Ajattelin että toimisiko pieni paineilma kompressori ahtimena jos sen kytkisi akkuun ja letkun pään imusarjaan vai olisko sen paineteho liian pieni verrattuna sen sähkön kulutukseen mikä tietenkin vie moottori tehoja laturin takia.
Paineilmakompressori ahtimena
5
168
Vastaukset
- turbo1
Tuotto ratkaisee, laita samaan letkuun T-haaralla painemittari ja jos se pysyy plussalla niin silloin piisaa ja tehoa tulee lisää. Samalla pakokaasut puhdistuu ja mikäli puhallettu ilma pysyy viileänä niin taas teho kasvaa. Mikäli ei viisari nouse, ei tuottoa ole tarpeeksi ja järjestelmä on viraton. Helpompi tapa on hetkelliseen tehon tarpeeseen käyttää kompuraa paine astian täyttöön ja siitä suhauttaa vaikka kiihdytyksessä suhaus ilmaa imusarjaan. Säiliön tyhjentyessä taas uusi täyttö vaikka ajon aikana jolloin laite on taas käytettävissä.
- 36b
ei tuu tehoa lisää, seos menee laihaksi.
- SirEP
Auton moottorin ilmankulutus minuutissa lasketaan kuutiometreissä, eli akkukäyttöisen kompuran teho siihen nähden on kuin pieru saharassa.
- hauskaJuttu
Meinaatko saada Corolla kulkemaan auton lailla?
- riiseli
Olet oikeilla jäljillä. Kompressori ahtimet kehiteltiin juuri paineilman valmistus aparaateista. Mäntä kompuroita ne eivät olleet vaan ruuvi mallisia.
Itselläni vene dieseleissä kompressorit joka tuuttaa 1600-2800 kierroksen välissä suurin piirtein vakio paineella antaen lähes max väännön jo alakierroksilla, kompura tippuu pois kun turbo pyörii riittävästi tuottaen riittävästi painetta jotta meno jatkuis tasaisesti kiihtyen aina 3900 kierrokseen saakka
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692663
- 632614
- 681772
- 241597
- 201530
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91460- 151372
- 381223
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81187- 251106