Asia johon en ole oikein saanut järjellistä selitystä on se, miksi erilaisuutta ei saisi olla? Pakostakinhan olemme kaikki erilaisia ihmisiä kun kaikki ei voi olla samanlaisia "täydellisyyden perikuvia" kuten sinä itse saatat itseäsi pitää. Mikä tekee erilaisuudesta sellaisen jolle saa pilkata, nauraa, mollottaa, syrjiä.
Et voi tietää kaupassa näkemäsi henkilön tarinaa miksi hän kävelee kummasti, näyttää kummalliselta tai käyttäytyy tavanomaista poikkeuksellisemmin.
Näet miehen, jonka kasvoilla on pahat arvet, jota silti pitää mollottaa ku jossain sirkuksessa. Et tiedä taustoja, miksi miehellä on kasvot pahoin arpeutuneet, koska syitä on monia. Hän on voinut esimerkiksi pelastaa ihmishenkiä tulipalosta ja näin ollen itse saanut tapahtuneesta ikuiset arvet kasvoilleen.
Törmään useinkin tapauksiin, jossa esimerkiksi hieman persoonallisen näköistä henkilöä mollotetaan ja saatetaan sanoa ääneenkin rumasti "Kato minkänäköinen tuo on!" Tai ei osata opettaa lapselle jo pienestä pitäen sitä, ettei saa puuttua tuollaisiin yksityiskohtiin ihmisessä.
Osaako joku vastata tähän, miksi erilaisuutta niin vieroksutaan?
Miksi erilaisuutta niin vieroksutaan?
2
88
Vastaukset
- Itsejajatteleva
Tässä muutama rivi vastaukseksi.
Perusihmiset elävät omassa turvallisessa (nykyään ei niin turvallisessa) elinpiirissään. Heillä on tietty elämänkatsomus. Kun joku tulee ja rikkoo tuon heidän maailmankuvansa, he eivät tiedä miten siihen tulisi suhtautua ja helpointa muiden läsnäollessa on on moittia tuo outoutta. Näin voi ainakin varmistaa, että kotikentältä saa tukea. Jos sen sijaan alkaisi kehua erilisuutta, niin se vaatiikin lujaa luonteenlaatua ja se voi muuttaa jopa oman kaveripiirin, koska sinua ei enään hyväksytä.
Toinen asia on, kun mennään omalta turvalliselta alueelta epämukavuus alueelle. Jokun seksuaalinen käyttäytimen on esimerkiksi sellainen, joka poikkeaa tutusta ja turvallisesta. Ja vaikka siihen haluaisi tutustua, niin ympäristön paine tekee sen vaikeaksi. Sen sijaan, asioiden miettiminen itse ja omien aivojen käyttö on haasteellista ja työlästä. Yhdellä herjaavalla lauseella voi asian kuitata, eikä sillä tarvitse enään vaivata pikku päätään. - parkk
Ihmiset kulkevat massan mukana ja käyttäytyvät kuin mitkäkin lampaat. Ei useimmiten uskalleta puuttua asioihin moraalisesti oikein.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465307Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5421848Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771110Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591018- 77963
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53941- 59870
- 228824
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50813Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58748