Sivarivalinta ja naisten suhtautuminen

tulevasivariehkä

Mitä palstan naiset ajattelevat siitä, että mies tekee sivarivalinnan eikä mene armeijaan? Pitääkö tosimiehen mennä armeijaan? Vai onko sivarivalinta OK?

24

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PalstanNaiset

Tosimies hommaa vapautuksen tai on totaalikieltäytyjä. Sivariutta voi sietää jos mies on vanhemmiten viisastunut. Intin käynyttä ei voi sietää.

• kunnioitan

Miehellä on selkärankaa olla erilainen! Sivari ei ole luuseri jos aatteet takana ja on ylpeä päätöksestään. Naisena en todellakaan arvioisi miestä kokonaisuutena tuollaisesta päätöksestä.

• uskookentahtoo

jep jep...

• Aika vaikealta tuntuu kyllä tollaista uskoa, että joku muka ihan oikeasti arvostaisi sitä miehen sivarivalintaa, kun yleensä aina joka paikassa kaikki ihmiset ovat ajatelleet siitä sivarivalinnasta vain pelkästään kaikkea negatiivista.

• kunnioitan

Minä ainakin voisin verrata asiaa näin: joku käy vaan peruskoulun ja joku jatkaa yliopistoon tms. Onko vaan peruskoulun käynyt mies sitten luuserimpi tai tyhmempi? No ei minusta ainakaan. Itse muuten olen armeijan käynyt nainen.

• miksimiksioimiksi
        kunnioitan kirjoitti:

Minä ainakin voisin verrata asiaa näin: joku käy vaan peruskoulun ja joku jatkaa yliopistoon tms. Onko vaan peruskoulun käynyt mies sitten luuserimpi tai tyhmempi? No ei minusta ainakaan. Itse muuten olen armeijan käynyt nainen.

Miksi kävit armeijan?

• kunnioitan

Suurin syy -> sotahistoria harrastuksena ja muutenkin kun kovaa luonnetta löytyy niin hyvin looginen valinta minulle ja hyvin pärjäsin vuoden. Tuosta armeijassa olosta on nyt kuitenkin kymmenen vuotta jo aikaa.

• Onko jossain naispuolisia persujuntteja, joiden mielestä on suurikin saavutus lusia puoli vuotta valtion täydessä ylläpidossa? Tai kai niitä jossain jäyhän Pohjanmaan perukoilla vielä on...

• Kyllä ainakin mun kotiseuduilla on hyvinkin paljon niitä naispuolisia persujuntteja, joiden mielestä se armeijan suorittaminen on ehdoton jokaisen suomalaisen miehjen perusvelvollisuus, joka pitäisi suorittaa aina ihan vaikka pelkästään sotaveteraanien ja muiden sodan kokeneiden vanhusten muiston kunniaksi.

• DarkFear kirjoitti:

Kyllä ainakin mun kotiseuduilla on hyvinkin paljon niitä naispuolisia persujuntteja, joiden mielestä se armeijan suorittaminen on ehdoton jokaisen suomalaisen miehjen perusvelvollisuus, joka pitäisi suorittaa aina ihan vaikka pelkästään sotaveteraanien ja muiden sodan kokeneiden vanhusten muiston kunniaksi.

Ja sinäkö et silti asu jossain Vimpelissä?

• Ratikkakuski kirjoitti:

Ja sinäkö et silti asu jossain Vimpelissä?

No en asu, sillä asun nykyään Turussa. Tarkoitin tässä nyt "kotiseuduilla" sitä paikkaa ja seutua, josta oon alunperin kotoisin, eli pieneltä paikkakunnalta Hämeen suunnalta. Siellä kyllä kaikki pitävät aina sitä armeijan suorittamista jokaisen miehen ehdottomana velvollisuutena, niin miehet, kun myös naisetkin.

• DarkFear kirjoitti:

No en asu, sillä asun nykyään Turussa. Tarkoitin tässä nyt "kotiseuduilla" sitä paikkaa ja seutua, josta oon alunperin kotoisin, eli pieneltä paikkakunnalta Hämeen suunnalta. Siellä kyllä kaikki pitävät aina sitä armeijan suorittamista jokaisen miehen ehdottomana velvollisuutena, niin miehet, kun myös naisetkin.

Tuskinpa sivarius Turussa mikään ongelma on. Joissain varuskuntapitäjissä tuo saattaakin vielä olla ongelma, kun joka toisen pimatsun faija on kapiainen.

Tuskinpa sivarius Turussa mikään ongelma on. Joissain varuskuntapitäjissä tuo saattaakin vielä olla ongelma, kun joka toisen pimatsun faija on kapiainen.

