Cruze -13 Vanne lämpenee, Jarru?

Cruzettaja

Kyseessä vm-13 Chevrolet Cruze 73tkm ajettu peli. Kotipihaan ajaessani ja autosta ulos tullessani huomasin suht voimakkaan palaneen hajun. Kävin sitten kaikki vanteet läpi. Kuskin puolen takavanne oli muita kuumempi. Toiset vanteet oli kylmiä, mutta tämä oli about käden lämpöinen tai ehkä hieman lämpimämpi. Auto ollut pääasiassa naisen käytössä matka-ajossa. Tämän jälkeen kävin heittämässä autolla reiluhkon lenkin, jossa tein monia voimakkaita jarrutuksia. Tän 18km lenkin jälkeen tarkastin vanteen. Vanne oli suht kylmä. Kysynkin nytten, että oli tuossa jarru lukossa vai ihan normaalia lämpenemistä? Itellä peukalo keskellä kämmentä, joten ei minkäänlaiset rempat iteltä onnustu. Voiko olla, että tuo jarruttelu sai taas mahollisesti jarrut pelittämään?Mietin vaan, että laittaako vanteen vaan tarkkailun alaisuuteen vai pitääkö jo nyt alkaa viemään kiesiä korjattavaksi liikkeeseen? Autossa on takuuta jäljellä, meneeköhän jarrusatula auton tehastakuuseen?

4

266

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • arrikoski

Vie huoltoon, onhan sinulla takuu voimassa. Takajarrupalat voivat takertua jarrusatulaan. Huollossa ne puhdistetaan. Omassa autossani ne olivat takertuneet niin vähän, etteivät vielä lämmenneet, mutta kun aamuisin pakitin ruudusta, kuului hyvin pieni rahina.

• Cruzettaja

Jeps. Nyt on liikkeeseen soitettu ja aika varattu huomiselle. Jarrujen putsaus kummaltakin puolelta 100€ ja jos palat pitää vaihtaa, niin 200€ yhteensä. Ei mene takuuseen kuulemma. Kiiti vinkistä.

• tarkista

Sanoisin, että vika ei ole jarruissa - kuulisit varmasti jos laahaisivat. Oma veikkaus on laakerivika, kokemusta on noin 100.000km Cruze ja oikea takapyöränlaakeri hajosi. Oire alkoi lämpenemisellä ja kurveissa kuuli, että laakeri ei ole kunnossa. Ei mennyt takuuseen.

• kuparitahnaa.lisäksi

Juuttuuhan ne palat ja etenkin takana johtuen itse jarrupalan rungon ruostumisesta. Asiaa auttaa se, jos itse paloja vaihtaessa viilaa palaa reunoista hieman väljemmäksi. On kokeiltu ja toimii.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2570
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2522
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1742
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      21
      1522
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1470
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1420
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1332
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1203
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1147
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1066
    Aihe