Ruusufinni/antibiootti

Ruusuinenn

Kävin ihotautilääkärillä näyttämössä naamani ensimmäistä kertaa. Ikää minulla 27v. Totesi heti kärsiväni ruusufinnistä ja määräsi antibioottia nimeltä Lymesykliini. Tämä ymmärtääkseni hyvin Tetrasykliinin kaltainen. Olen nyt viikon popsinut lääkettä ja minusta tuntuu että näppyjä on tullut hirvittävästi lisää! Naaman ihokin tuntuu välistä kuivavan entistä pahemmin. Närästystä ja ylävatsakipuja on myös ollut. Onko muilla ollut millaisia sivuvaikutuksia antibiootista? Entä toimiko kuuri/minkä pituisen kuurin söit?

4

1153

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • msiii

Minulle taas lääkäri sanoi että ei ole lääkettä olemassa ruusufinniin. Voidereseptejä antoi mutta sanoi että ei nekään auta.

Mutta olen ostanut otsonoitua oliiviöljyä, ikään kuin se vähän auttaisi! Riittoisa purkki.

• koitaedes

Hei. Itse taistellut saman vaivan kanssa jo pitkään. Helpotusta olen saanut maidottomalla / gluteiinittomalla ruokavaliolla ruoansulatustablettien nauttiminen ruokailujen yhteydessä plussaa. Rosazol skinoren voiteena eikä mitään muuta voidetta kasvoihin koska muuten ärtyy ja pahasti. Maitohappobakteereja myös otettava. Antibiooteista minulla ei ole ollut hyötyä päinvastoin kuurin lopetettua pahentunut entisestään. Olen myös käyttänyt acetiumia sillon kun otan viiniä tai gluteiinitonta olutta. Pahimmat polttelut ovat jääneet taakse.

• Ruusuinenn

Naaman kunto vain pahenee. Iho on rutikuiva ja pientä näppyä tullut vain lisää. Alan epäillä onko tämä edes ruusufinniä. Naamani punottaa mielestäni enemminkin siksi kun se on niin rutikuiva. Pieniä märkänäppylöitä välistä on muutamia mutta muutoin ihonalaisia. Niitä on nyt reilusti. Tuntuu että antibiootti on vain pahentanut asiaa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2640
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2582
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1772
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1597
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1520
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1450
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1372
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1177
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1096
    Aihe