keventäminen ravissa

aloittelija

Sehä on nii että hevosen sisäjalkakun on edessä ni ratsastaja on satulassa? Mulla on aina se ongelma kun hevonen kipittää sitä ravia nii lujaa etten kerkeä katsomaan kumpi jalka siellä eessä on. Joten miten sen näkisi helpoiten? Tunteeko sen jos on väärä kevennys? Kiitos jos vastaatte :)

5

270

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tsemppiä

Ensinnäkin, se on niin että kun hevosen sisäetujalka on ylhäällä, on ratsastajakin ylhäällä. Jalan liikkeen näkee omasta mielestäni katsomalla vähän satulan eteen, ja siinä näkyy ylös-alas menevä liike kummallakin puolella. Kyllä väärän kevennyksen voi oppia huomaamaan ilmam että sen tarkistaa, kunhan kehittyy.

• aloittelija

Kiitos avusta! :)

• Zorica

Milloinkahan tuo kevennyssääntö on muuttunut? Vielä vajaa viikko sitten kun minä olin valmennuksessa, kevennys tapahtui ulkojalan mukaan. Kun ulkojalka siirtyy eteen, ratsastaja nousee, ja kun ulkojalka siirtyy taakse, ratsastaja istuu.

• bandera

Veikkaan, että ekalta neuvojalta on menneet vähän ajatukset sekaisin, sillä kevennyshän tapahtuu juuri ulkoetujalalle (ratsastaja nousee, kun ulkoetujalka harppaa eteenpäin). Logiikka: jos mennään esim. kentällä vasemmassa kierroksessa (-> kaikki käännökset ovat vasemmalle), hevosen oikea etujalka on ulkoetujalka. Selässä pomppivan ratsastajan kanssa on vaikea kääntyä tasapainoisesti, joten kun ratsastaja nousee ulkoetujalan liikkeiden mukaan keventäen sisäetujalalalle kohdistuvaa lastia, käännös sisäetusen suuntaan on vaivattomampi tehdä.

• 8.vuotta.ratsastanut

kevennyksen voi katsoa kummastakin jalasta. Kun sisä jalka on edessä niin perse penkissä Ja kun ulko jalka edessä niin pylly ylhäällä. Minusta on helpompi katsoa kun joillain hevosilla on harja kääntynyt toiselle puolelle niin siltä puolelta mikä on 'kalju'

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      88
      1527
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      10
      1390
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      75
      1306
    4. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      115
      1119
    5. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      68
      1095
    6. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      75
      991
    7. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      68
      915
    8. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      255
      910
    9. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      12
      851
    10. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      33
      823
    Aihe