Juutalainen laulaja Israelin televisiossa: "Jeesus on Messias!"

Juutalainen laulaja Israelin televisiossa: ”Jeesus on Messias!”

Israelin televisiossa nähtiin 24.12.2014 ihme: ensimmäisen kerran Israelin television historiassa juutalainen henkilö ilmoitti parhaaseen katseluaikaan lähetettävässä suositussa ohjelmassa, että hän uskoo, että Jeesus on Messias.

Kyseinen ohjelma on Israelin uusin tositv-show HaKochav Haba – Seuraava tähti, johon kilpailuun pääsi mukaan myös 20-vuotias messiaaninen juutalainen, laulaja Shai Sol.

Jeesukseen uskovia messiaanisia juutalaisia on hyvin vähän, vain 0,25% koko Israelin väestöstä. He kokevat melko paljon syrjintää muiden juutalaisten, varsinkin ortodoksijuutalaisten, taholta. Pääsyytös on se, että messiaanisia juutalaisia ei pidetä oikeina juutalaisina, koska he uskovat ulkomaiseen uskontoon.

Vastustajat vain unohtavat, että Jeesus oli juutalainen, syntyi Betlehemissä ja kuoli Jerusalemissa. Jeesus myös puhui lähinnä vain juutalaisille samoin kuin alkukristityt toimivat alussa vain juutalaisten parissa. Kristinusko ei siis ole ulkomainen tuontiuskonto, vaan selkeästi juutalaisella maaperällä juutalaisen perustajan elämäntyöstä ja opetuksista syntynyt juutalainen uskonto, joka on tarkoitettu myös kaikille muille kansoille, kuten Jeesuksen kuuluisasta lähetyskäskystä käy ilmi.

Israelissa asuvat messiaaniset juutalaiset ja kaikki muutkin kristityt kokivat Shain esiintymisen ja rohkean todistuksen Jeesuksesta hyvin kannustavana ja innoittavana esimerkkinä siitä, että vähitellen sanoma Jeesuksesta valtaa alaa myös Israelissa.

Ohessa linkki messiaanisen juutalaisen Ron Cantorin raporttiin asiasta.

http://messiahsmandate.org/messianic-israeli-declares-on-tv-i-believe-in-yeshua/

16

152

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jani.

No, kaikki tietävät minkälaisia sekopäitä noi tosi TV ohjelmat vetävät puoleensa .
      Hullu se on kuten muutkin jebus friikit.

Messiaaninen juutalaisuus ,,,sellaista ei ole, ei voi olla.
      Islamistinen kristillisyys?.

• Messiaanista juutalaisuutta voi olla ja on. Messiaaniset juutalaiset uskovat sekä Vanhaan testamenttiin että Uuteen testamenttiin, joka kertoo Vanhan testamentin Messias-ennustusten täyttymyksestä Jeesuksessa Kristuksessa. Selvin on Jesajan kirjan luku 53, joka kertoo Herran kärsivästä Palvelijasta. Oletko lukenut sen luvun?

• nytkö se alkaa

Katselin erästä ohjelmaa Tel Avivist jossa Jakob Damkan haastatteli erästä juutalaista joka kertoi löytäneensä juutalaisen Jeesuksen pelkästään lukemalla vanhan liiton kitjoituksia! Bravoo !!!!!

Daniel 7:13 Minä näin yöllisessä näyssä, ja katso, taivaan pilvissä tuli Ihmisen Pojan kaltainen;ja hän saapui Vanhaikäisen tykö, ja hänet saatettiin tämä eteen. Ja hänelle annettiin valta, kunnia ja valtakunta, ja kaikki kansat, kansakunnat ja kielet palvelivat häntä. Hänen valtansa on iankaikkinen valta joka ei lakkaa, ja hänen valtakuntansa on valtakunta, joka ei häviä.

• nytkö se alkaa kirjoitti:

Katselin erästä ohjelmaa Tel Avivist jossa Jakob Damkan haastatteli erästä juutalaista joka kertoi löytäneensä juutalaisen Jeesuksen pelkästään lukemalla vanhan liiton kitjoituksia! Bravoo !!!!!

Daniel 7:13 Minä näin yöllisessä näyssä, ja katso, taivaan pilvissä tuli Ihmisen Pojan kaltainen;ja hän saapui Vanhaikäisen tykö, ja hänet saatettiin tämä eteen. Ja hänelle annettiin valta, kunnia ja valtakunta, ja kaikki kansat, kansakunnat ja kielet palvelivat häntä. Hänen valtansa on iankaikkinen valta joka ei lakkaa, ja hänen valtakuntansa on valtakunta, joka ei häviä.

Jeesus sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä."

Tuo edellisen kirjoittajan mainitsema Danielin kirjassa oleva Ihmisen Poika, jolle annettiin kaikki valta, ei voi olla kukaan muu kuin Jumalan Poika Jeesus, joka syntyi ihmiseksi pelastaakseen ihmiset ihmisenä ristin kuolemansa uhriansion ja sovituksen kautta. Jeesus oli täydellinen uhrikaritsa, Jumalan Karitsa, jonka jälkeen ei eläinuhreja enää tarvita.

• JoukoPiho kirjoitti:

Jeesus sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä."

Tuo edellisen kirjoittajan mainitsema Danielin kirjassa oleva Ihmisen Poika, jolle annettiin kaikki valta, ei voi olla kukaan muu kuin Jumalan Poika Jeesus, joka syntyi ihmiseksi pelastaakseen ihmiset ihmisenä ristin kuolemansa uhriansion ja sovituksen kautta. Jeesus oli täydellinen uhrikaritsa, Jumalan Karitsa, jonka jälkeen ei eläinuhreja enää tarvita.

