Erikoistuisinko asiakaspalvelu VAI taloushallinto MERKONOMIKSI?

merkonomi

Miten työpaikat eroaa? Asiakaspalelu-suuntautunu on joku kaupantäti ja taloushallinnosta tulee konttori-ihmisiä?

Palkka?

Työllistyminen?

2

176

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyty1234

asiakaspalvelu t. itse juuri asiakaspalvelu puolelta merkonomiksi valmistunut (:

• Kolmoistutkintomummo

Oma tyttäreni käy asiakaspalvelun puolta ja itse käyn taloushallinnon puolta. Molemissa on omat puolensa. Kaikki riippuu siitä, mikä itseäsi kiinnostaa. Jos haluat työskennellä toimistotyössä ja tehdä töitä taloushallinnon parissa, niin sitten taloushallinto. Jos taas pidät myymisestä ja asiakaspalvelusta, niin asiakaspalvelu.

Itse olen tehnyt myynninparissa töitä lähes koko ikäni. Kaupan kassalle itselläni ei olisi asiaa ilman ikärajapassia ja jotain muuta todistusta (en nyt muista mikä oli). Toisaaltaan en koskaan ole edes työskennellyt ruokakaupan kassalla vaan erikoistavaraliikkeissä tai puhelinmyynnissä/provisio myynnissä.

Oman muksun palkka kaupan kassalla on yli 10€/h plus lisät. Eli kaupassa on mahdollisuus tienata hyvin jos vaan saa tarpeeksi tunteja ja vuoroja, joissa tulee lauantailisää plus iltalisää. Toimistotöissä palkka liikkuu siinä 1500-2200€ pintaa ja kaupantöissä taitaa liikuskella samoissa ellei jopa korkeammalla mikäli tekee täyttä työviikkoa.

Talouspuolella ei markkinointia opeteta niin laajasti kuin myynnin ja asiakaspalvelun puolella, toisaaltaan tälläpuolella kirjanpito käydään pintaraapaisuna.

Ja sitten :) Riippuu hyvin paljon itsestäsi millaiseen työpaikkaan työlistyt, menit sitten kummalle linjalle vaan. Älä mene sieltä, missä aita on matalin vaan tavoittelet rohkeasti sellaisia työharjoittelupaikkoja, jotka varmimmin vievät sinut unelma ammattiisi. Älä siis mene työharjoitteluun kaupan kassalle, mikäli toivot että työllistyt toisenlaisiin hommiin jne.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2952
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      67
      2812
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1822
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1679
    5. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1657
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1600
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      25
      1572
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1297
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1273
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1259
    Aihe