Innostus lopahtaa aina heti

ethnr56je

Olen 24 vuotias ja olen jatkamassa lukiota (iltalukio) ensi viikolla, edellisen kerran opiskelin 5 vuotta sitten. Ilmottauduin kouluun kuukausi sitten mutta en päässyt heti opiskelemaan koska oli jakso kesken. Olin silloin innoissani ja hankin paljon apua tuleviin opintoihin, varsinkin matikkaan. Sitten kävi niin kuin aina lähes kaikissa asioissa on käynyt; innostus lopahti. Yleensä innostus johonkin asiaan (ihan mikä asia tahansa), on kestänyt viikosta pariin viikkoon. Tällä kertaa se kesti jopa melkein kuukauden verran.

Tiedän, että minun pitäisi kuitenkin mennä sinne kouluun mutta nyt kun ei kiinnosta enää yhtään jatkaa opintoja, menen sinne vain istumaan ja toivomaan että tunti loppuisi pian, tulen kotiin ja unohdan kirjan reppuun seuraavaksi tunniksi.

Minulla on aina ollut tämä sama ongelma kaikkien asioiden kanssa ja lopputuloksena onkin ollut se, etten ole vieläkään valmistunut mihinkään, eikä minulla ole koskaan ollut vakinaista työpaikkaa koska olen vaihdellut työtä niin tiheään tahtiin. Onko jollakin muulla sama ongelma? mitä olette tehneet että pääsette siitä eroon? Mietin vain, että jos menen sinne kouluun nyt niin saan aivan varmasti surkeita numeroita koska ei kiinnosta opiskella pätkääkään ja matikkaa en edes pääse läpi. Mikä pointti sinne sitten on mennä?

Neuvoja, kiitos!

1

70

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • unelmaanelma

Hyvä kun kysyt. Se osoittaa, että olet kuitenkin kiinnostunut.

Se on vaan elämässä sillä tavalla, että into vaihtelee. Mutta silloinkin, kun ei erityisesti kiinnosta, pitää vain ryhtyä työhön. On vaan puskettava. Tekemisen kautta sitä kiinnostusta taas alkaa syntyä. Joskus sitten tekeminen luistaa ihan itsestään.

Voisit joskus väläytellä mielessäsi ajatusta, kuinka upeaa on painaa päähän kovalla työllä ansaittu valkolakki. Se unelma toteutuu vähä vähältä, kurssi kurssilta. Voit olla ylpeä itsestäsi ja lähipiirisikin on sinusta ylpeä. Onnea unelmansa toteuttajalle!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2932
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      65
      2783
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1822
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1669
    5. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1657
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1600
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      22
      1533
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1297
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1263
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1259
    Aihe