Hei
Olen asunut vuokralla työsuhdeasunnossa parisen vuotta ja omistaja on sopinut asunnon myymisestä eli vuokraisäntä tulee vaihtumaan piakkoin. Olen ymmärtänyt, että vaikka näin tapahtuu niin vuokrasopimus pysyy ennallaan ja ainoastaan siirtyy uudelle omistajalle eikä hän voi esim nostaa heti vuokraa. Lieneekö asia näin? Irtisanomisaikahan on omistajan puolelta 6kk mutta päteekö sama aika työsuhdeasuntoon ja onko irtisanomisaika lyhyempi mikäli omistaja olisi ottamassa asuntoa omaan käyttöön eli muuttaisi itse sinne?
Vuokraisäntä vaihtuu, muuttuuko irtisanomisehdot?
VuokraLaine
2
118
Vastaukset
- jhuigutdyrtserha
Ehdot samoina. Eli 6 kuukauden irtisanomisaika ja vuokra pysyy samana.
Ainoastaan ulosottotapauksisa muistaakseni erilaiset säännöt.
https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1995/19950481
Pykälät 38, 39.... - 2134
Vuokra ei välttämättä pysy samana!. Tiedät kyllä jos asuntokauppa ei suomessa käy niin vuokrat nousee varmasti!.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 863166
- 883013
- 681862
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä191802- 271701
- 211681
- 241677
- 481327
Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!
Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi321326Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91309