3 marsun häkin koko?

g14

En ole välttämättä hankkimassa kolmatta marsua, mutta jos tulevaisuudessa hankin kahdelle alle vuoden ikäisille marsuille kaverin. :)
Minkä kokoinen häkki kolmelle marsulle pitäisi olla?
Onko 100x70 liian pieni ?

10

559

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • herttakakkonen

Aivan liian pieni.

• Modele

Liian pieni kahdellekin marsulle

• g14

Selvä. Onko suositeltavaa tehdä marsun häkkiin ylä taso ?

• marsumuikkunen

En sanoisi, että suositeltavaa. Marsua ei ole luotu kiipeilemään, senhän kertoo jo marsujen kotiseutu ja ruumiinrakenne. Pikemminkin kyseessä on siis planB, johon turvaudutaan vasta, jos mikään muu ei onnistu. Lähtökohtaisesti pitäisin marsuilla kuitenkin riittävän isoa häkkiä/aitausta ilman ylätasoja. Huomionarvoista on sekin, etteivät kaikki marsut edes opi kiipeämään ramppeja pitkin ylätasoille.

• Modele

Jos ei ole mahdollista laajentaa leveys/pituussuunnassa, ylätaso on hyvä vaihtoehto :) Kunhan vaan sekä taso, että ramppi tms ovat turvalliset (ei mahdollisuutta pudota liian korkealta, ramppi ei ole liian liukas tai jyrkkä jne...).

• g14

Kiitos vastauksista :)

• Marsumamma84

100x70 -kokoinen häkki on jo kahdellekin marsulle aika pieni, tai ainakin hyväksyttävän häkkikoon alarajoilla. Jos sopivaa häkkiä ei löydy, niin halvalla pääsee myös tekemällä sellaisen itse HongKongista saatavilla taikakuutioilla ja aaltomuovista tehdyllä pohjalla.

• jaa-kuules

Enpä tiedä "hyväksyttävän" häkkikoon alarajoista, sillä tuo on yli kaksi kertaa sen kokoinen, missä saa eläinsuojelulain mukaan pitää kahta marsua ja suunnilleen tasan sen kokoinen, mitä marsuyhdistys suosittelee. Eipä silti, tietysti sitä parempi, mitä isompi häkki on, mutta taisit silti vetäistä tuon hyväksyttävän alarajan hatusta.

Mua lähinnä mietityttää, mikä häkki on kooltaan 100x70cm? Kun 120cm tehdashäkitkin on selvästi pienempiä toiseen suuntaan. Ehkä se on sitten omatekemä.

• Marsumarsu

Itse mietin että voisiko 120x60 häkkiin laittaa vanhan marsutytön kanssa 2 uutta kaveria? Marsun kaveri kuoli ja kaipaisi kipeästi uutta kaveria... ;)

• periaatteessajoo

Voi. Siis esimerkiksi eläinsuojelulain mukaan, mutta onhan se aika pieni kolmelle marsulle. Itse ostaisin kaksi poikasta ja laittaisin nyt tuohon olemassa olevaan häkkiin, mutta ostaisin isomman suht pikaisesti tai vaihtoehtoisesti kyhäilisin taikakuutioaitauksen häkin ympärille lisäosaksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2570
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2532
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1742
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      22
      1536
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1480
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1420
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1342
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1203
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1147
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1076
    Aihe