Kesätyö + kertausharjoitukset

entiedä............huoh

Miten käy, jos on kesätöissä tuntipalkalla ja sitten pitäisi mennä kertausharjoituksiin?
Saanko kuitenkin normaalin palkan (8h * tuntipalkka) vaikka en tekisi töitä ollessani tuolla harjoituksissa?

4

527

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lawoftheland

Asevelvollisuuden aikana työsuhde jatkuu, mikäli työsuhdetta ei ole irtisanottu ennen asevelvollisuuden alkamista. Samoin myös siviilipalveluksen aikana työsuhde jatkuu.

KS. Laki maanpuolustusvelvollisuutta täyttävän työ- ja virkasuhteen jatkumisesta https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2009/20090305

Vaikka asevelvollisuuden ja siviilipalveluksen aikana työsuhde jatkuukin, ei työnantajalla ole velvollisuutta maksaa palkkaa tai vuosilomaetuja. Lomakorvaus maksetaan kuitenkin palvelukseen astuvalle silloin, kun hän lähtee palvelukseen, vaikkei hänen työsuhteensa päättyisikään.

Asepalveluksesta tai siviilipalveluksesta palaavalla työntekijällä on oikeus palata entiseen työhönsä tai siihen rinnastettavaan työhön. Asepalveluksesta ja siviilipalveluksesta palaavan työntekijän on ilmoitettava työnantajalle, minä päivänä hän palaa työhön palveluksen loppumisesta alkaneen 14 päivän ajanjakson aikana.

Asepalveluksen tai siviilipalveluksen vuoksi työnantaja ei saa irtisanoa työsuhdetta. Työnantaja ei saa myöskään näiden aikana irtisanoa työsuhdetta, ellei työnantajan toiminta lopu kokonaan.

• entiedä...........huoh

Eli jos on tuntipalkkainen työ ja mikäli palkkaa ei makseta kertausharjoitusten aikana, niin siinä on opiskelijoilla hyvä syy jättää harjoitukset väliin taloudellisten asioiden takia?

• Skippaa

Kertauksiin ei tarvii mennä, itse jätin menemättä ja eivät voineet yhtään mitään.

• näin

Työnantaja ei maksa palkkaa, mutta kertauksista saa reserviläispalkkaa 58,85 euroa/päivä päivärahaa 5,10 euroa/päivä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2663
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2614
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1772
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1597
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1530
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1460
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1372
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1187
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1106
    Aihe