Oon 11v. tyttö ja haluaisin kaneja. Tiiän aika paljon kaneista. Oon ottanut selvää netistä ja kirjastosta oon lainannu kaniaiheisia kirjoja. Mua vaan mietityttää kun meillä on pieni sekarotuinen koira. Kani sais olla mun huoneessa vapaana eikä päästettäis koiran lähelle.
Kani ja koira?
6
91
Vastaukset
- jylsijä
Riippuu koirasta ja siitä miten hyvin se on koulutettu. Mitä puuhailet sen kanssa? Nyt viimeistään on hyvä aika opettaa sille temppuja ja tottelevaisuutta. En ottais kania ennenkuin nämä asiat ovat kunnossa ts. koira on käsissä. Kani pelkää haukkumistakin, saati sitten villinä ympärillä pyörivää, ehkä jopa purevaa koiraa. Jos ajattelit etteivät ne ole koskaan edes samassa huoneessa, menee aika hankalaksi vai mitä?
- Kanifani03
Meidän koiraa ei oo mitenkään erityisesti koulutettu, mutta kyllä se ihan hyvin käyttäytyy. Ennen sen kanin saamista kannattaisko mun esim opettaa sille temppuja ja tottelevaisuutta?
- jylsijä
Kyllä, ehdottomasti. Kaikki työ mitä koiralla teettää, vahvistaa tottelevaisuutta. Varmaan kuitenkin haluat viettää rauhallista aikaa kaikkien eläintesi kanssa. Jos joudut stressaamaan ettei koira nyt vaan pääse sinne kanin luo, ei se ole kivaa kenellekään. Kun totutat koiraa käyttäytymään hyvin kanin häkin lähellä, ole itse rauhallinen ja määrätietoinen.
- Kanifani03
Alan nyt luultavasti yrittää kouluttaa sitä. Kannattaako kuitenkin olla antamatta niiden olla vapaina samassa tilassa yhtäaikaa, vaikka koira olisi koulutettu?
- Sedä
Riippuu ihan koirasta. On paljon koiria joiden voi aivan hyvin antaa olla yhdessä kanien ja pikkujyrsijöiden kanssa. Turvallisuuden kannalta on hyvä harkita vähän kääpiötä isompaa kania, mut toisaalta jos koirannekin on pieni, niin mikä tahansa kani voi olla turhan iso saaliiksi :D Kanit on yleensä aika määrätietoisia ja itseppäisiä tapauksia, jotka mielellään pomottaa perheen kissoja ja koiria :P
- Kanifani03
Okei kiitos:) Ei meidän koiralla ole suurta metsästys/saalistusviettiä . Esim. meillä oli kerran hamsteri hoidossa, vähän se välillä kävi ihmettelemässä ja vinkumassa mutta ei sen suurempaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e993075- 1041941
Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä331889- 1211763
- 1461736
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161679- 851597
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n2871423- 1231341
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241210