Etelä-Afrikkaan!

minä

onko kukaan koskaan käynyt kyseisessä maasa?Olen lähdössä sinne vaihto-oppilaaksi ja kaipaisin tietoa.en kuitenkaan mitään tilastoja...=)

7

1681

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aksu

Kävin tuossa syksyllä vajaan kuukauden ja ihan mukava paikka. Ei kannata käyttää mitään paitoja tms. joista sut huomataan että olet muualta. Siellä on semmoinen yksi "tummien" yhdyskuntaluokka, joka vain norkoilee kaupungilla, tosin maassahan asuu myös valkoisia, joten et ole ihan yksin ja se helpottaa tummien suhtautumista. Illalla voi liikkua ulkona, mutta ei yksin!

• aksu2

Siellä on aika turvattua se elämä, lähes joka talon ympärillä kauheat aidat.Kävin reissussa myös paikallisessa yliopistossa ja sinne pääsi vain opiskelijakortilla portista sisään. Kyllä julkisia pystyy käyttämään, vaikkakin busseja käyttää oikeastaan vain mustat. Tietynlainen maalasijärki ja varovaisuus mukana niin niillä pärjää.

• tokoloshi

(olihan erikoinen viesti toi edellinen vastaus..)
      tervemenoa kauniiseen afrikkaan!
      otahan kunnolla filmiä mukaan niin saat tallennettua kaiken kokemasi, sitä nimittäin riittää. kokemuksesi e-a:sta riippuu varmasti paljon siitä, mihin kaupunkiin olet menossa. esim. joburg ja pretoria voi olla aika 'villejä' suomalaisen silmin, mutta etelä-rannikon kaupungin rauhallisempia ja turvallisempia. halpaahan siellä (randi on valuutan nimi) on, varsinkin kun viet euroja. yllätyt varmaan kaikkien eri kulttuurien sopimista yhteen maahan, esim. afrikkalaiset, buurit, intialaiset, englantilaiset etc.
      kesällä on kuumaa ja talvella sairaan kylmää (jos oot käynyt englannissa, niin samanlaisia taloja ja niiden eristyksiä).
      henkilökohtainen turvallisuus kannattaa ottaa tosissaan, monia asioita joita ei tulisi suomessa ajatelleeksikaan ovat pakollisia/tarpeen e-a:ssa. itse en esim. käyttänyt julkisia kulkuneuvoja ollenkaan, sekin riippuu tosin kaupungista. en nyt tiedä, mistä kaikesta haluat tietoa, mutta pistähän kysymyksiä niin voin vastailla!

• minätaas

..sielä todella ihan kylmääkylmää? siis pitääkö ottaa toppatakki mukaan?

• globetrotter

On tullu asuttua kyseisessä maassa ja käytyä koulua. Jos haluat tietää koulusysteemistä lisää niin jätä e-mail osoitteesi niin saat tuhtia tietoa

• minä

juho.g@luukku.com

• vaihtari

Hei! Mietin hakemista Etelä-Afrikkan Stellenboschiin opiskelijavaihtoon. Voisitko kertoa hieman opiskelijakulttuurista/-elämästä jayleisesti maasta ja maan hintatasosta? Olisin erittäin kiitollinen! =) Osoite olisi asinkkon@lut.fi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      39
      5120
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      513
      1679
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1090
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1008
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      943
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      921
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      860
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      814
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      50
      793
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      738
    Aihe