Verotus ulkomailla työskennellessä?

duunari123

Kuinka verotus toimii jos menee yli kuudeksi kuukaudeksi töihin valtioon missä ei ole verotussopimusta Suomen kanssa? Onko niin, että Suomeen maksetaan vain sairasvakuutusmaksua 2%-3%? Kysyisin myös koska nuo mahdolliset verot tulee maksettavaksi? Lähtevätkö ne jokaisesta palkasta vai katsotaanko siinä kokonaissumma mikä maksetaan silloin kun Suomeen tullaan takaisin?

3

133

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Riippuu siitä onko sinulla suomalainen työnantaja vai ei. Jos on niin työantajasi maksaa kaikki tarvittavat maksut kuten ennenkin. Mediaveroa ei tarvitse maksaa tuolta ajalta. Veroa ei tarvitse maksaa jos olet yli puoli vuotta ulkona minä aikana saat olla 6 pvää/kuukausi Suomessa jos kyseessä on verosopimukseton valtio. Tuona aikana sinulle kertynyt vuosiloma on myös verotonta vaikka pidät sen myöhemmin jo Suomessa ollessasi. Katso vero.fi sivuilta lisää

• duunari123

Työnantaja on ulkomaalainen firma. Olen katsellut vero.fi sivuilta ulkomaan veroituksesta tietoa ja saanut sen kuvan että yli 6kk mittaisilla reissuilla maksuksi Suomeen tulevat vain sairasvakuutusmaksut. Nyt aloin tosin miettimään kuinka työnantajapuolen maksut menevät kun kyseessä tosiaan on ulkomaalainen yritys. Asiaa monimutkaistaa tietenkin vielä se, että kyseinen firma ei ole rekisteröity samaan maahan missä teen töitä.

• cucic

Mun mielestä aloittajan ei kannata lähteä ulkomaille ollenkaan. On asenne sen verran kauhea meinaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2673
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2614
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1772
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1607
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1530
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1460
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1372
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1187
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1106
    Aihe