Toistuvat poskiontelontulehdukset

voinenä...

Äkillinen nuhakuume nykyisin usein, joka kerta liki samantien poskiontelot tulehtuvat. Oikeanpuoleinen ärhäkämpi. Tyhjenee märästä ja rötkäleistä huonosti, ja jää poskikin koputusaraksi pidemmäksi aikaa.
Vuosia sitten aloitin nenähuuhtelukannun käytön flunssa-aikaan, ja kun tehnyt pölyisempiä hommia. Ammatin vuoksi pari krt vko metallipölyissä työskentelen.

Onko muita joilla on kierre poskionteloiden kanssa, ja millä asettuu pysyvämmin? ei ole punktioitu, joskus harvemmin antibiootit- asettuu yleensä viikon-kahden kuluessa, mutta pari sairaspäivää kuumeiseen oloon tuppaa aina tulemaan- niinkuin nytkin.
Onko hyviä vinkkejä nuhasuihkeen ja nenäkannun lisäksi?

5

108

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • terveyttä

Maitotuotteet ja viljat aiheuttavat limaa ja sokerit ruokkivat tulehduksia. Nuo kun eliminoit ruokavaliostasi, pääset hyvään alkuun. D3-vitamiinia vähintään 100µg ja sinkkiä, ne parantavat vastustuskykyä.

• aloitus

Ahaa. Karppailen. lisäksi syön vastustuskykyyn vaikuttavia. Valkosipulia pari krt vko, muutaman kynnen. inkiväärinjuurakkoa noin joka 3. vrk usean cm pätkän. Kokeilin jopa Maca-jauhetta mutta se löysyttää vatsan.

Syön mustikkaa, karpaloa kuivattuna ja itsepoimitttuja- myös sitä d-vitamiinia otan erikseen. Ontelojutut on tulleet ilmeisesti jäädäkseen. Terkkarilekurit oikein tunnu huomaavan tulehduskierrettä.
      Sinkistäkään en mustikan takia usko olevan isoa puutosta. Nyt sitten kurkussa "kaktus", vielä pöljä olo, mutta ontelot tuntusi jo tyhjenneen- illan saikin räkiä räkimästä päästyä.
      Aion koklata, jos kunnon hengityssuojain metallikohteissa auttaisi asiaan, kun reagoin tietyille aineille ihollakin, ja mustaa limaahan sitä yskii ajoittain.

• merisuolaa..

Työperäistä?

Maito pois ruokavaliosta. Juusto käy.

1.8.2012 Euroopan Unionin elintarviketurvallisuuselin EFSA nosti D-vitamiinin turvallisena päiväannoksena pidetyn nuorten (11–17 v) ja aikuisten rajan 100 µg:aan. Vauvojen rajana EFSA pitää nyt 25 µg ja 1–10-vuotiaiden 50 µg päivässä. Lausunnossa mainitaan, että edes 250 µg päiväannoksella ei löydetty mitään haittavaikutuksia.
      http://www.efsa.europa.eu/en/efsajournal/pub/2813.htm

Puhdistamatonta merisuolaa siihen nenäkannuun. Myydään ainakin ecokaupoissa parilla eurolla kilon säkki.

• Almaalia

Eteesi voi tulla ammatinvaihto. Jos metallipölyä pääsee jatkuvasti hengityselimiin, ne eivät tervehdy. Oireet ovat hälytysmerkki. Yritä työssä suojautua maskilla, pyytää siirtoa mahdollisiin toisiin tehtäviin tai kouluttaudu uudelleen. Itse olen ollut samassa tilanteessa ja yhtään en kadu, että vaihdoin alaa. Elimistösi on herkkä eli se toimii kuten sen kuulukin toimia ulkoisten ärsykkeiden uhatessa. Toivotan tsemppiä ja jaksamista.

• samaakierrettäkokenut

Voi voi vaikuttaa todella työperäiseltä.edellinen kirjoittaja oikeassa.Hyvin syöt.Minäkin kokeilin kaikkea aikoinaan,juuri valkosipulia päivittäin.Oli lemmikkiä ja allergia ei auttanut,kuin itkun kanssa luopua.Punktioita tehtiin ja kuureja söin.Mulla oli vasen,tämä tutkitiin,että on ahtaampi.Siihen taas voi autaa leikkaus.Maski edessä hoidin hevostani,kun sellainenkin oli.Siinä on raskas hengittää ja pöly tarttuu kyllä vaateisiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2620
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2582
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1762
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1587
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1510
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1450
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1362
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1177
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1096
    Aihe