riistan hoito...

pöpi

olisko kellään tiedossa mitään osotetta mistä sais ohjeita jäniksen ym... riistan ruokinta häkkyrän rakentamiseen...
olisko vielä omia kokemuksia riistan hoidosta?
KIITOS JO ETU KÄTEEN!!!!

27

4348

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nellukka03

miten meillä: heinää. viljaa, suolaa/kivi, kaalinpäitä yms.
      riistaruokintahäkkyrä.... siis pupulle
      sinne tulis heinälle, viljalle, ja suolalle.
      harjakatto minkä alle heinät jotka ovat tavallaan v- muotoisessa kaukalossa ja tämä maasta n.60-cm.
      ja päätyyn 2 kpl laatikoita joissa ovat heinät ja suola. kattolauvoista sen verran pitkät että laatikot ovat sen alla. ja puput tavallaan "suojassa"
      siinäpä lyyhykäisyydessään häkkyrä harmi ettei ole piirustuksia...

• pöpi

niin ammutko rusakkoja siitä esim. kuutamolla vai ruokitko niitä huvikses?

• nellukka03
        pöpi kirjoitti:

hei en ammu huvikseni. vaan syödäkseni. enkä ammu rusakkoja syödäkseni vaan huvikseni koska en tykkää rusakon mausta.
        enkä ammu riistanruokinta automaatilta, niin kuin eräät tekevät( eihän sinne tule edes pupuja sen jälkeen jos automaatilta ampuu.
        enkä ammu kuutamolla vaan ihan heti päivänvaljettua siis 07,00- ja koiran kanssa, enkä ruoki hivikseni vaan ettei puput majaile pihapiirin puita järsimässä...
        olipahan taas tekstiä jollekin joka tarttee vähän sivistystä...heh heh

• nellukka03
        pöpi kirjoitti:

niin unohdin mainita, kun nyt on koira, rusakot menee koiran ruuaksi...
        sitä minä en tiedä tunnetko rusakon ja jäniksen eron....???

• pöpi
        nellukka03 kirjoitti:

niin unohdin mainita, kun nyt on koira, rusakot menee koiran ruuaksi...
        sitä minä en tiedä tunnetko rusakon ja jäniksen eron....???

kyllä tierän rusakosta ja jäniksestä aika montakin eroavaisuutta.....
        niin ja miten ne rusakot mahtaa koiran ruuaksi joutua?
        mä ainakin syön itse rusakkoni ja jänikseni jotka olen ampunut.....

• nellukka03
        pöpi kirjoitti:

kyllä tierän rusakosta ja jäniksestä aika montakin eroavaisuutta.....
        niin ja miten ne rusakot mahtaa koiran ruuaksi joutua?
        mä ainakin syön itse rusakkoni ja jänikseni jotka olen ampunut.....

koiralle annan rusakot jotka ammun. Kun minä syön vain ja ainoastaan jänistä koska siinä on riista maku voimakkaampi...

• pöpi
        nellukka03 kirjoitti:

koiralle annan rusakot jotka ammun. Kun minä syön vain ja ainoastaan jänistä koska siinä on riista maku voimakkaampi...

no eihän siinä ole mitään järkee verotta rusakko kantoja, kun kerta annat ne vain koiralle!
        ????????
        minä syön rusakkoa annan koiralleni kuitenkin maksan, sydämmen ym....

• nellukka03
        pöpi kirjoitti:

no eihän siinä ole mitään järkee verotta rusakko kantoja, kun kerta annat ne vain koiralle!
        ????????
        minä syön rusakkoa annan koiralleni kuitenkin maksan, sydämmen ym....

hei oks rusakko jollain lailla sulle status sympoli että sitä ei saisi ampua...
        mulle rusakko ei ole muuta kuin välttämätön paha.
        rusakko syö pihapiiristä kaikki jalopuut ja pensaat.
        rusakko syrjäyttää jäniksen, ainakin näin puhutaan.
        ja jos RUSAKKO/JÄNISKANTA paisuu ylisuureksi niin kyllä se luonto korjaa omansa pois ruton avulla.
        NIIN MITÄ HYVÄÄ RUSAKOSSA ON...
        ja saahan tähän muutkin ottaa kantaa...

