vähenevät iän myötä, jollei treenaa. Samoin liikkumattomuuden vuoksi. Miksi ylläpitää tarpeetonta kudosta? Keho haluaa olla taloudellinen. Ei tässä psykoottisista pöpinöistä ole pelkästään kyse. Onpa sitten laihduttaja, anoreetikko tai mässäilijä, niin tosi asia on, että huomattavan huonolla ruokavaliolla lihakset katoavat. Siis lihasmassa vähenee, ollaksemme täsmällisiä.
Olen kuullut lihavuustutkijan (professori) suoraan sanomana, että anoreetikolla on suurempi energian kulutus kiloa kohden kuin bulimikolla tai ahmijalla. Eli miten ihmeessä eniten syövä ryhmä kuitenkin menettää lihasmassaa? Huonosti syövällä tai paastoavalla anoreetikollahan energiankulutuksen pitäisi kaiken järjen mukaan olla vähäisin?
Itse olin rahaton kolme kuukautta. Syönyt, mutta hyvin yksipuolisesti. Laihtunut olo, vaa'an mukaan vain muutama kilo menetetty. Eli keho on pitänyt tiukasti rasvasta kiinni, mutta tarpeettomat lihakset on menetetty. Näin ollen edes kuukautiset eivät jääneet pois, vaikka raudan säästö olisi ollut keholle ihan hyväksi. Nyt sitten koetan treenata ylävartaloa, jotta saan lihaksia takaisin. Raajoissa pysyvät paremmassa kunnossa hyötyliikuntakävelyn vuoksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista867601- 1045517
- 2664728
- 484662
- 653382
- 502758
- 582447
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222408Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292372- 412244