Kun Jeesus tulee takaisin maan päälle, tällä kertaa ei vauvana eikä kuolemaan, vaan kuningasten kuninkaana ja koko maan hallitsijana, niin viimeistään silloin kaikki juutalaiset tunnustavat, että Jeesus on Messias.

Juutalainen profeetta Sakarja kirjoitti tästä tulevasta tapahtumasta näin:

"Mutta Daavidin sukuun ja Jerusalemin asukkaisiin minä vuodatan armon ja rukouksen nöyrän hengen. Ja he kohottavat katseensa minuun, kohottavat katseensa häneen, jonka ovat lävistäneet. He surevat häntä, niin kuin surraan ainoaa poikaa, ja valittavat häntä katkerasti, niin kuin esikoista valitetaan." Sakarja 12:10.

• käytetään hyväksi
        JoukoPiho kirjoitti:

Kun Jeesus tulee takaisin maan päälle, tällä kertaa ei vauvana eikä kuolemaan, vaan kuningasten kuninkaana ja koko maan hallitsijana, niin viimeistään silloin kaikki juutalaiset tunnustavat, että Jeesus on Messias.

Juutalainen profeetta Sakarja kirjoitti tästä tulevasta tapahtumasta näin:

"Mutta Daavidin sukuun ja Jerusalemin asukkaisiin minä vuodatan armon ja rukouksen nöyrän hengen. Ja he kohottavat katseensa minuun, kohottavat katseensa häneen, jonka ovat lävistäneet. He surevat häntä, niin kuin surraan ainoaa poikaa, ja valittavat häntä katkerasti, niin kuin esikoista valitetaan." Sakarja 12:10.

Ylistys Jumalalle! Jumala vie asiansa oman päätöksensä mukaiseen loppuun! Vihollinen luuli voittaneensa, mutta pettyi pahemman kerran. Jumalan maja ihmisten keskellä!...huudahdetaan raamatussa....hän tulee asumaan meidän keskellemme eikä viholliselle anneta maapalaakaan asuttavaksi! Elämme mahtavaa aikaa ja kaiken lisäksi meillä on "sisäpiirintietoa" eikä sen hyväksikäyttäminen ole kiellettyä kuten pörssissä!

• käytetään hyväksi kirjoitti:

Ylistys Jumalalle! Jumala vie asiansa oman päätöksensä mukaiseen loppuun! Vihollinen luuli voittaneensa, mutta pettyi pahemman kerran. Jumalan maja ihmisten keskellä!...huudahdetaan raamatussa....hän tulee asumaan meidän keskellemme eikä viholliselle anneta maapalaakaan asuttavaksi! Elämme mahtavaa aikaa ja kaiken lisäksi meillä on "sisäpiirintietoa" eikä sen hyväksikäyttäminen ole kiellettyä kuten pörssissä!

Juutalainen profeetta Miika kirjoitti 700-luvulla eKr., että Messias on syntyvä Betlehemissä. Näin Miika:

"Sinä Betlehem, sinä Efrata, sinä olet pienin Juudan sukukuntien joukossa! Mutta sinun keskuudestasi nousee Israelin hallitsija. Hänen juurensa ovat muinaisuudessa, ikiaikojen takana."

Miikan profetia soveltuu täydellisesti Jeesukseen, joka syntyi Betlehemissä, ja joka oli Jaakobin pojan Juudan jälkeläinen.

Myös Miikan maininta tulevan hallitsijan ajallisista juurista muinaisuudessa ikiaikojen takana soveltuu vain Jeesukseen, joka oli olemassa Jumalan luona jo kauan ennen ihmiseksi syntymistään. Tavalliseen ihmiseen tuollainen aikamäärite ei kerta kaikkiaan sovi.

• 3+19

aikamääre ei sovi..

Sopii se tavalliseenkin, jos uskoo sielunvaellukseen, kuten sanotaan.. Ikisielu.

• Sielunvaellus ja jälleensyntyminen eivät sovi juutalaiseen uskoon eikä kristinuskoon.

• kiitos paljon

Kiitos. Tuo oli uskon vahvistusta.

• eo sooloilla

JOs lukee raamattunsa tuo siellunvaellusoppi kumoutuu täysin. Juutalaisuudessa kuten kristillisyydessäkin on yksittäisiä "ajattelijoita", jotaka menevät "yli kirjoitusten" siitäkin raamattu varoittaa pitää pitäytyä Sanaan eikä sooloilla!

• 13+4

Ei muuten voi olla ' ikisielu' , jos ei ole myös tullut ikuisuudesta.

Jos kuvittelee, että ikuisuus alkaa jostakin, kuten kuolemasta, ei se ole enää ikuisuutta.

Ikuisuus ei voi alkaa mistään.

Elää iänkaikkisesti, eli ikänsä kaiken... se alkaa syntymästä ja päättyy kuolemaan.

• 3+11

Jos juutalainen laulaa; ' Je suis messias..' sehän tarkoittaa; ' Minä olen messias.' eli Hän on messias.

Tai sitten hän tarkoittaa 'Jumala on messias' , koska * Minä olen " on Jumalan ilmoittama nimitys itsestään.

• niin se vaan on

Kyllä iankaikkisuus voi alkaa kuolemasta....koska silloin alkaa iankaikkisuus....nyt olemme ajassa joka päättyy ja alkaa iankaikkisuus Ihan selkeää....ei epäilystäkään!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      105
      8227
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      110
      5743
    3. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      55
      5211
    4. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      289
      5196
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      78
      3831
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      58
      3031
    7. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      66
      2747
    8. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2548
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2522
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      45
      2491
    Aihe