• pöpi
        nellukka03 kirjoitti:

hei oks rusakko jollain lailla sulle status sympoli että sitä ei saisi ampua...
        mulle rusakko ei ole muuta kuin välttämätön paha.
        rusakko syö pihapiiristä kaikki jalopuut ja pensaat.
        rusakko syrjäyttää jäniksen, ainakin näin puhutaan.
        ja jos RUSAKKO/JÄNISKANTA paisuu ylisuureksi niin kyllä se luonto korjaa omansa pois ruton avulla.
        NIIN MITÄ HYVÄÄ RUSAKOSSA ON...
        ja saahan tähän muutkin ottaa kantaa...

rusakot eivät tule teiän pihapiiriin jos teet aidan teiän pihale!
        toinen konsti on että laitat katiska/minkkiverkkoa
        puiden ympäri!

• nellukka03
        pöpi kirjoitti:

rusakot eivät tule teiän pihapiiriin jos teet aidan teiän pihale!
        toinen konsti on että laitat katiska/minkkiverkkoa
        puiden ympäri!

joo kyllä mä sen tiedän...
        ja olen rakentanutkin
        mut pysytään asiassa miksi sinun mielestä rusakoita ei saa ampua koiralle ja siksi ettei ne tulee pihamaalle. Eiks se ole minun asiani.
        mulla on oikeusampua ja luvat maalle ja metsästyskortti ja koira. Ja hyvää harjotusta koiralle olkoon se jänis tai rusakko.
        ootsa joku "eläinaktivisti".-suojellaan elämää, vai.

• pöpi
        nellukka03 kirjoitti:

joo kyllä mä sen tiedän...
        ja olen rakentanutkin
        mut pysytään asiassa miksi sinun mielestä rusakoita ei saa ampua koiralle ja siksi ettei ne tulee pihamaalle. Eiks se ole minun asiani.
        mulla on oikeusampua ja luvat maalle ja metsästyskortti ja koira. Ja hyvää harjotusta koiralle olkoon se jänis tai rusakko.
        ootsa joku "eläinaktivisti".-suojellaan elämää, vai.

en oo mikään "eläinaktivisti"!!!
        onhan sulla tietysti niitä oikeus ampua...
        mutta jos syötät ne koiralle niin...
        eikö se oo vähä turhaa touhua!?

• nellukka03
        pöpi kirjoitti:

en oo mikään "eläinaktivisti"!!!
        onhan sulla tietysti niitä oikeus ampua...
        mutta jos syötät ne koiralle niin...
        eikö se oo vähä turhaa touhua!?

kuule kyllä se koirakin lihaa tarvitsee siinä missä ihminenkin, "ei tyhjä säkki pystyssä pysy". Ja mikä sen parempaa kuin vapaana juossut rusakko, jos sen kerran voi hyödyksi käyttää vai eikö se sovi sinun pirtaan ??

• pöpi
        nellukka03 kirjoitti:

kuule kyllä se koirakin lihaa tarvitsee siinä missä ihminenkin, "ei tyhjä säkki pystyssä pysy". Ja mikä sen parempaa kuin vapaana juossut rusakko, jos sen kerran voi hyödyksi käyttää vai eikö se sovi sinun pirtaan ??

osta kaupasta koirallesi ruuat!!
        tai mä ainakin teen niin tai sitten annan ruuan tähteet!!!
        ammu niitä jäniksiä..
        kun kerran syöt niitä mielummin...
        ja anna koirallesi siitä sydän, maksa, ym...
        ei tartte ampuu rusakkoja jos annat ne koirallesi!

