Hain oppilaitospaikkaa ja sain sen. Olen työkyvyttömyyseläkkeellä ja ilmoitin kelalle tästä opiskelusta ja he sanoivat, että eläkeläisenä voin opiskella, mutta valmistuessani eläkeoikeus tarkistetaan uudelleen.
Nyt sain äsken kelalta postia, missä kerrottiin että olet tietomme mukaan saanut opiskepaikan, ja sinulla olisi mahdollisuus ehkä hakea opistotukea jne.
Jotenkin ihmetyttää, että kaikki piti olla jo kunnossa kelan kanssa, ja voisin opiskella
eläkeläisenä ( olen yli nelikymppinen) mutta nyt tuli kysinen kirje.
Onkohan tämä kirje, jokin yleinen kirje, joka lähetetään kaikille opiskelupaikan saanneille eli minun ei tartte tähän kiinnittää huomiota. Siinä kirjeessä mainittiin mm että opintotukea ei saa, jos o eläkkeellä jne.
Ilmoittavatko oppilaiokset tiedot uusista oppilaistaan kelalle?
mara2014
2
194
Vastaukset
- 18+6
Se lähetetään kaikille. Itsellenikin tuli, vaikka opiskelin työttömyysetuudella. Samoin tuli valmistumisen jälkeen päätös, että en saa jotain opintolainaetuutta tavoiteajassa valmistumisesta, kun en ollut nostanut opintolainaa. Jotkut päätökset tai tiedoksiannot nyt tulevat vaan itsestään.
- am951
HOMO
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692733
- 632674
- 681792
- 241627
- 201550
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91490- 151392
- 481247
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81207