Kuinka kauan kestää?

Häätö

Laitoin viikonloppuna häädön vireille Helsingin käräjäoikeuteen. Onko kenelläkään tietoa kuinka kauan päätöksessä saamisessa menee?

7

561

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • UunoTurpapuro

Aika ripeesti meni itsellä.. Käräjäoikeuden päätöksen jälkeen sitten suoraan ulosottoon ja haastemies kehiin! Vuokralainen sai pitkitettyä hieman, mutta sanotaan 1kk. Riippuu miten kiirusta jne käriksellä on ..ja keksiikö vuokralainen jotain hubaa estääkseen muuton.. Ole aktiivinen asian suhteen. Soita ja kysele jne.

• munavaikana

Ensin juttua hoitaa haastemies ja vasta sen jälkeen ulosotto. Haastemies on käräjäoikeuden sätkynukke.

• Häättö

Kävin tarkistamassa käräjäoikeuden sähköisestä asioinnista että vuokralaiselle on lähtenyt ilmoitus kuukausi sitten, mutta itse häätö/ulosotto ei siis ole voimassa vielä. Tänään tuli ilmoitus isännöitsijältä että kämpässä on vesivahinko. Kuinkakohan kauan asukas saa siellä asunnossa rellestää ennen kuin saamme sen pois? Ja kenellekköhän nuo vahingot tulevat maksettavaksi? Vesi oli siis valunut alakerran asuntoon ja tehnyt sielläkin tuhoja oman asunnon lisäksi.

• SinäMaksat

Jos vuokralainen on aiheuttanut vesivahingon, niin hänen kotivakuutuksesta tuo mahdollisesti maksetaan. Jos sellaista ei ole, niin sitten häneltä henk.kohtaisesti.

Jos hän taas on varaton, niin sinä asunnon omistajana maksat, ja sitten yrität periä rahat vuokralaiselta.

• asunnonvälittäjä

Jokainen vastaa itse aiheuttamistaan vahingoista, mitään isännän vastuuta Suomessa ei ole.
      Talon rakenteille tulleet vauriot korvataan taloyhtiön kiinteistövakuutuksesta. Alakerran asuntoon tulleet vauriot alakerran asukkaan kotivakuutuksesta, jos sellainen on.

• Vuodenkin_odottanut

Päätös voi tulla hyvinkin pian, mutta se on vain paperi, joka ei käytännössä velvoita ketään mihinkään. Ainakaan edesauttamaan asunnon vapauttamisessa. Pahimmassa tapauksessa voi mennä vaikka vuosi siihen, että asunto on vapaa. Muista, että viranomaisilla ei ole mitään velvotteita asiassa.

• ressuli

Joulukuun puolessavälissä täytin hakemuksen, viikko sitten ilmoittivat oikeudesta ettei vuokralainen ole vastannut määräaikaan mennessä. Ei siis päätöstä vielä maaliskuun alussa.

Jatkossa vaadin 3kk vakuuden ja 1kk vuokran tilille ennen avainten antoa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2550
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      59
      2492
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1732
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      21
      1512
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1450
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1400
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1312
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1183
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1127
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1056
    Aihe