Punkkarit, menitte lankaan

Pjunk

Hesari kirjoitti 35 vuotta sitten kieli poskessa hauskan jutun sittä, kuinka Sex Pistolsin tulo Suomeen on estettävä ja kuinka punk on niin kauheaa maallemme.
Suurin osa vanhoista punkkareista on vieläkin nyrkki pystyssä tuolle nasevalle ajankuvalle, huumorikirjoitelmalle, Hesarille ja toimittajalle.
Oiskohan aika jo lyödä oma pää seinään ja todeta ääneen: "Olen ollut tosikko-ääliö jo kymmeniä vuosia"?

12

154

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MitäpäSeMulleKuuluu

Tarkoittanet Raija Forströmiä.

Ei se nyt niin hauska juttu olllut. Joka tapauksessa Pistols ei ois tullut suomeen vaikkei sen tuloa oliskaan kielletty, sillä bändi hajos jo ennen sovittua Suomenkeikkaa.
      Itse olin silloin snadisti päälle 10v, joten mun elämäänihän tuo ei tietenkään vaikuttanut mitenkään.

https://www.youtube.com/watch?v=wyQtCN2V4lg

80-luvulla sentään PIL kävi Ruisrockissa, ja settiin kuului pari pistolsbiisiäkin.

Oli miten oli, Pistols ei ollut mitenkään tärkeimmästä päästä oleva punkbändi ikinä. Hyvä perusrockbändi kuitenkin.

• Pjunk

Asiallisen tosikkomainen ja hapuileva analyysikommentti. Sinne vaan jonon jatkoksi takomaan seinää.

• Tentausendolas

Olihan se hauska juttu, kun vieläkin jotkut amatöörit ottavat tosissaan. Suorastaan täydellinen juttu siis.

• Paras-kuitenkin

"Oli miten oli, Pistols ei ollut mitenkään tärkeimmästä päästä oleva punkbändi ikinä."
        Ehkä ei tärkein, mutta ehdottomasti yksi epämusikaalisimmista!

• hienoouskovaiset

Uskovaiset esti heitä tulemasta tänne.

• heppuermona

Itseasiassa hienointa tossa oli setakapihojen rockaajattelu. Eli sä oot niinku rocktähtimutta et ikinä anna haastatteluja etkä tee ittestäs tähteä.

• pistolsestettiin

Se estettiin ja tedit kävi viävarmuudeksvakuudeks heittämässä munia niittte tedein päälle Särkässä jossa tuli sitte kahinaa..

• kaisanyttajuut

Kyseessä oliulkopoliittinen syy eli YYA-sopimus Neuvostoliiton kera. Noi uskovaiset piirit oli vain pelinappuloita tässäpelissä.

• olisevaan-outoo

Neuvostoliitossa -nimittäin ei punkkareista tykätty. Jamuakin epäiltiin siäpunkkariksi- koska olin osallistunut silloiseenidols- tai ei se mikään idolsollut vaan samankaltainen kilpailu. Ja niitä agentteja oli jokapuolella-ja tämä on tosi vaikkei nykyajan nuoret sellasta voi uskoa.

• outoamuttatotta

Leningradissa oli "valepunkkareita" syöttinä mutta enhän mäkään mikään niinku oikea punkkari ollut vaan osallistuin erääseen punk-kilpailuun vähän kuin vitsinä.

• nykynuoreteiusko

Joku oli vuotanut punkit sinne mut mä sain selvitettyä kun konflikti tuli eli nujakka puna-armeijan kanssa et mä en olekaan aito punkkari vaan itseasiassa Teddy. Heti muuttu kohtelu.

• miliisituli

Jotkut käviuhoon niille puna-armeijan sotilaille ja kauhee tappelu ikinä . Mäsanoin olevani Teddy ja pääsinpälkähästäsilläkertaa. Kun miliisi tuli.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      88
      1567
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      12
      1440
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      98
      1380
    4. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      69
      1250
    5. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      116
      1150
    6. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      91
      1100
    7. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      69
      961
    8. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      256
      948
    9. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      18
      915
    10. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      37
      887
    Aihe