Eikös teksasin moottorisaha murhia olekin kaksi:vanha versio ja uusi. Olen nähnyt vin sen uudemman,mutta haluaisin kuulla alkuperäisestä versiosta. Elikkäs:mikä oli erilaista? Oliko alkuperäinen versio pelottavampi/raaempi?
KIITOS.
Teksasin moottorisaha murhat
3
1129
Vastaukset
- Katsonut
Uusi oikeastaan pätkittäin käyttää vanhan kohtauksia mutta muutoin on ihan erilainen. Vanha tapahtuu pitkälle kokonaan talossa ja sen ympäristössä, ei ole sellaista rönsyilyä kuin tässä uudessa. Tietyistä kohtauksista nyt lähinnä tunnistaa vanhan elementit mutta perusjuonta ja kopioituja kohtauksia lukuunottamatta nyt ei sitten oikein muuta yhtymää löydäkään. Uusi on suoraansanoen aika kuraa...Ehkä sen katsoisi toisella silmällä jos tuota vanhaa ei olisi mutta uusinta klassikosta on aina uusinta klassikosta.
Alkuperäisessä oli juuri tyylikästä ja pelottavaa sen tunnelma. Muistettavahan toki on että jos sen katsoo nyt uuden jälkeen niin eihän tuollaista ajoittain melkein splatterin rajamailla olevaa meininkiä siinä tietenkään ole. Vanhan kauhun tekee ilman muuta tunnelma ja muistettavahan on että elokuvat ja rajanveto mikä oli kauhuelokuva saati kokonaan kielletty, oli aivan erilainen. Ei oikein voi verrata montaakaan elokuvaa joista on vanha versio ja nykyään kovan raha uusi. Tosin moni katsoo uuden ja haukkuu vanhan sen jälkeen heti. Aina täytyy suhteuttaa.
Vanha oli kyllä siitä erikoinen elokuva että vaikka kaikki lähes tapahtui kirkkaassa päivänvalossa suljetussa talossa niin se oli todella ahdistava. Ja olihan siinä tietenkin melkoista verijuhlaa tuon ajan mittapuulla kun tehtiin.
Uusi on vähän tekemällä tehty.Kumma miten aina ensimmäinen kommentti elokuvasta koskee sitä miten verinen se on, vaikka todellisuudessa elokuva on hyvin vähä verinen!
Vasta ihan leffan lopussa näytetään kliimaksin omaisesti verisempi kohta johon elokuva sitten loppuukin.
Ehdoton kauhu ja elokuva klassikko!
- Nähty on
Ei ne kummatkaan musta mitenkää ihmeellisiä oo. Molemmat nyt kattoo ihan mielenkiinnosta kertaallee mut kummatki loppuu jotenki ihan ihmeellisesti. Etenkin sen vanhemman version loppukohtaus on jotain ihan outoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857415- 965364
- 2534524
- 444455
- 623227
- 482646
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222328Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘282291- 482240
- 412164