Sehä on nii että hevosen sisäjalkakun on edessä ni ratsastaja on satulassa? Mulla on aina se ongelma kun hevonen kipittää sitä ravia nii lujaa etten kerkeä katsomaan kumpi jalka siellä eessä on. Joten miten sen näkisi helpoiten? Tunteeko sen jos on väärä kevennys? Kiitos jos vastaatte :)
keventäminen ravissa
5
270
Vastaukset
- Tsemppiä
Ensinnäkin, se on niin että kun hevosen sisäetujalka on ylhäällä, on ratsastajakin ylhäällä. Jalan liikkeen näkee omasta mielestäni katsomalla vähän satulan eteen, ja siinä näkyy ylös-alas menevä liike kummallakin puolella. Kyllä väärän kevennyksen voi oppia huomaamaan ilmam että sen tarkistaa, kunhan kehittyy.
- aloittelija
Kiitos avusta! :)
- Zorica
Milloinkahan tuo kevennyssääntö on muuttunut? Vielä vajaa viikko sitten kun minä olin valmennuksessa, kevennys tapahtui ulkojalan mukaan. Kun ulkojalka siirtyy eteen, ratsastaja nousee, ja kun ulkojalka siirtyy taakse, ratsastaja istuu.
- bandera
Veikkaan, että ekalta neuvojalta on menneet vähän ajatukset sekaisin, sillä kevennyshän tapahtuu juuri ulkoetujalalle (ratsastaja nousee, kun ulkoetujalka harppaa eteenpäin). Logiikka: jos mennään esim. kentällä vasemmassa kierroksessa (-> kaikki käännökset ovat vasemmalle), hevosen oikea etujalka on ulkoetujalka. Selässä pomppivan ratsastajan kanssa on vaikea kääntyä tasapainoisesti, joten kun ratsastaja nousee ulkoetujalan liikkeiden mukaan keventäen sisäetujalalalle kohdistuvaa lastia, käännös sisäetusen suuntaan on vaivattomampi tehdä.
- 8.vuotta.ratsastanut
kevennyksen voi katsoa kummastakin jalasta. Kun sisä jalka on edessä niin perse penkissä Ja kun ulko jalka edessä niin pylly ylhäällä. Minusta on helpompi katsoa kun joillain hevosilla on harja kääntynyt toiselle puolelle niin siltä puolelta mikä on 'kalju'
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881527
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla101390- 751306
- 1151119
- 681095
- 75991
- 68915
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n255910Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o12851- 33823