• nellukka03
        pöpi kirjoitti:

osta kaupasta koirallesi ruuat!!
        tai mä ainakin teen niin tai sitten annan ruuan tähteet!!!
        ammu niitä jäniksiä..
        kun kerran syöt niitä mielummin...
        ja anna koirallesi siitä sydän, maksa, ym...
        ei tartte ampuu rusakkoja jos annat ne koirallesi!

miksen minä antaisi rusakkoa tai jänistäkin koiralle jos sitä saa kerta luonnosta. se on sitä barffia.
        ja mikä ongelma tästä rusakon syöttämisestä koiralle on tullu sulle. se on minun asiani. ja miksei saisi ampua rusakoita...jos piipun tielle tulevat.

• nellukka03
        nellukka03 kirjoitti:

miksen minä antaisi rusakkoa tai jänistäkin koiralle jos sitä saa kerta luonnosta. se on sitä barffia.
        ja mikä ongelma tästä rusakon syöttämisestä koiralle on tullu sulle. se on minun asiani. ja miksei saisi ampua rusakoita...jos piipun tielle tulevat.

ja mistähän tämä juttu sai alkunsa kun joku tietämätön kysyi ruokintaautomaatin ohjeita joka on METSÄMIEHILLE/naisille ihan perusjuttuja kuten ruokintaohjeetkin. että ei semmosia tarte kysellä jos on vähänkin harrastanut metästystä JOPA isienkin kansa. niin kuin väität.

• pöpi
        nellukka03 kirjoitti:

ja mistähän tämä juttu sai alkunsa kun joku tietämätön kysyi ruokintaautomaatin ohjeita joka on METSÄMIEHILLE/naisille ihan perusjuttuja kuten ruokintaohjeetkin. että ei semmosia tarte kysellä jos on vähänkin harrastanut metästystä JOPA isienkin kansa. niin kuin väität.

oot aiva pihalla koko juzkasta....
        ens muka sais kysyy muka mitää tyhmää??
        eikä sulla oo oikeutta tulla arvostelemaan mun metsästys taitojani....
        haluan vain vastaukset tyhmiinkin kysymyksiin..
        mutta en SULTA NELUKKA03!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• nellukka03
        pöpi kirjoitti:

mutta en SULTA NELUKKA03!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

jokainen taablaa tyylillään. ja sinun kysymys tulva on vaan niin suuri, että luulis että et tiedä paljonkaan mehtähommista.....
        että silleen.
        ps. kirjasto on olemassa ja minä ainakin olen kaiken mehtähommani oon oppinu tuolla mehtähommissa hyvässä kaveriporukassa...suosittelen.

• ööpöö
        pöpi kirjoitti:

sä teet ittestäs kyl ihan idiootin, sä oot niin perseestä ku olla ja voi!!! Jos sulla on muka metsästyskortti niin kaikki nämä asiat jota oot kysyny löytyy siitä opuksesta jota sinä luit koetta varten!! Jos et oo lukenu ni osta perkele kirja ja kato sielt myö päästäs eroon susta ja sun tyhmistä/ päättömistä kysymyksistä!!! "Hei mä oon pöpi ja mä haluaisin tietää et kumminpäin haulikolla ammutaan, pari jänistä oon saanu mut en hirvee ku piippu osoittaa aina päin helvettiä!!" Niin ja yks kysymys vielä:_ käykö haulikon panokset piekkariin.... jee onnea vaan sulle pölvästi!!!