No ei toki sentään samanlainen ongelma, kun mitä just varuskuntakaupungeissa ja maaseudulla. Mutta on sitä tälläkin palstalla monet turkulaiset kritisoineet kovasti sitä mun sivarivalintaani, kuten nyt vaikka suomi-make ja ketä muita näitä nyt oikein olikaan.

• Ratikkakuski
        DarkFear kirjoitti:

No ei toki sentään samanlainen ongelma, kun mitä just varuskuntakaupungeissa ja maaseudulla. Mutta on sitä tälläkin palstalla monet turkulaiset kritisoineet kovasti sitä mun sivarivalintaani, kuten nyt vaikka suomi-make ja ketä muita näitä nyt oikein olikaan.

Minua on aina huvittanut kaksi ihmisryhmää: Naiset, jotka kertovat elämänsä suurimmaksi saavutuksekseen lapsen saamisen ja miehet, joiden elämän suurin saavutus on lakisääteisen armeijan käymisen.

Pakollisesta asiasta hyveen tekeminen on vähän säälittävää.

Minua on aina huvittanut kaksi ihmisryhmää: Naiset, jotka kertovat elämänsä suurimmaksi saavutuksekseen lapsen saamisen ja miehet, joiden elämän suurin saavutus on lakisääteisen armeijan käymisen.

Pakollisesta asiasta hyveen tekeminen on vähän säälittävää.

Harvinaisen hyvin sanottu tällä palstalla! Näinhän se aika lailla just on.

• ätmel

Kaksi asperger-potilasta löysivät viimeinkin toisensa.

• ätmel kirjoitti:

Kaksi asperger-potilasta löysivät viimeinkin toisensa.

Siinä sitä poikuuttaan varjeleva perseburgeri taas piipittää.

Katsos kun mitä erilaisimpien ihmisten kanssa voi joidenkin yksittäisten asioiden suhteen olla samaa mieltä. Yllättikö tämä?

• 123ftytg54ggg

Miksei voi mennä inttiin, eihän se nykyään edes kestä kauan ja siitäkin iso osa lomaa? Voi Rötväilläkin ja vemppaa hakea jos haluaa.

• pöhhhhhhhhhh

Mitä sä tollasta naisilta kysyt? Asepalvelus / sivari ei ole pakollinen naisille joten miehen armeijan käyminen / käymättömyys ei kuulu naiselle millään tavalla. Ottaa aina aivoon kun esim. kansanedustajaehdokasnaiset puhuvat maanpuolustusasioista. Ja kehtaavat vielä puhua "yleisestä asevelvollisuudesta" joka ei siis koske heitä. Yleinen, hehehehehehehe...

• Suosin C-sarjaa seuraavissa tilanteissa:
      -Kun olen ostamassa Mersua
      -Kun olen lähettämässä lääkärin kirjoittamia papereita armeijaan

• Olisin kyllä itse hankkinut myös varmasti ne c-paperit siitä asevelvollisuudesta, jos vaan olisin tiennyt sen onnistuvan niin helposti, kun mitä se nykyään monilla onnistuukin.

• Näinhän se just on että kyllä armeijan suorittaminen on KAIKKEIN TÄRKEIN asia nuoren miehen elämässä. Kaikki siviilihinttipalveluksen suorittaneet tai armeijasta vapautetut pellet voidaan minun puolestani laittaa tositilanteessa polkemaan jalkaväkimiinoja OIKEIDEN sotilaiden tieltä. Itse olen käynyt aliupseerikoulun ja olen myös ohjeistanut tytärtäni Janicaa että menee naimisiin jonkun oikean miehen kanssa, joka on armeijan suorittanut eikä ole mikään sivaripelle tai kehitysvammainen vapautettu.

• Ettet vaan itse kirjoittanut äsken tässä aikaisemmin tällä toisella nimimerkilläsi, eli tämä totuus2015?? Etkös sä ole itsekin vapautuksen saanut?

• Omien kokemuksieni mukaan useimmille naisille on ihan sama onko mies käynyt armeijan vai siviilipalveluksen. Moni jännämieshän ei ole käynyt armeijaa ja on naisten suosiossa.

Olen myös tavannut niitä naisia jotka julistaa ettei mies ole Mies, jos ei ole armeijaa käynyt.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5450
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      21
      2387
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1647
    4. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      244
      1637
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      93
      1487
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1426
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1185
    8. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      327
      1164
    9. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      9
      1163
    10. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      322
      1157
    Aihe