Voiko avioehdon tehdä ilman puolison allekirjoitusta? Ja voiko sen tehdä puolison/tulevan puolison tietämättä?
Voiko avioehdon tehdä ilman puolison..
6
241
Vastaukset
- 64589
Luulen että ei , se on olettama. Minä tein avioehdon ennen naimisiin menoa. Vuosikymmenten kuluessa se on menettänyt merkityksensä: on aikuiset pojat ja varallisuus karttunut ja ostettu yhteisiin nimiin omaisuutta. oltu töissä yhteisessä yrityksessä.
Avioehtoa suosittelen jos lähtötilanteessa on jommalla kummalla huomattavasti enemmän varallisuutta.Kissa pöydälle. - kannattaatehdä
Turha piilotella puolisolta. Teette ennen avioliittoa sopimuksen että se mikä on omaisuutta silloin ei ole toisella osapuolella tekemistä mikäli ero tulee. Sen jälkeen yhteisesti hankittu menee jakoon.
- voiraukkaa
Avioehtoa ei voi tehdä yksin. Se on sopimus, eikä mitään sopimuksia voi tehdä yksin tai toisen tietämättä.
- Lakimies2
Avioehto on määrämuotoinen sopimus jonka kummankin puolison tulee allekirjoittaa. Sopimukseen tulee ottaa kaksi esteetöntä todistajaa vahvistamaan allekirjoitukset.
- Maistraatti
...ja tietenkin toimittaa maistraattiin, muuten se ei ole voimassa.
- allekirjoituksenne2
kato et siinä on ehtona myös kuoleman varalta. Avioero voi päättyä myös kuolemaan eikä vain eroon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 743042
- 712911
- 681842
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä191762- 271671
- 241667
- 201630
- 481317
- 381293
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91289