Rintatreeni

Pumpping

Olen miettinyt rintatreeninä pelkkää pec deckiä taikka rintakonetta.
Syynä olkapää joka ei tällähetkellä kestä penkkiä eikä vinopenkki. Eikä dippiä.
Olkapäätreenit sen sijaan kestää.
Nomutta asiaan.
Ajattelin hartioiden jälkeen ja vaikka toisenakin päivänä rinnalle pumppireenit tyyliin pec deck ja ehkä varovasti taljassa. Varovasti olkapään takia siis.
Mietteitä, tarviiko raskaita punnerruksia?
Mielestäni ei.
Kerrottakoon vielä että Arnold kertoi parhaan kehityksensä rinnalle saaneen vipunostoista, eli eristävä liike.

2

99

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • raw

Käy lekurilla ja selvitä mikä siinä olkapäässä on? Sitten hoidat sen kuntoon ja jatkat treeniä. Jos jatkat noin, se kipeytyy lisää ERITTÄIN todennäköisesti. Jos siellä on tulehdus ja et anna sen parantua, siitä voi tulla krooninen ja se tulee vaivaamaan jatkuvasti ja pahimmillaan se joudutaan leikkaamaan...

• bodysculpt

Itsellä myös molemmat olkapäät sökönä. Toisessa ac-nivel osittain irti ja toisessa yksi lihassäie poikki. Kiertäjäkalvosimet ottanu osumaa myös. Pikkuhiljaa, kahden vuoden aikana on saanu treenattua niin, että kestää tehä jollain tavalla penkkiä, flyereita ja kp vinopenkkiä. Oon vahvistanu paljon taka- ja sivuolkapäitä, epäkkäitä ja yläselkää, sekä ojentajia. Niillä saa hyvin tukea olkanivelelle, jolloin nivelen kuormitus vähenee ja pääsee keskittymään rintalihasten treenaamiseen.

Kannattaa kattoa juutuubista 'Supermassa ja Ari Uusitalo - oikeaoppisen treenaamisen perusteet'. Taisi olla ykkösjaksossa (jos oikein muistan) nimenomaan rintatreeniin liittyvää juttua. Niillä periaatteilla olen itse päässyt eroon 'olkanivel-syndroomasta'. Sekä tietysti hyvän urheiluhieroja/-fysioterapeutin lihashuolto-ohjeilla ja hoidoilla.

Lääkärit (yleispuoskarit) eivät ymmärtäneet asian päälle mitään, vaikka oli jo selvät liike- ja voimarajoitteet. Kannattaa siis mennä yksityiselle urheilulääkärille, ortopedille tai fysiatrille, eikä hukata aikaa ja perusterveydenhuollon resursseja vaivaan, joka ei siellä tod.näk. selviä.

Tsemppiä, älä anna periksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2580
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2542
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1752
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1557
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1480
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1420
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1352
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1203
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1147
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1076
    Aihe