Suomalainen kulttuuri tekee meistä sairaita

sarias22

Isäni on hyvin perisuomalaisesta perheestä. Isän sisko ja isä ovat tehneet itsemurhan mielenterveysongelmien johdosta. Sukulaisillani on ollut masennusta ja muita mielenterveysongelmia. Isäni lapsuudessa hänen perheessä oltiin hyvin tunteettomia, eli mistään ei juuri iloittu, vaikka aihetta olisikin. Yleensäkkin suomalaisessa kulttuurissa "kannustetaan" tunteettomuuteen, ei osata iloita pienistä asioista, ja valitetaan kaikesta. Tämä kulttuuri on tehnyt minustakin sairaan. En enään osaa iloita. Enpä juuri valitakkaan, mutta tämä kulttuuri on turruttanut minut täysin. 17 vuotta olen elänyt perheessä missä ei iloita. Oletan että suomen itsemurhatilastokin johtuu pitkälti kulttuurista. Oon miettinyt ulkomaille muuttamista, mutta tuskin onnistun siinä. Koulu pitää käydä ja töitä löytää, ei onnistu noin vaan suomalaisella koulutuksella työllistyä vaikka italiassa. Oon jo pitkään ollut masentunu ja haluan nyt avautua, ja tuoda mitä sylki suuhun tuo. Tuskin olen ainut?

1

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MeilläMyös

Mimun isäni on juuri tuollaisesta perheestä. Hän katsoi pahalla kun äiti jaksaa aina iloita arjen pienimmistäkin asioita, esimerkiksi koirasta joka heiluttaa jossain nurkassa häntäänsä. Äitini on siis koltan saamelainen, ja sen kulttuurin oppinut perinpohjin. Isäni on yli uskonnolisesti kasvatettu, perinteisen suomalaisesti. Varsinkin se että miehet ovat ylemmässä asemassa kuin naiset on heillä kova sana. Ja jos nainen ei sitä hyväksy, niin sitten piestään kunnes oppii.
      Joten voinet arvata että tuli avioero aikas pian... ja se on minun kannaltani hyvä asia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      110
      7020
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      95
      4521
    3. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      52
      4257
    4. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      49
      3617
    5. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      51
      3598
    6. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      192
      3545
    7. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      24
      2999
    8. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      49
      2589
    9. Hei seksikäs

Upottava katse sinulla ja tiedät sen.
      Ikävä
      13
      1964
    10. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      19
      1882
    Aihe