Tuntuu vähän tyhmältä kysyä, mutta kysyn kuitenkin. Meidän borderilla kasvaa aivan mielettömät karvatupsut talven tullessa varpaiden yläpuolelle. Niissä on se ongelma, että ne kokoaa etenkin suojasäällä melkoiset "lumikinokset" varpaiden väliin ja päälle. Ulkoillaan koiran kanssa paljon ja jatkuvasti joutuu tekemään "käppipuhalluksia", eli puhaltamaan käppiin, että saa lumipampulat pois tassuista.
Kesällä ne karvat luonnollisesti kuluu, mutta talvella lumessa ne ei kulu, vaikka paljon ulkoillaankin. Ovatko ne koiran suojautumiskeino talvea ja kylmyyttä vastaan? Mä en tiedä, että rohkenenko niitä leikata, jos ne ovat luonnollinen selvitymiskeino talven pakkasille. Jos leikkaan ne ja niitä ei ole tarkoitettu leikattavaksi, niin sehän olisi sama, kuin ihmiseltä otettaisi villasukat pois pakkasella ja jätettäisi vaan ohuet sukat jalkaan. Se ei tunnu oikeudenmukaiselta.
Siis leikkaatteko ne karvat pois tai mitä teette.
Borderin varpaiden karvoitus
3
122
Vastaukset
- koiruli__
Mulla ei oo itelläni (vielä) koiraa, joten neuvot ei oo omakohtasia kokemuksia, mutta useilla koirilla oon nähny talvella tossuja: http://www.mustijamirri.fi/kauppa/tarkennettu-haku/11/?keywords=tossut&gclid=CLLntraB08QCFWL3wgodnb4Apg
Kokeile ostaa tuollaiset bortsulles, ainakaan lumi ei pääse sulamatta tassujen väliin paakuiksi. Ja sitten toki jos varpaat vaikuttaa tulehtuneilta (ehkä lumen takia) ja turvotuksen vuoks kerää vielä pahemmin sitä lunta, katsopa tämä artikkeli: http://www.elainlaakari.fi/klinikat/koiraklinikka/koiran-sairauksia-ja-tartuntatauteja/tassutulehdus-eli-furunkuloosi/
Toivottavasti koirulin tassut tulee kuntoon :) - kjhkjhkh
Mitä turhia hankkimaan koiralle tossuja... siisti varpaanvälit eli leikkaa varpaanvälien ulkopuolelle tursuileva karva pois. Siinä se.
Niihin muodostuu talvella aina vähän lumipaakkuja, siisti karvat tai ei. Sitten vain nypitään paakut pois ja jatketaan matkaa. - panupoikaliini
Meidän portsarilla hieman siistitään pidemmät karvat lyhehhetään. Anturoiden väliin jää sitten lyhyemmät karvat jotka eivät kerää paakkuja mutta suojaavat hieman. Käytämme myösctassuvahaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881527
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla101390- 751306
- 681226
- 1151119
- 75991
- 68915
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n255910Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o12851- 33833