Onko kokemusta kivitalon rakentamista pilarien päälle? Eli siis niin, että alta näkyy toiselle puolelle. Arkkitehti tuumasi tällaista perustusta meidän paljaalle vinolle kalliolle. Eli pilarit ja ontelolaatat. Onko mahdollista rakentaa seinät harkoista ja minkälaiset tuet vaatisi? Tuleeko kalliiksi?
Olisiko tällaisesta esimerkkiä missään.
Kivitalo pilarienpäälle
2
102
Vastaukset
- mikäettei
No ei kivitalostoa mutta 100 m2 hirsimökistä kylläkin. Isäni rakensi/rakennutti kesämökkimme pilareitten päälle koska maapohjana tuli kallio vastaan. Etuutena ainakin se ettei talo kostea kun tuuletus käy lattian alla tehokkaasti vuoden ympäri.
Eiköhän tuo ihan mahdollista ole. Painoa toki tulee aika paljon, eli ihan kevyimmät pilarit eivät varmaan kelpaa, mutta eiköhän kantavuudet lasketa ennen rakentamisen aloittamista.
Itse olen tuota ratkaisua miettinyt ja ongelma on lähinnä kylmäsillattomuuden varmistamisessa. Siis kun itse haluaisin eristeet ulkopuolelle, niin tuossa pitäisi eristää ontelolaatta alapuolelta... Mutta kaipa uretaaniliima eristeet muutaman vuosikymmenen kiinni pitäisi. Tai sitten mekaanisia kiinnikkeitä (en tykkää periaatteessa). :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista997823- 1075607
- 2754861
- 494823
- 753584
- 502838
- 622564
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222458Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292402- 412284