Ennen mulla oli bulimiaa, mutta en ole oksentanut enää 2vuoteen. Kuitenkin joskus ostan joitain herkkuja, en niin monenlaista erilaista tai niin valtavaa määrää kuin aiemmin, vaan aika normaalin määrän (saattaa joskus olla kaupassa myytävä Mega-kokoinen karkkipussikin, mutten syö lisäksi enää muita herkkuja) ja syön ne tosi nopeasti, en juurikaan nauttien, ja kaikki pitää saada tuhottua kerralla. Olen joskus ostanut esim. pari pullaa ja pystynyt syömään toisen vasta seuraavana päivänä, mutta karkin/suklaan kanssa vaikein, ja tulee syötyä niitä tosi nopeaan tahtiin.
Onko tämä ihan normaalia ns. terveille, vaikka ei olisi koskaan ollutkaan mitään pysyvää ahmimishäiriötä, vai onko tämä jäänne bulimiasta. Ennen kuin sairastuin bulimiaan, ainakin itse pystyin säästämään myös suklaata ja makeisia, ja syömään niitä suht. rauhalliseen tahtiin.
Onko normaalia?
3
109
Vastaukset
- hrvp
On täysin normaalia, että herkkuja tulee mässytettyä vähän liian nopeasti ja liian paljon. Evolutiivinen juttu. Se oksentamispuoli siinä on se sairas. Luepa ihan tavallisia naistenlehtiä, niin niissä pohditaan erittäin usein, miten saisi hillittyä itseään yltäkylläisinä aikoina kun kuitenkin geenimme on koodattu varautumaan nälänhätään. Tosi hyvä juttu, jos et sairasta enää varsinaista bulimiaa :)
- taaslapsi
On ihan normaalia. Muistan ku olin pieni ahmin ihan järkyttävästi, mutta sillon en ottanu sitä ahmimisena vaan ainoastaan söin paljon koska en tuntenut itseäni kylläiseksi.
Muistan kun aina puhuin että mulla on pohjaton vatsa ja söin niin paljon kunnes olin todellä täynnä.
Myöhemmin ku aloin kattoo itteeni enemmä peilistä ja tutustuin kaloreihin elämä alko menee alamäkee. Muistan ekat kerrat ku laskin kalorit sillon tajusin et syön enemmä ku aikuinen nainen. Tottakai järkytyin. Tunsin ittessäni suurta häpeää.
Nyt viisi vuotta myöhemmin syön samallalailla kun sillon ku olin 12, mutta nykyään jälkkäriin kuuluu aina oksentaminen. - ongelmax
Ongelmanani on se, etten osaa lopettaa syömistä kun olen täynnä. Syön aina vähän liikaa. Sitten oksennan sen liian pois, en siis kaikkea. Haluaisin lopettaa oksentelun mutta pelkään painonnousua.olen juuri nyt laihiksella. Pääsin lihoomaan huomattavasti läheisen kuoltua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih374835Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j4901498Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771080Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä359998- 77923
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53901- 59840
- 228804
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.48758Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses57717