Yritän tehdä Pirkan lokakuun 04 numerossa ollutta punarinta-paitaa. Hihojen ja etukappaleiden jatkaminen askarruttaa, voisiko joku neuvoa?
"...Toista kavennukset joka 4. krs vielä 2-0-0-0 kertaa ja sitten joka 2. krs 8-13-15-16 kertaa."
Eli teenkö ensin 8 krs sileää vai alanko kaventamaan heti 2. krsn jälkeen?
Entä mistä mittaan raglankorkeuden? Hihoista päätetyt 2 s tekevät n. 1,5 cm sauman neulotun raglanin jatkoksi, otanko siis tämän mukaan vai mittaanko pelkästään siitä, miten paljon raglania olen neulonut?
Kovin sekavasti selitetty, mutta toivottavasti joku osaa neuvoa. :)
Jaa vielä yksi askarrus: Neuloessa tuleva lanka tuppaa kiertymään itsensä ympärille (tiukentuu) ja lankarullaa pitää pyörittää aika ajoin jotta saa kiertymät pois. Mistäköhän tämä mahtaa johtua?
neuleapua?
14
835
Vastaukset
- kässäri
ensin hankkia oppia kirjoista,kursseista ym.
Täältäkin voi etsiä tietoa http://www.kaspaikka.fi/neulonta-A&O.- kiitti vaan...
Sinäkään et tiedä? Kiitti kuitenkin yrityksestä...
noista kavennuksista ensinnäkin, kukin numero viittaa johonkin neljästä koosta, eli mitä kokoa olet tekemässä? Ja jos teet muuta kokoa kuin S, niin silloin aloitat kavennukset jo joka 2. krs!
Raglan sana viittaa raglan-leikkaukseen, eli yleensä mitataan siitä,mistä kavennukset alkavat kappaleiden yhdelle puikolle ottamisen jälkeen.
Sitten vinkki: jokaisen ohjeen mukana on yleensä numero, johon voi soittaa, jos on ohjetta koskevia tiedusteluja!- avuton
Kiitos oikein kovasti! :)
Saat selvät ohjeet, kun kerrot mikä koko on kysymyksessä.
- avuton
Teen kokoa M, mutta paita on jo kaulusta vaille valmis. Kiitos kuitenkin avusta! :)
- kässäri
Jos teet kokoa s,niin ensin kavennat joka 4:s krs 2 kertaa ja sitten joka toinen krs 8 kertaa.
Kyllä minä osaan,mutta osaan myös itse käyttää nettiä ja kirjastoa avuksi jos joskus sellainen tilanne eteen tulee (mitä ei useinkaan tule).- avuton
Enkös minäkin juuri nettiä kysymiseen käytä? Se paha puoli, että tänne pääsee myös kaikenmaailman näsäviisaat "neuvomaan". Kun noista "ota itse selvää" neuvoista kun ei juuri ole minkäänlaista apua.
- sivusta
avuton kirjoitti:
Enkös minäkin juuri nettiä kysymiseen käytä? Se paha puoli, että tänne pääsee myös kaikenmaailman näsäviisaat "neuvomaan". Kun noista "ota itse selvää" neuvoista kun ei juuri ole minkäänlaista apua.
mutta liian laiska etsimään itse.Nimimerkkisi on aika osuva.
- kässäri
Kaiva lanka kerän sisältä,niin ei kierry.
- avuton
Kiertyy, vaikka mistä kaivaisi. Sarjassamme elämän pieniä kummallisuuksia.
Tuliko hyvä?=} hauskaa joulun odotusta!
- avuton
Hyvä tuli! Kiitos oikein paljon ja hyvää joulua! :)
- ???
No missäs koossa sitten pitäisi ensin neuloa 8 krs:ta sileää? Siis sileää ilman kavennuksia? En ymmärrä kyllä minäkään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6564890Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202265- 1031444
- 891374
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231356Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia1351165Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681085Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi266993- 72967
Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75965