Onko metsä-AMK:n suorittaneilla ollut vientiä Suomen ulkopuolella? Ruotsin puolella metsäalan paikkoja ilmoitellaan selvästi enemmän, mutta onko hakijoitakin vastaavasti enemmän? Keski-Euroopan puolella taas jäljellä olevat metsät taitavat olla suojeltuja :D
Itse olen perus metsäinssitutkinnon lisäksi istunut bioenergia-alan opinnoissa. Biotaloudesta kovasti puhutaan, mutta työpaikat antavat odottaa itseään.
Kotimaan pätkätyö - työttömyys - pätkäkoulutus -kaavaan tutustuttuani olisi nyt mielenkiintoista kuulla, millaisiin tehtäviin Suomen metsäosaamisella on päässyt, tai edes millainen metsäalan tilanne muualla vallitsee. Itselläni on vielä alle 2 vuotta AMK:sta valmistumisesta, mutta työmarkkinoiden kysyntä ja tarjonta ei Suomessa tunnu kohtaavan, ei sitten alkuunkaan.
Metsäalalle kouluttautuneet ulkomailla?
KirjanPainaja27
1
381
Vastaukset
- Mäntypistiäinen
13 vuotta valmistumisesta, paperiteollisuuden tuotteiden markkinointi, titteli metsätalousinsinööri (AMK), ei mitään mahdollisuuksia kotimaassa. Kaikki kesäharjoittelut, jok'ikinen, semi-naurettavia tuotatantotehtäviä levyteollisuudessa tai lautatarhoilla. Ainoaa asiallista ja paperitehtaassa tapahtunutta harjoittelua varten piti hakeutua StoraEnson Barcelonan tehtaalle!
Jo vuosia - ulkomailla - kokonaan muissa hommissa. Tällä hetkellä työtön.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692683
- 632624
- 681772
- 241607
- 201540
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91460- 151382
- 381223
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81187- 251106