Olen osaaikaeläkeläinen, nyt olen ollut sairauden takia pois työstä tarvittavan ajan ja nyt putoan kelan sairauspäivärahalta työttömyyskortistoon. Eläke hakemukset on hylätty.Ihmettelen kovasti tätä käytäntöä , mielestäni asia olisi eläkevakuutus yhtiön eikä työttömyys kortiston. Vaikka en joudu työnhakijaksi niin miksi eläkeyhtiö putoaa välistä pois. Jos tämä ei ole pyrokratiaa niin mikä sitten?
SAIRAANA TYÖTTÖMYYS KORTISTOON
Työkyvytön
1
141
Vastaukset
- jokujoku
Jos olet saanut hylkäävän päätöksen työkyvyttömyyseläkehakemukseen, voit tehdä valituksen siitä ellei hakuaika ole jo mennyt. Oletko ajatellu hakea osatyökyvyttömyyseläkettä? Sitä voi hakea ja se päätös (myöntö) sitoo eläkelaitosta muistaakseni 9 kk. Eläkkeen määrä on ½ täydestä työkyvyttömyyseläkkkeestä ja ansaintarajan puitteissa (henkilökohtainen) voi tehdä töitä.Työtttömyyskorvausta voi saada,ellei siinä rajat ylity-
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 732785
- 632684
- 681792
- 241637
- 201560
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä101505- 151402
- 481257
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91219