Elikä oon tosi yksinäinen ja ujo mua kiusataan koulussa ja kaikista pahinta on se että mun paras kaveri jonka oon tuntenu 2 vuotiaasta asti. niin se ei haluu enää puhuu mulle luokassa tai koulussa.koska sitä pelottaa että sitäkin aletaan kiusata ja mulla ei oo ketään muuta kaverii.
Ja ois kiva puhuu jollekin. esim.whatsapissa.ois ihanaa jos voisitte laittaa numeronne tohon alas mut ei oo pakko
kiusattu12
6
<50
Vastaukset
- amppuu
Ooks puhunu opettajien tai vanhempies kaa tosta? Jos et viitti puhuu suoraa vanhemmille tai opettajille nii tee se koulukuraattorin kautta
amppuulla on hyviä vinkkejä - olisi hyvä, että voisit jutella asiasta turvallisen aikuisen kanssa, ja koulun olisi hyvä tietää, mitä siellä tapahtuu. Kuraattorin kanssa voit jutella luottamuksellisestikin.
Voisivatko vanhempasi olla sinulle tukena ja turvana tilanteessa? Netissä ja puhelimitse jutteluapua asiassa löytyy esimerkiksi http://www.mll.fi/nuortennetti/ -sivustolta.
Älä jää yksin murehtimaan asiaa ja kokemaan kiusaamista.
Terveisin, Katja, NettiSaapas Kajaani- tytöö12w
Mul on melkei sama tilanne mut nyt jo helpottanu. Onks sul kik? Ku en viittis laittaa puhelin numerooni tähä
- taistele
Millä tavallla kiusataan? Onko se tönimistä tai nimittelyä? Itse pääsin ala-asteella alkaneesta kiusaamisesta siten et otin sen leikkinä. Se vaatii pientä kovuutta, mutta onnistuu vaikka oliskin ujo. Jos joku haukkuu sano et oot oikeessa oon ihan paska ja niin oot säkin. Jos joku tönäsee, tönäse takasin. Älä koskaan anna periksi, vaan ala taistelemaan vastaan! Sillä siitä pääsee. Kokemusta on!
- Paskiksetmäkee
Vihdoinki joku puhuu näil paskahousuil järkee.
kiusaaminen on aina ikävää ja kamalaa, oli sitten kyse millaisesta kiusaamisesta tahansa. Nuori kokee asiat vielä raskaampana kuin esim aikuinen (eli kyllä myös esim työpaikoilla tapahtuu yllättävän paljon eri tyyppistä kiusaamista). Tärkeintä kuitenkin on, että pystyt siitä jollekin turvalliselle aikuiselle puhumaan, esim koulukuraattori on hyvä, ja hänelle voi asiasta puhua täysin luottamuksellisesti. Jos sulle kiusaaminen on niin rankkaa, että siitä tulee vammoja, älä pelkää mennä näyttämään niitä esim terkkarille koulussa, koska kiusaamisesta tulee olla aina vahva näyttö. Jos peittelet ja salailet vammojasi peläten kiusaamisen raaistumista, se vain ruokkii kiusaajien otetta sinusta. Eli sinun tulisi olla se rohkea joka uskaltaa asiaa viedä eteenpäin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1363687- 122416
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371965Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211731Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?301493- 1241458
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101311- 141256
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo4811233- 771151