Moi! Eli oon harrastanu ratsastust jo ainakin kaksi vuotta, ja oon 11,v. Mietin että jos minä ja äiti (eli mä harrastan äitin kanssa ratsastust, ja kumpikin ollaan samoihin aikoihin alotettu) vuokrattais siltä tallilta, missä me nyt ollaan niin kaks hevosta/ponia. Ja mentäis maastoon ihan vaan minä ja äiti. Ja siellä mentäis käyntiä, ravia tai laukkaa, jos haluaa. Niin mikä ikä/tai vuosi kokemus on hyvä jolloin olen valmis tekemään näin? Kiitos, jo nyt vastauksista!
Milloin vuokra heppa?
2
<50
Vastaukset
- Oldheppahullu
Sanoisin, että hyvä kun pohdit asiaa jo etukäteen. Maastoratsastus on haastavampaa kuin esimerkiksi pellolla tai kentällä/maneesissa ratsastaminen. Eteen voi maastossa tulla monia yllättäviäkin asioita. Ensimmäiseksi suosittelisin miettimään omia ratastustaitoja, ovatko ne mielestäsi hyvällä tasolla. Toiseksi on mietittävä vuokrattavan hevosen/ponin ominaisuuksia, ikää sekä millaisessa ratkastuskäytössä hän on ollut. Nuoret hevoset ovat herkempiä säikkymään outoja asioita (autoja, muita maastossa liikkujia, lintuja jne.) maastokäyttöön kannattaa valita ehdottomasti hyvähermoinen, maastossa jo pidempään käynyt hevonen.
Ennen vuokrausta on siis hyvä perehtyä hevoseen jota on tarkoitus ratsastaa, ja miettiä omaa yhteensopivuuttaan.
Maastoratsastuskursseja järjestetään useimmissa ratsastuskouluissa, sellainen olisi hyvä käydä ennen omatoimista maastoon lähtemistä. Kurssilla ohjaaja kertoo hyvin kattavasti huomioon otettavia asioita, sekä käydään myös ryhmässä ratsastamassa maastossa. Silloin saa hyvää tuntumaa asiaan, ja ohjaajalta voi myös pyytää rehellistä arviota siitä ovatko omat taidot sillä tasolla että maastoon uskaltaisi mennä.- Tallityttö
Kiitos vastauksestasi, kysynkin nyt heti äitiltä että onko tallilla semmoista maastoratsastuskurssia!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881507
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla101370- 751146
- 1151109
- 661068
- 74965
- 68895
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n255890Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o12831- 33803