Tiedottva puhe

jooxd

Hei! Mun pitäs tehdä tiedottava puhe kouluun. Aiheena: suomen vaateteollisuuden palaaminen. Eli siis, en oikein tiedä mitä mun pitäs kirjottaa ni oisko mitään ideoita?

2

160

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sanomuakonsultix

Voisit aloittaa vaatetusteollisen gementin eskaloituvasta uudellenprofiloitumistarpeesta globaalissa infrastruktuurikonsentraatiossa. Sitten voisi luentosi keskittyä lisäarvoistamisprosessin maaliin viemiseen kunkin teollisuusalan epämukavuusalueen periferiasegmenttiin ja sisäisten evaluointiprosessien kautta tunnistettujen piiloresurssien oikeaan fokusoimiseen. Keskellä luentoasi voisit luoda trendikatsauksen makrotalouden realiteetteihin koskien globaalia mutta myös rajoitetun markkinasegmentin asiakasrajapinnan kumulatiivista, markkinalähtöistä asiakaskäyttäytymistä nimenomaan rajoitetulla trendijaksolla. Lopuksi voisit esittää kolme erilaista visiota vaateteollisuuden paluusta. Ensimmäinen voisi olla digitaalisen markkinatalouden ehdoilla tapahtuva uudistusprosessi, joka on globaali win-win lopputilanne. Toinen on tuohon lisäarvoistamisprosessiin liittyvä markkinaselektiivinen lisäarvoprosessien hallittu hajauttaminen, jossa dedikoidut liiketoiminnan elementit virtualisoidaan ja tuodaan Suomeen ilman että avainasiakkaiden key segmentit jäisivät paitsioon tai kilpailijat saisivat ainakaan merkittävää etulyöntiasemaa. Viimeisenä visiona voisit esittää valmistajarajapintariippumattoman vaatetusprosessin avainkaaviorakenteen, missä fyysinen vaate häivytetään lisäarvoprosessien alustaksi, jonka päälle uudet ketterät key player toimijat voivat tuoda omia räätälöityjä lisäarvotuotteitaan. Näin voidaan periaatteessa päästä eroon koko vaateteollisuudesta ja se voidaan digitalisoda internet-pohjaiseksi kaikkialla läsnäolevaksi virtuaalivaatteeksi. Tähän kohtaan taas powerpointti jostain isosta villatakista tai palttoosta. Muista aina värikkät powerpointit, piirakka- ja pylväskaaviot. Muista myös kysyä "takarivin taavilta" mistä ostit sukkasi. Ja kun sanoo liikkeen, niin sano ettei sillä ole merkitystä, sillä yksittäisen markkinatoimijan sisäinen ostokäyttäytyminen on itseohjautuva joukkoistamisprosessi, joka voi hankkia vaikkapa nuo taavin sukat mistä tahansa ja milloin tahansa. Verkottunut globaali vaatetusmarkkina näet mahdollistaa sukkaostokset vaikka Honolulun Walmartista. Ja siihen sitten uusi powerpointti ennen kuin joku kysyy jotain. Tsemppiä sulle ja hyvää kesän jatkoa!

• Käyttää mahdollisimman isoja sanoja mitä ei kukaan tajua eikä kehtaa kysyä, sillä pääsee pitkälle

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      73
      2805
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2694
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1637
    5. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      15
      1568
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1560
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1412
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1267
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1243
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1229
    Aihe