Isäni on hyvin perisuomalaisesta perheestä. Isän sisko ja isä ovat tehneet itsemurhan mielenterveysongelmien johdosta. Sukulaisillani on ollut masennusta ja muita mielenterveysongelmia. Isäni lapsuudessa hänen perheessä oltiin hyvin tunteettomia, eli mistään ei juuri iloittu, vaikka aihetta olisikin. Yleensäkkin suomalaisessa kulttuurissa "kannustetaan" tunteettomuuteen, ei osata iloita pienistä asioista, ja valitetaan kaikesta. Tämä kulttuuri on tehnyt minustakin sairaan. En enään osaa iloita. Enpä juuri valitakkaan, mutta tämä kulttuuri on turruttanut minut täysin. 17 vuotta olen elänyt perheessä missä ei iloita. Oletan että suomen itsemurhatilastokin johtuu pitkälti kulttuurista. Oon miettinyt ulkomaille muuttamista, mutta tuskin onnistun siinä. Koulu pitää käydä ja töitä löytää, ei onnistu noin vaan suomalaisella koulutuksella työllistyä vaikka italiassa. Oon jo pitkään ollut masentunu ja haluan nyt avautua, ja tuoda mitä sylki suuhun tuo. Tuskin olen ainut?
Suomalainen kulttuuri tekee meistä sairaita
1
<50
Vastaukset
- MeilläMyös
Mimun isäni on juuri tuollaisesta perheestä. Hän katsoi pahalla kun äiti jaksaa aina iloita arjen pienimmistäkin asioita, esimerkiksi koirasta joka heiluttaa jossain nurkassa häntäänsä. Äitini on siis koltan saamelainen, ja sen kulttuurin oppinut perinpohjin. Isäni on yli uskonnolisesti kasvatettu, perinteisen suomalaisesti. Varsinkin se että miehet ovat ylemmässä asemassa kuin naiset on heillä kova sana. Ja jos nainen ei sitä hyväksy, niin sitten piestään kunnes oppii.
Joten voinet arvata että tuli avioero aikas pian... ja se on minun kannaltani hyvä asia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465307Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5421848Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771110Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591018- 77963
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53941- 59870
- 228824
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50813Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58748