Olen vaihtamassa laturia, kosahti 214 tkm kohdalla. Laturin päässä olevan vakuumipumpun toimintaa olen miettinyt. Siitä lähtee kolme letkua. Ensimmäinen ohut menee jarrutehostimen "pataan" kuten kuuluukin. Tosin siitä lähtee toinen haara kajuutan puolelle. Mihin ohjaamon puolella tarvitaan alipainetta? Sitten on vähän paksumpi letku, joka menee johonkin sylinteriryhmän kohdalle. Ilmeisesti tästä menee vakuumikompuralle öljyvoitelu? Alempaa lähtee kolmas, paksumpi letku alemmas, öljypohjan viereen. Tästä kait voiteluöljy palautuu koneeseen? Mutta, jos kompura imee ilmaa mistä se tuuppaa imetyn ilman takaisin luontoon? Jostainhan vakuumikompuran pitäisi puhaltaa? Ilmeisesti missään letkussa ei ole kovaa painetta? Onko laturin vaihdossa jotain erityistä, joka pitäisi ottaa huomioon? Motonetista löysin oletettavasti tehdaskunnostetun laturin, jossa vakuumikompura on valmiina päässä. Alkuperäinen on Mitsubishin Fordille tekemä, uuden merkistä ei ole havaintoa.
Transit -98 diesel alipainepumpun letkut, toiminta
1
310
Vastaukset
Vaihdoin. nyt olen ajanut parisen tuhatta kilometriä uuden laturin kanssa. Hyvin pelittää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692703
- 632634
- 681782
- 241617
- 201540
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91470- 151382
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81197- 291131