Hei, olemme asuneet noin puolivuotta juuri valmistuneessa omakotitalossa jossa on vesikiertoinen lattialämmitysjärjestelmä ja lämmönlähteenä on kaukolämpö. Mieltäni on askarruttanut muutama asia, jota olen kysynyt eri lvi urakoitsijoiltakin, mutta selkeää vastausta ei oikeen kukaan ole pystynyt antamaan. Nyt kuulisin mielelläni käyttäjien kokemuksia.
Meillä lattialämmityksen paine on 1 bar. Tämä on laskenut ensimmäisen kerran 0,85bariin, jolloin urakoitsija lisäsi vettä ja paine taas 1bar. Tästä meni noin puolitoista kuukautta ja paine oli laskenut vajaa 0,15baria. Tällöin katsottiin vielä paisunta-astian vastapaine verkostosta paineen ollessa poissa ja vastapaine oli 0,5 baria. lisättiin vettä ja asetettiin paine 1 bariin. Tuosta aikaa on nyt noin kuukausi. Paineet pysyivät ja hieman elivät n 0,98 - 1,02 barin välillä tähän päivään, jolloin paine oli aamulla noin 0,95baria. Kiertoveden asetusarvot ovat: 20C = 24C, 0C = 29C, -20C = 34C.
Olen tarkastanut ylipaineventtiin, eikä sieltä nokota, sekä kaikki jakotukit käyty läpi mahdollisten vuotojen havaitsemiseksi. Kaikki tosin sanoivat, että kuukaudessa 0,1barin paineen väheneminen ei voi johtua vuodosta, koska painehävö on niin pieni, tiedä sitten.
Kuinka teillä muilla tuo paine elää / tippuuko se kun kiertovesi viilenee lämpimillä ilmoilla / kesällä ?
Ei täs nyt suurta paniikkia ole, mutta olisi mielenkiintoista kuulla, että kuinka muilla on ?
Vesikiertoisen lattialämmityksen painen lasku/elo
Antrust
2
52
Vastaukset
Kyllä sitä vettä saa lisätä vielä pitkän aikaa, vesi sisältää ilmapartikkeleita ja poistuvat vähitellen ilmanpoistoventtiilien kautta, lisää vettä ja pidä venttiilit auki.
- Anturi
Kyllä se paine vaihtelee veden lämmön mukaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496345Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6432641Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831209- 821133
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.831114Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä601078Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2991076- 841055
- 66951
- 228854