• pöpi
        ööpöö kirjoitti:

sä teet ittestäs kyl ihan idiootin, sä oot niin perseestä ku olla ja voi!!! Jos sulla on muka metsästyskortti niin kaikki nämä asiat jota oot kysyny löytyy siitä opuksesta jota sinä luit koetta varten!! Jos et oo lukenu ni osta perkele kirja ja kato sielt myö päästäs eroon susta ja sun tyhmistä/ päättömistä kysymyksistä!!! "Hei mä oon pöpi ja mä haluaisin tietää et kumminpäin haulikolla ammutaan, pari jänistä oon saanu mut en hirvee ku piippu osoittaa aina päin helvettiä!!" Niin ja yks kysymys vielä:_ käykö haulikon panokset piekkariin.... jee onnea vaan sulle pölvästi!!!

syö kanaa!!!
        saatanán hikinen hintti ku haukut mua niin mäkin osaa kyllä haukkua takaasi!!!!!!!
        vitun keva saatana!!
        sulla ei oo vissiin metsästys korttia, ku oot tollanen ööpöö saatanan vanhan ajan vitjamuna!!1

• ööpöö
        pöpi kirjoitti:

syö kanaa!!!
        saatanán hikinen hintti ku haukut mua niin mäkin osaa kyllä haukkua takaasi!!!!!!!
        vitun keva saatana!!
        sulla ei oo vissiin metsästys korttia, ku oot tollanen ööpöö saatanan vanhan ajan vitjamuna!!1

ja sä teet ittestäs vielä vaan tyhmemmän!!! Mut ei se kyl haittaa, aina sitä maailmaan syntyy täysiä kaheleit ei sille vaan voi mitään!! Ai niin on mul kortti...Noin 3 vuotta, ja sitä ennen tuli vähän metsästettyä ilmankin.... pahoittelen!! Hirviporukassa oon ollu 2 vuotta ja on niitäkin tultu ammutta jotta etehen on tullu!!
        Taidat olla aika kypsä ikäiseksi ku kestät noin hyvin kritiikkiä!! Älä jatka samaan malliin vaan painu helvettiin täält pikkupoika!!

• nellukka03

just näin se homma menee....

• pöpi

niin meiän riitaha on sitten sovittu....
        hyvää joulua ja sitä parempaa uuttavuotta 2005!!
        samoin sinulle ööpöö!!!!!!

• nellukka03
        pöpi kirjoitti:

niin meiän riitaha on sitten sovittu....
        hyvää joulua ja sitä parempaa uuttavuotta 2005!!
        samoin sinulle ööpöö!!!!!!

ANTEEKS VAAN KUN MINÄ LUIN TÄMÄN VIESTIN ENSIKSI
        ETTÄ HAASKAT JOULUT.

• pöpi
        nellukka03 kirjoitti:

ANTEEKS VAAN KUN MINÄ LUIN TÄMÄN VIESTIN ENSIKSI
        ETTÄ HAASKAT JOULUT.

kyllähän meillä on täs pientä kinastelua on ollu mutta en enää jaksaas tätä lapsellista touhua!

• nellukka03
        pöpi kirjoitti:

kyllähän meillä on täs pientä kinastelua on ollu mutta en enää jaksaas tätä lapsellista touhua!

hei kuule, ei minusta mitään riitaa ole ollu. kaikki on ollu "rakentavaa keskustelua" niissä puitteissa mitkä on ollu. sinä oot kyselly ja minä vastennut ja silä siisti, piste.

• pöpi
        nellukka03 kirjoitti:

hei kuule, ei minusta mitään riitaa ole ollu. kaikki on ollu "rakentavaa keskustelua" niissä puitteissa mitkä on ollu. sinä oot kyselly ja minä vastennut ja silä siisti, piste.

kumminkin oli miten oli....
        toivotan sulle vain rauhaisaa joulua ja leppoisaa uuttavuotta2005!!!

• pöpinpuolulainen
        pöpi kirjoitti:

kumminkin oli miten oli....
        toivotan sulle vain rauhaisaa joulua ja leppoisaa uuttavuotta2005!!!

Saahan sitä nyt kysyä. Siis ohjeita ruokintaan. Mitäs siinäkin on niin väärää?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2972
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      68
      2847
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1832
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1689
    5. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1657
    6. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      26
      1612
    7. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1610
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1307
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1283
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1269
    Aihe