Useissa vanhemmissa Nauticateissa näyttää olevan Fordin (Lehman) moottori. Kuinka kestävä moinen moottori on? Minkä tuntimäärän jälkeen joutuu harkitsemaan remonttia koneeseen jos kone muuten huollettu? Myös muuta tietoa/kokemusta moottorista olisi hyvä saada. Kiitoksia asiallisista vastauksista etukäteen!
Ford Lehman
3
944
Vastaukset
- dieselmään
Hyviä merimoottoreita oikein huollettuna kestää enemmän tunteja mitä huviveneilijänä tulet ajamaan, eli tunnit eivät merkkaa paljoakaan vaan huoltohistoria tai ennemminkin sen puute.
Ovat ns. Teollisuusmootoreita isotilavuus, matala viritys aste, yksinkertainen jämerä rakenne, kohtuu matalat kierrokset, pitkä öljynvaihtoväli tunteina(silti vuosittain), varaosia löytyy helposti, lehman marinoinut, toinen marinoija ford koneille on sabre joka on vieläkin parempi...
Tietysti voi joutua ruiskutus suuttimia säätämään yms. Normaaleja käyttö tunneista johtuvia kuluvia osia uusimaan, mutta perus haalaus vasta 15000-20000 tunnin ajoilla noinkin kevyessä kuormituksessa, kuin nauticat toden näköisesti 33 ja kone rivi nelonen...
Noita koneita saa uusia ainakin englannista, jos peruskorjaus ei maita aikanaan, ovat vielä melko edullisia...- Anonyymi
Lisäisin vielä ei kylmäkäynnistyksiä, ei pölyä imuilmassa ja kierrokset melko vakioita. asiat jotka vain lisäävät koneen ikää.
- dieselmään
Tuolla yksi lehman miesten palsta jossa kertovat kokemuksistaan...
http://www.trawlerforum.com/forums/s6/ford-lehman-hours-8480.html
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 732825
- 642723
- 681802
- 241637
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä161590- 201570
- 151412
- 481277
- 381243
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91229