Onko muilla ollut ongelmia vetoakselien tai -nivelten kestävyyden kanssa? Itsellä 2011 Alto ja jo takuuaikana vaihdettiin vetonivel ja matkustajan puolen koko vetoakseli uuteen. Nyt kuuluu taas loksumista kuskin puolen vetoakselista, ehkä ulompi nivel, vetarissa on päittäisvälystä kun tarttuu kädellä akseliin ja vetelee akselin suunnassa niin kuuluu loksahdus pyörännavasta.
Autolla ei ole kuitenkaan ajettu kuin 38.500km.
Lisäksi miltei koko ajan on tuntunut 60-70km/h välillä pientä ylimääräistä pompotusta jostain mutta huollossa eivät ole löytäneet mitään syytä sille, mitään välyksiä ei tunnu ja auto läpäisi ensimmäisen katsastuksenkin tällaisenaan.
Onkohan yleisempikin ongelma vai liekö tämä yksilö ns. lemon...
Suzuki Alto GF vetoakseliongelmia
2
96
Vastaukset
- Moskiittomies
Itsellä on 2003 Alto ja vetari on raplattanut jo toista vuotta. Nyt vasta maanantaina katsastusmies antoi vetarin äänistä korjauskehotuksen. Luulen siis että kyseessä on vetonivel koska kol-kol-kol-kol ääni kuuluu vain käännyttäessä ja veto päällä.
Oon putsannut ja vaihtanut rasvat kummastakin vetoakselista eli kaikista neljästä vetonivelestä, tuossa oikealla puolella on sisempi vetonivel tosi erikoinen koska siinä on sellainen rakenne että se pääsee mainitsemallasi tavalla pitkittäin liikkumaan ja tarvittaessa kolahtamaan. Ainakin itselläni tuo kyseinen sisempi vetonivel eroaa tyypiltään kaikista muista autoni vetonivelistä jotka eivät pääse vapaasti liikkumaan pituussuunnassa. Korjauskehotuksen kanssa alkaa oleen hankalaa kun mistään ei tahdo löytyä tuota vetoakselia edullisesti, itellä on oikea se just joka pitää ääntä.
Niin ja omallani on ajettu 124tkm ja rapiat.. Ei todellakaan, ainakaan 80-lukuisissa. Kestävät niissä korin iän, ellei ylikin jos ei kumien anneta rikkoutua.
Minulla tosin oli -88 swift jossa ronksui toinen vetonivel: oli vaihdettu kumi vasta sitten kun nivel oli rikkinäisen kumin takia mennyt jo paskaksi, oli täysin kuiva ja ruosteessa. Toimi silti yhä, metelöitsi vain käännettäessä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465327Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5461876Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771110Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591018- 77963
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53941- 59870
- 228824
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50813Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58748