kanaa kivasti
2
71
Vastaukset
- alfonzo
Täytyy ehkä koklaa joku viikko. Kiitti vinkistä
- tipuakivasti
SINAPPINEN HUNAJAKANA
kahdelle
300-400 g broilerin rintaa
1 rkl hunajaa
1 rkl viinietikkaa
1 rkl sinappia
1 rkl ruokaöljyä
pippuria
Suolaa et välttämättä tarvitse. Päätä itse.
Myönnän, että kaiken maailman hulluuksien lisäksi olen vielä sinappihullukin. Mistähän moinen makutottumus? Tyrkkään sinappia mitä merkillisimpiin paikkoihin. Se on useasti minun eksoottinen mausteeni. Chilit sun muut saa jäädä. Erityisesti tykkään ranskalaisesta Dijon sinapista. Ja tietenkin aina siitä, jota en koskaan vaihda. Hunajasta olen tykännyt äidinmaidosta asti. Enkä sitäkään vaihda. No siinä ne ainesosat ovatkin. Ja vähän kanaa tietenkin kyytiin:
Sekoita korkeareunaisessa astiassa ruokaöljy, viinietikka, sinappi ja hunaja. Lisää pippuri. Ja suola jos haluat. Laita broilerin palat marinadiin ja pyöritä niitä ja valele niitä marinadilla. Anna maustua vartin ja taas kääntele ja valele ja vielä vartti. Halutessasi voit kaksinkertaistaa marinadin määrän.
Laita uuniin 180 astetta 35–40 minuuttia, kunnes pinta on kauniin ruskeaa. Voit kuumennuksen aikana valella vielä lihoja nesteellä.
Nautitaan keitettyjen perunoiden tai salaatin kera. Keitinliemi kastikkeena
Made By Pentti-Oskari
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 903235
- 883033
- 681872
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä191832- 281732
- 211691
- 241687
Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!
Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi331355- 481327
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91319